Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Staat New York

Discussie gestart

Tammy

Hallo heeft iemand een tip voor een reisgids welke over de staat New York gaat. Ik wil volgende jaar een paar dagen NYC aandoen en daarnaast nog een paar dagen door de staat gaan toeren. O.a. om de winkel van OCC op te zoeken. Ik vraag mij af of er nog meer interessante dingen zijn om naar toe te rijden.
Boeken over de City zijn er volop, maar over de staat. Ik kan het niet vinden. Heeft iemand van jullie een tip.
#1 - 19-12-2008, 10:51 uur

tino

Hoi,

Ik heb in het Nederlands ook weinig tips, alleen in de Capitool gids is nog wel een kleine sectie buiten NYC te vinden. Op amazon.com kwam ik oa wel de volgende boeken tegen:
 Frommer's New York State (Frommer's Complete
Lonely Planet New York State
Zie http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_b?url=node%3D27%2C16252681&field-keywords=new+york+state&x=17&y=18

Groeten Tino
#2 - 19-12-2008, 12:28 uur

Ine

Ten noorden van de stad ligt in de staat NY een verrassend mooi heuvelachtig landschap. In de regio rond de Hudson river - grofweg rond Poughkeepsie - kan je nog aardig wat van de oude nederlandse historie terugvinden.
Ook liggen er aan de Hudson de oude villa's van o.a. oud-president Roosevelt, de fam. Van der Bilt e.d. die je kunt bezoeken.
Hou je van koken e.d., dan is een bezoek aan het Culinary Institute van America een aanrader. Er is een prima coffee-shop met heerlijke taarten en sandwiches en een 2-tal restaurants.
Ook zal je er wineries vinden die je kunt bezoeken.
Via deze link kan je diverse plaateen nakijken op verder informatie:
http://www.globalindex.com/comindex/ny/index.shtml
#3 - 19-12-2008, 14:50 uur

Fisherman

De Hudson Valley is prachtig! In die omgeving ligt o.a Sleepy Hollow,bekend van "The Legend of Sleepy Hollow",in dat plaatsje staat ook een oude kerk genaamd "The Old Dutch Church" en is gebouwd in 1685 door de nederlanders die daar toen woonden,bij die kerk is ook een kerkhof met hele oude graven en je ziet daar ontzettend veel nederlandse namen en zelfs nederlandse teksten op de grafstenen. Philipsburg Manor en Kykuit, the Rockefeller Estate zijn ook leuk en interessant om te bekijken in dat plaatsje. Er is in die omgeving heel veel historie te vinden!

Je kan door de Hudson Valley via Bear Mountain (is een prachtige omgeving) richting Newburgh rijden waar OCC is gevestigd,dat is een hele mooie route ;)
Het nieuwe pand van OCC is trouwens erg mooi en leuk om te bezoeken en het is makkelijk te vinden,het ligt pal langs de Interstate 87.

Groeten Jeroen
#4 - 19-12-2008, 17:23 uur

Tammy

Bedankt voor jullie reacties. Ik had al een beetje gegoogled en kreeg ook al het idee dat de staat New York best heel mooi is. Jammer dat daar dan weinig toeristische informatie over is. Ik heb nog een brochure aangevraagd bij het toerismeburo van NY. Even afwachten wat daar in staat.
Ik heb het idee om op Newark te landen, een paar dagen in New York City door te brengen (gewoon omdat het zo leuk is) en dan door de staat richting Boston te rijden om van daaruit weer terug naar Nederland te vliegen.
Nu nog voor een beetje redelijke prijs tickets shoppen. Prettige feestdagen allemaal en een geweldig mooi 2009 met veel reizen naar de USA.
#5 - 23-12-2008, 14:44 uur

PetraVS

Vergeet ook het Fingerlakes gebied niet en natuurlijk Niagara Falls!  New York is een erg mooie staat. 
#6 - 23-12-2008, 15:54 uur

thieske

Wij zijn er afgelopen November geweest!

Voor de hele OCC ervaring moet je in NewBurgh op de 17K tussen NewBurgh en Montgommery zijn.
Halverwege bij Stone Castle Rd(straat) rechtsaf (richting montgommery op de 17K) kom je bij OC Ironworks uit, de eerste fabriek.



 Bijna in Montgommery aan je rechterkant langs de 17K zie je het tweede etablissement van de OCC mannen liggen.



Terug kom je langs een vliegveld en vlak erna ligt hun nieuwe onderkomen. Een hele cultuurshock. TIP aan de rechterkant links om de hoek in de shop kun je achter glas de werkplaats in kijken!


Voor de rest, New York is enorm en er valt ontzettend veel te zien. als je van Bos houd, kan ik je de Catskills aanbevelen, echter kijk wel eerst waar je wil overnachten en wat er te zien valt. Het is enorm uitgestrekt en dunbevolkt. Wellicht een beetje uit de running, het gebied tussen Poughkeepsie en New Haven is echt waar magnifiek. Sprookjesachtig en ook vrij dun bevolkt. Je vind er de meest prachtige huizen in het midden van de bossen op de heuvels tegen. Je hebt ook veel kans om wilde dieren tegen het lijf te komen. we hebben er taloze reëen en herten gezien!

Verder kun je naar de watervallen bij de Finger Lakes gaan, onder andere een 150meter hoge waterval en Watkins Glen state park, schitterend! Vanaf Watkins glenn kun je over de westover naar het noorden rijden, daar heb je prachtige uitzichten en aan de noordzijde kom je in een hele mooie plaats terecht.

Wij hebben verder de new york state-naslagwerk van discovery channel genomen en van de ANWB de north-east USA gids. Stond al bijzonder veel wetenswaardigheden in. De DiscoChannel is wel in het engels.

Via bol.com, de reguliere uitgebreide boekenzaak en de ANWB hebben we een stapel naslagwerken gekocht. Echt een musthave als je naar de US gaat!
#7 - 25-12-2008, 23:05 uur
« Laatst bewerkt op: 25-12-2008, 23:18 uur door thieske »
For Boston, For Boston, We sing our proud refrain

Tammy

Thieske,

Bedankt voor je enthousiaste reactie. Ik heb ondertussen mijn vakantie geboekt. Eind juni eerst drie dagen in New York City. Daarna naar OCC, dan twee nachten in MGM Foxwoods (Connecticut) om een beetje het Las Vegas gevoel te krijgen en vandaaruit naar Boston. Vanaf Boston vliegen we weer terug, via Londen naar Nederland.
 
Het boek van de anwb heb ik ondertussen ook in mijn bezit en ik heb al de nodige brochures ontvangen van de plaatselijke toerismeburo's.

Ik heb er zin in.

Tammy
#8 - 21-01-2009, 13:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15