Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips en hulp gevraagd voor route door het Noord-Oosten (aangepast)

Discussie gestart

RLS

Ik ben vanmiddag bezig geweest met het maken van een route (voor de auto), door NO Amerika.
Ik ben tot het volgende gekomen:

Aankomst NYC
NYC
NYC
NYC
NYC- Cape Cod
Cape Cod-Boston
Boston-Ithica (Finger Lakes Nationale parken)
Ithica(via bijv finger lakes omgeving route)- Niagara falls
Buffalo - Gettysburg
Gettysburg-Lancaster(Amish)
Lancaster- Baltimore-Washington
Washington
Washington
Washington-Philadelphia
Philadelphia - NYC vliegveld naar Florida


Is er niets moois te zien op de route Buffalo-Gettysburg?
Is Baltimore de moeite waard? Ik lees verschillende dingen over deze stad.

Ik ben een beetje op zoek naar een afwisseling tussen cultuur/natuur en steden.
En hebben jullie nog andere op of aanmerkingen op deze route?

Alles is welkom!
#1 - 29-05-2008, 18:02 uur
« Laatst bewerkt op: 29-05-2008, 19:42 uur door RLS »

PetraVS

Ja, Baltimore is zeker de moeite waard (ik ga er morgen heen ;)).  Het heeft o.a. het mooiste aquarium, waar ik ooit ben geweest en de Inner Harbor is erg leuk.  Ook is een bezoek aan Fort McHenry aan te raden, daar werd het volkslied in 1812 geschreven.  Als ik jou was, zou ik Cape Cod overslaan.  Hoewel de plaatsjes wel leuk zijn is het een heel eind  rijden voor een paar plaatsjes en dat New England gevoel krijg je in de omgeving van Boston ook.  Ik zou direct naar Boston rijden en eventueel nog wat van de kustplaatsjes in die omgeving aandoen.  Behalve Provincetown en Hyannis is Cape Cod echt niet veel en die sfeer kun je elders in New England ook proeven.
#2 - 30-05-2008, 01:21 uur
« Laatst bewerkt op: 30-05-2008, 01:23 uur door PetraVS »

Tokheim

Hallo, wij gaan in augustus 2008 dus naar dit gebied. Moeilijk om inderdaad steden en natuur af te wisselen in een mooi rondje. Wij hebben dus maar besloten om Boston te skippen in onze route. We hebben dus gekozen voor de volgende route:

5 nachten New York (geboekt)
337km
4 nachten Philadelphia (via Atlantic City)(geboekt)
410km
2 nachten Corning (Finger Lakes)(geboekt)
281km
2 nachten Niagara Falls(geboekt)
612km
3 nachten Lancaster (Amishs omgeving)(geboekt)
221km
5 nachten Washington DC(geboekt)
322km
1 nacht Somerset (geboekt)
89km
JFK-KLM

Op onze HOMEPAGE staat alles wat uitgebreider beschreven met routekaartjes en zo. Misschien heb je er nog iets aan.

Veel succes met de planning.

Theo
#3 - 30-05-2008, 08:24 uur

RLS

Beiden ten eerste bedankt voor de reacties.

@ PeterVS. Wat zou je aanraden in plaats van Cape Cod? Die dag dan doorbrengen in Boston,alles opschuiven, en vervolgens een dag langer blijven in bijvoorbeeld het gebied rond de finger lakes?
Of meer tijd vrijmaken in bijvoorbeeld Baltimore? (Alvast veel plezier morgen ;))

@ Tokheim, bedankt voor de ideeën, ik ga straks weer eens wat puzzelen!
#4 - 30-05-2008, 11:10 uur
« Laatst bewerkt op: 30-05-2008, 11:12 uur door RLS »

RLS

Ik heb nu deze route gemaakt:

Aankomst NYC
NYC
NYC
NYC
NYC- Boston
Boston-Ithaca (Finger Lakes Nationale parken)
Ithaca(via bijv finger lakes route) - Niagara falls
Niagara Falls- Gettysburg
Gettysburg- Lancaster
Lancaster - Baltimore
Baltimore - Washington
Washington
Washington
Washington-Philadelphia
Philadelphia - NYC vliegveld naar Florida

Mis ik nu iets moois, ergens te weinig/veel tijd etc?
#5 - 30-05-2008, 11:56 uur
« Laatst bewerkt op: 30-05-2008, 12:18 uur door RLS »

PetraVS

Vraagje, ga je verkassen tussen Gettysburg en Lancaster, want dat is maar iets meer dan een uur van elkaar verwijderd.  Ik zou Niagara Falls - Gettysburg doen, daar overnachten.  Dan Gettysburg 's ochtends (als het nog niet druk is) bekijken (de autotour vonden wij interessant en genoeg) en Lancaster 's middags.   Persoonlijk vind ik de Amish erg leuk en een Pennsylvania Dutch restaurant oid bezoeken is lekker, maar dan heb je het wel gehad.  Dan zou ik doorrijden naar Baltimore, dat is maar een uurtje verderop, 's ochtends het aquarium doen (dat nam ons vandaag 2 uur en een kwartier voor het aquarium, de dolfijnenshow (let wel, dit is geen Seaworld, de nadruk ligt op de educatieve kant) en de 4D experience (die 20 minuten duurde en erg leuk was) en 's middags Fort McHenry.  Dan of nog een overnachting in Baltimore (de Inner Harbor is erg leuk om te eten en winkelen), of naar DC.   
#6 - 31-05-2008, 00:32 uur

RLS

Dank voor de tip!
Was hier zelf ook nog over aan het twijfelen.
Ik ben zelf in 2000 in hetzelfde gebied geweest, alleen diegene waar ik mee ga reizen nog niet. Dus we zochten ook steden die ik zelf nog niet gezien heb, zoals bijvoorbeeld Baltimore!

Heel erg bedankt in ieder geval weer!
#7 - 31-05-2008, 00:51 uur

ceetje

Ipv een dag langer in Boston zou je ook kunnen kiezen voor een dagje Cape Ann... dichtbij Boston en vanuit Glouster kan je prachtige walvistochten maken. Mijn ervaring met Lancaster .. ik neem aan dat je Amish country wil bezoeken: ben je in een halve dag wel uitgekeken. Gettysburg heel interessant, zeker als je cd-tjes koopt met de audiotour. Fijne vakantie!
#8 - 31-05-2008, 08:50 uur

Robtk

Als je ergens iets in je schema kunt veranderen zou ik toch Cape Cod erin zetten: Provincetown is een superstadje om 1-2 dagen door te brengen (en evt whalewatchen).
#9 - 01-06-2008, 02:15 uur
Laatste US bezoeken:
- apr/mei 08: Las Vegas
- maart 08: SF & NYC
- juni 07: Las Vegas

Komende bezoeken:
 - zomer 08: Westkust
- winter 08: New England

PetraVS

Sorry, hoor, maar Provincetown is een leuk stadje, maar een dergelijk stadje vind je ook in de buurt van Boston en whale watchen kun je daar dan ook.  Provincetown ligt best ver rijden van Boston en als je weinig tijd hebt is het niet echt de moeite van al dat rijden waard.  Er zijn zat soortgelijke leuke plaatsjes in New England.
#10 - 01-06-2008, 04:12 uur

RLS

We gaan met een groep van 6 man.
Ieder maakt zijn eigen schema, en dan gaan we samenvoegen...
Ik zal een uiteindelijk schema posten :)!
#11 - 01-06-2008, 17:43 uur

Robtk

Sorry, hoor, maar Provincetown is een leuk stadje, maar een dergelijk stadje vind je ook in de buurt van Boston en whale watchen kun je daar dan ook.  Provincetown ligt best ver rijden van Boston en als je weinig tijd hebt is het niet echt de moeite van al dat rijden waard.  Er zijn zat soortgelijke leuke plaatsjes in New England.
Mee eens (je kunt trouwens ook whalewatchen in P-town), maar de sfeer die daar heerst is toch net weer anders dan de kustplaatsen rondom Boston. De vele kunstenaars, travestieten, homos&lesbiennes maken het een hele leuke bestemming. Ik weet niet of ik het de reis die hier wordt besproken zou invoegen vanwege de afstand, daar heb je gelijk in. Maar naar mijn menig wel een uniek plaatsje!
#12 - 02-06-2008, 00:02 uur
Laatste US bezoeken:
- apr/mei 08: Las Vegas
- maart 08: SF & NYC
- juni 07: Las Vegas

Komende bezoeken:
 - zomer 08: Westkust
- winter 08: New England

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15