Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Toronto - New York - Toronto

Discussie gestart

Muffins

Goedemiddag,
Wij zijn van plan volgend jaar in de zomer een rondreis te maken vanaf Toronto richting New York en weer terug naar Toronto. Dit willen we doen met een auto die we in Toronto ophalen en weer terugbrengen. De rondreis combineren we met een bezoek aan familie in Ontario.
De route die we bedacht hebben is alsvolgt:
1   vliegen naar Toronto
2   Toronto
3   Toronto - Finger Lakes
4   Finger Lakes regio
5   Finger Lakes - Green Mountains
6   Green Mountains
7   Green Mountains - Adirondecks
8   Lake Placid/Adirondeck
9   Lake Placid - Whitemountains
10   White Mountains
11   White Mountains - Boston
12   Boston - New York
13   New York
14   New York
15   New York
16   New York - Lancaster
17   Lancaster - Niagara
18   Niagara - naar familie in Ontario
19   familie
20   familie
21   familie
22   familie
23   familie - Toronto - naar huis

Er zijn vast leden van dit forum die ervaring hebben met een (soort)gelijke route :-)
Is dit goed te doen? Hebben jullie tips? Ergens korter/langer blijven? We zijn een gezin van 4 en houden erg van natuur, wandelingen maken e.d.
Hoor het heel graag!


#1 - 13-10-2017, 12:28 uur

Cees A

Je reisschema ziet er goed doordacht uit en er is dan ook in principe weinig op aan te merken.  :afro:
Wat me vooral aanstaat is dat je van je reis geen race maakt en vrijwel overal genoeg tijd voor neemt. 

Dat gezegd hebbende moet me tevens van het hart dat ik Acadia nat.park in je schema mis.
Ik vind ook de tijd die je aan Boston hebt toebedeeld een beetje karig.
Misschien dat je, zoals iedereen, met tijdgebrek zat en keuzes moest maken, maar het blijft jammer.
Of ..... misschien vind ik het "jammer" omdat ik een fan ben van Boston en Acadia ...............   1smile

PS:  Vergeet je niet om een ETA (online reistoestemming) voor Canada aan te vragen ?
#2 - 13-10-2017, 17:36 uur
« Laatst bewerkt op: 13-10-2017, 17:43 uur door Cees A »

Muffins

Dank je wel voor je reactie!  :afro: We hebben niet veel tijd in Boston gepland omdat we niet echte 'stads'mensen zijn (New York is nu in de reis meegenomen en dat leek ons genoeg, Toronto hebben we eerder bezocht, we gaan nu voor de baseball game).....en ik kan nog niet veel vinden over de must sees waardoor we overstag gaan er langer te blijven.... Wellicht heb je tips?
En voor Acadia...hoe lang zou je hiervoor inplannen?

Onze ETA is nog geldig ;-)
#3 - 13-10-2017, 19:44 uur

Cees A

Acadia is een park bij Bar Harbor aan de ruige noord-oostkust van Amerika.
Het park heeft vele km aan hiking trails en is dan ook een paradijs voor wandelaars.
De kaart op deze pagina geeft je hiervan een idee: https://www.nps.gov/acad/planyourvisit/hiking.htm
Vanaf die pagina kun je doorklikken naar detailinformatie over de diverse trails.
Tip: Vanaf de top van The Beehive en Champlain Mnt. heb je een mooi uizicht.

Als je een liefhebber bent van (berg)wandelen kun je in dit park best een paar dagen volmaken.
Wil je het houden bij de wegen waar je met de auto kunt komen, dan heb je aan 1 dag genoeg.
Zie voor een impressie van Acadia deze video: https://www.youtube.com/watch?v=nsiq-0RGXTg

Boston is gewoon een erg gezellige stad. Het centrum is vrij compact en goed te belopen
De Freedom Trail voert je langs alle belangrijke historische plaatsen.
Als je deze trail volgt tot over de Charlestown Bridge kun je vanf een pier in de buurt ven de USS Constitution de waterbus terug naar het centrum nemen.
Hotels in het centrum zijn vrij duur en parkeren kost je een rib uit je lijf.
De keren dat ik in Boston was nam ik een hotel buiten het centrum, in de buurt van de metro die in Boston de T wordt genoemd.
Die T ziet er ietwat gedateerd uit, maar hij brengt je waar je wil zijn.
Kaart van de diverse T lijnen: https://www.mbta.com/schedules/subway
Zoals je ziet komen alle lijnen door het centrum
#4 - 13-10-2017, 21:44 uur

Hans B

Om naar Boston te rijden er er nagenoeg niks te doen, vind ik ook jammer.
Ik zou er toch minimaal 1 volle dag gaan besteden of het skippen.

Zo maar enkele van mijn favorieten
Old Rhinebeck - WW1 + vliegshow (met * nummer 1)
OCC - de bekende motorbouwers Discovery TV
Corning - museum of Glass
Ausable Chasm - prachtige wandeling
Watkins Glenn - prachtige wandeling
Ferry crossing Lake Champlain
#5 - 14-10-2017, 00:27 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Muffins

Hartelijk dank voor de tips! We gaan kijken of we Acadia er tussen kunnen plannen!
#6 - 14-10-2017, 09:07 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15