Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis + Queen Mary 2

Discussie gestart

blusmuts

Ja, nu maak ik het wel heel bont!

Aangezien mijn man dus niet zo van vliegen houdt, kwam ik op het plan om met de boot te gaan. Dat scheelt alweer één vlucht. Al zoekende kwam ik eigenlijk maar op één schip uit die de transatlantische overtocht in één week doet: de Queen Mary 2.

Daar moet je natuurlijk wel Queen Mary 2 centjes voor mee brengen, maar laten we eens gek doen! Zoals ik al eerder zei: dromen kan geen kwaad. ;D

Het plan is dan om naar New York te vliegen, een auto te huren en de volgende rondreis te doen:
1 ams-new york
2 new york
3 new york - albany
4 albany - lake placid
5 lake placid
6 lake placid-sartoga springs (adirondacks)
7 saratoga springs-seneca falls (finger lakes)
8 seneca falls-niagra falls
9 niagra falls-du bois
10 du bois-front royal
11 front royal (rustdag)
12 front royal-charlottesville (shenandoah)
13 charlottesville-washington
14 washington
15 washinton-baltimore
16 baltimore
17 baltimore-lancaster (amish country)
18 lancaster-new york
19 new york-Queen Mary 2
20 op zee
21 op zee
22 op zee
23 op zee
24 op zee
25 op zee
26 aankomst in Southampton UK, terug naar huis.

Twee vraagjes tot nu toe:
1. Weet iemand waar de Queen Mary aanmeert in New York? Is dit ver vanaf JFK?

2. Het lijkt wel alsof een enkele reis duurder is dan een retour vliegticket. Moet je dan gewoon een retourticket kopen en als je thuis bent de retourvlucht annuleren?

Vertel me, ben ik gek, of is dit een droomreis?
#1 - 20-08-2005, 14:52 uur

Mississippi


Komt de Queen Mary niet aan op de New York Cruise Terminal:

http://www.nyc.gov/html/edc/html/queen_mary.html
http://www.nycruiseterminal.com/index.cfm

Dat is vlak bij Central Park !

Lijkt me geweldig om dat eens te doen  :D

#2 - 20-08-2005, 15:29 uur

blusmuts

Ja, dat is precies wat ik zocht, maar ik kon niet op de goede naam komen. Ik ga meteen even rondneuzen op die site. :D
#3 - 20-08-2005, 15:57 uur

Loek

Als ik me niet vergis kun je een retourtje boeken bij Cunard (QM2 maatschappij) waarbij je met de boot heen en met het vliegtuig terug gaat.  Volgens mijn valt de prijs van de vliegticket dan wel mee.  Heb je al op hun site daarnaar gezocht?
#4 - 20-08-2005, 21:26 uur

blusmuts

Als ik me niet vergis kun je een retourtje boeken bij Cunard (QM2 maatschappij) waarbij je met de boot heen en met het vliegtuig terug gaat.  Volgens mijn valt de prijs van de vliegticket dan wel mee.  Heb je al op hun site daarnaar gezocht?

Ja dat heb ik gezien, maar die retourprijzen schelen bijna 1000 euro met de vroegboekprijzen (zonder vlucht). Daarvoor kan ik bijna twee keer heen en weer met het vliegtuig!

Maar volgens mij kan ik nog het beste een lastminute boeken bij bv D-reizen. Als ik daar nu kijk, dan hebben ze vier dagen NY in de aanbieding, vlucht + hotel voor 399. Dat is dan wel te doen. Alleen maak ik dan geen gebruik van de terugvlucht.
#5 - 21-08-2005, 20:34 uur

amerikagek

mij lijkt het juist wel gaaf op met de boot naar new york te gaan, de aankomst in manhattan schijnt overweldigend te zijn.....
vrijheidsbeeld en dan de skyline :P
#6 - 12-09-2005, 23:39 uur

blusmuts

mij lijkt het juist wel gaaf op met de boot naar new york te gaan, de aankomst in manhattan schijnt overweldigend te zijn.....
vrijheidsbeeld en dan de skyline :P


Ja, maar dan kijk ik toch gewoon achterom? ;)

Mijn redenering was dat de vakantie dan niet verpest wordt door het feit dat mijn man zich dagen van te voren druk gaat zitten maken over de vliegreis. Bovendien is het een soort vakantie na de vakantie. Uitrusten van het reizen, zeg maar.... ;D
#7 - 19-09-2005, 21:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15