Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips voor Boston en omgeving

Discussie gestart

Yessica

Aanstaande donderdag vertrek ik voor een volle week naar Boston.
Uiteraard heb ik hier al veel rondgeneusd en heb reisgidsen uitgeplozen, maar ervaringen uit eerste hand zijn ook altijd welkom!

Wie heeft leuke tips en wat mag ik niet missen?
En weet iemand of Cape Cod per openbaar vervoer te bereiken is of is het beter een auto te huren?

Alle tips zijn welkom want ik denk dat ik met 7 dagen wel genoeg tijd heb om veel te gaan bekijken!
#1 - 28-08-2010, 15:02 uur



Spartan

Hey Yessica,

Ik ben in april in Boston geweest en heb helaas niet heel veel gezien, omdat ik er maar anderhalve dag was. Maar je moet natuurlijk de Freedom Trail lopen(lekker lunchen in Quincy Market). verder naar Harvard University (waar ik helaas niet ben geweest door gebrek aan tijd). Ik heb ook nog een walvistocht gedaan, maar die zou ik op zich niet direct aanbevelen, was wel een mooie ervaring om een walvis van zo dichtbij te zien, maar niet echt de moeite voor zo'n lange boottocht(5 uur).

Je gaat 't zeker naar je zin hebben daar.

Fijne vakantie!!!
Björn
#2 - 28-08-2010, 20:05 uur

Yessica

Thanks Björn!
Maar die walvistocht stond in ieder geval op de planning, want ik ben een echt een grote dierenliefhebber en een vakantie is niet compleet zonder dieren gezien te hebben  :)
En ik neem altijd ruim de tijd voor citytripjes zodat ik achteraf niet bang hoef te zijn dat ik beter iets anders had kunnen kiezen om te doen.

Ik denk ook wel dat ik het naar mijn zin ga hebben, het is er nu nog steeds rond de 30 graden, ook niet verkeerd, haha  8)
#3 - 28-08-2010, 20:22 uur



Spartan

Ik heb een busdienst naar Plymouth, Hyannis en Provincetown gevonden: http://www.p-b.com/ ...vertrekt regelmatig van en naar Hyannis en Plymouth.
#4 - 28-08-2010, 20:46 uur

Karina

Hi yessica,

Boston is een prachtige stad. Wij hebben in Boston een paar jaar geleden een ' duckboat' tour gedaan. Dat is een tour in een amfibievoertuig. Deze voertuigen geven je een mooie eerste indruk van een gedeelte van de stad en aan het eind rijden ze naar de oever van de Charles river en rijden de oever af zo het water in. Ik vond dat een bijzondere ervaring. Wel toeristisch, maar so what. je bent tenslotte toerist  :) Je kan een stuk wandelen in Boston public garden en een tochtje maken met een Swan boat. Sowieso een gezellig park met mooi uitzicht op Beacon Hill.

 Ik heb lekker gegeten bij de cheesecake factory, waar ze een zeer uitgebreide kaart hebben. Ik kan mij de chocoladetaart nog goed herinneren. Als je ook nog even lekker wil shoppen, raadt mijn man (hij komt uit dit gebied) aan om naar de Natick mall te gaan. Dat is wel 18 miles van Boston. Dus daar zou je een auto voor nodig moeten hebben. Natick mall schijnt de grootste mall van New England te zijn.  Alle grote winkels vertegenwoordigd daar. Dus shop till you drop ;). Wijt zijn overigens vanuit Maine eens gaan whale watchen en hoewel wij beiden ongeveer groen zagen van de zeeziekte, vond ik het een onvergetelijke ervaring. Een walvis kwam vlak na onze boot zwemmen.



Veel plezier in Boston!
#5 - 28-08-2010, 21:15 uur

Geert513

Onlangs over Cape Cod gereden en met een auto is dat goed te doen, te  meer omdat je dan erg flexibel bent.
Een mooie route aldaar is state highway 6A, en mocht je tijd te kort komen, dan kun je overstappen op de US-6.

Provincetown is een heel leuk stadje aan het einde van de weg. Aan de US-6 kun je nabij Truro eenvoudig lekker eten in de Sweet Escape <http://savoryandsweetescape.com/>.
#6 - 29-08-2010, 17:23 uur

eric440551

Jessica jij bent pas terug uit Boston.
Wij gaan 15 oktober een kleine rondreis
maken met startpunt Boston.
Heb je nog tips voor me?
Onze rondreis ziet er zo uit.
Boston(aankomst drie uur) door naar Cape ann.
Cape ann.
Portland.
North Conway.
Wolfeboro.
Marlborough.
Twee dagen Boston-Burlington.
Helaas hebben we niet meer verlof kunnen krijgen maar we hebben er echt zin in.
#7 - 15-09-2010, 11:01 uur

Yessica

Ik heb zeker tips! Maar ik post ze hier vanavond even, want ik zit nu op mijn werk en zit sneaky op deze site dus kan niet zo makkelijk hele teksten typen ;-)
#8 - 15-09-2010, 12:00 uur



Snen

hallo yessica
Ik begrijp dat jij in Boston bent geweest? Ik had er al een vraag op t forum over gesteld maar wat is allemaal leuk in de stad. Wij zijn van plan om er volgend voorjaar een paar dagen heen te gaan.
#9 - 02-10-2010, 22:44 uur

eric440551

Hoi Yessica ik hoop dat je nog de mogelijkheid ziet om tips over Boston te plaatsen.
We vertrekken over een week en alle tips zijn welkom.
#10 - 08-10-2010, 01:16 uur

maryde

 Wij waren vorig jaar om deze tijd in Boston, dat echt een leuke stad is. Wij bleven twee nachten in een B&B in de wijk Brookline. We bezochten het Fenway stadion.Jammergenoeg was er geen thuiswedstrijd van de Red Sox, maar we deden wel een rondleiding met gids door het stadion, dat was heel leuk. www.redsox.com
Tegenover de pub van het stadion heb je het House of Blues met verschillende optredens en ook een pub waar je prima kunt eten.Wij kochten er kaartjes voor een Gospelbrunch op zondag, heel bijzonder. Je kunt een Ducktour doen www.bostonducktours.com en bezoek de Prudential Tower met prachtig uitzicht (met helder weer).
#11 - 08-10-2010, 14:42 uur

Yessica

Hier ben ik dan eindelijk, sorry hoor...  embarressed

Ik vind dat als je in Boston bent, je hoe dan ook de Freedom Trail gelopen moet hebben. Dat is misschien wel de meest toeristische gebeurtenis in Boston, maar je komt dan echt langs alle historische hoogtepunten, langs leuke straatjes en interessante bezienswaardigheden. Als je dan ook de Bunkerhill toren gaat beklimmen (292 treden) dan hoop ik dat de steigers weg zijn want bij ons was het uitzicht daar wel door belemmerd.

Veel fotogenieke straatjes vind je ook in Beacon Hill, vooral het kleine Acorn Street. Op zich ook erg leuk om een uurtje of anderhalf doorheen te wandelen, het is door de kinderkopjes etc. erg onamerikaans, maar dat maakt het juist interessant. In de Lonely Planet staat een interessante wandelroute door Beacon Hill, die je ook langs brandgangetjes en zo leidt, die werden vroeger veelal door slaven gebruikt. Zonder route vind je die zelf nooit!
Ik vond de walvistocht ook een aanrader, maar het slokt wel meteen een halve dag op en ja, garantie heb je nooit dat je ze ziet. Je hebt ook een mooi uitzicht over de skyline en je vaart langs een aantal kleine eilandjes met allemaal van die typisch houten huisjes en vuurtorens

Omdat ik er een hele week was heb ik ook nog wat tours geboekt, onder andere de Boston Movie Tours. Die vond ik (vooral ook als filmliefhebber) erg leuk.  Fantastische en humoristische gids hadden we ook, was erg leuk! Je kwam op plekken waar beroemde films zijn opgenomen en achteraf gezien had ik deze tour niet willen missen. Maar volgens mij ging deze tour alleen in het weekend...

Verder is een beetje slenteren door Newbury Street ook niet verkeerd. Beetje exentrieke mensen kijken, maar op zich is dat iets wat in Nederland ook kan. Als je echt erg weinig tijd hebt zou ik bij een Bostix (kleine ronde kioskjes, een soort VVV) een plattegrond halen met een stadswandeling om de stad goed te bekijken. Boston is erg goed te belopen en het openbaar vervoer is uitstekend.

De prudential tower die eerder werd genoemd wilde ik eerst overslaan, ik ben een beetje verwend en dacht, ach, ik heb al zo veel uitzichten gezien, laat maar zitten. Maar op de laatste dag toch nog maar wel naar boven gegaan en heb er absoluut geen spijt van. Het uitzicht op de rivier, en vooral op de brownstones in Back Bay is fantastisch! Ook zeker de moeite waard dus!

Ik vond het een heerlijke stad met een relaxte, gemoedelijke sfeer. Ik voelde me er meteen thuis!
#12 - 12-10-2010, 19:52 uur



eric440551

Dank je wel Jessica en anderen voor de tips.
Nog twee daagjes en door jullie beschrijving krijg ik er steeds meer zin in.
#13 - 13-10-2010, 00:35 uur

maryde

In  ieder geval veel plezier en laat nog eens weten hoe je het vond?
#14 - 13-10-2010, 11:34 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15