Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips voor New York -> Philadelphia?

Discussie gestart

Jez

We komen 's avonds aan in NY, halen onze huurauto op en rijden richting Philadelphia. Net buiten NY zoeken we dan een motel. De volgende dag kunnen we op ons gemak naar North Wales, PA rijden. We willen daar uiterlijk rond een uur of 4 aankomen, dus hebben we nog de tijd om hier wat sightseeing te doen. Iemand tips wat hier de moeite waard is? Dit mag aan, links van of rechts van de I-95 zijn, in dit gebied dus:



Alvast bedankt!

Groetjes, Jez
#1 - 30-07-2006, 12:23 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Citaat
We komen 's avonds aan in NY, halen onze huurauto op en rijden richting Philadelphia. Net buiten NY zoeken we dan een motel.
Moet je trouwens niet al in het vliegtuig of voor het inchecken een adres van een motel/hotel aangeven waar je de eerste nacht verblijft?

Ik zal trouwens nog eens kijken voor tips in dat gebied!
#2 - 30-07-2006, 12:55 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jez

Moet je trouwens niet al in het vliegtuig of voor het inchecken een adres van een motel/hotel aangeven waar je de eerste nacht verblijft?

Yep. Dus geef ik het adres van neeflief door, waar we nacht 2 t/m 4 slapen  ;)
#3 - 30-07-2006, 13:14 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mrjn

Het is een stukkie van de I95 af, maar Princeton schijnt een geweldig leuk stadje te zijn. (Ja, het is de Princeton van de universiteit). De I95 is overigens ook een belevenis op zich, met alle petrochemische energie langs de weg. Je zou bijna niet geloven dat Jersey zelf een mooie groene staat is.
Niet al te ver over de grens tussen Jersey en Pennsylvania ligt New Hope, PA. Schijnt ook erg leuk te zijn.
En in Red Bank, NJ kun je enorm goedkoop shoppen, maar ik denk dat dat erg uit de route ligt.
#4 - 31-07-2006, 19:03 uur

Jez

Dankzij de tips van Mrjn heb ik het volgende bedacht:
Vanaf JFK gaan we naar de I-95 en zoeken daar ergens een motel.
De volgende dag slaan we af naar Princeton en stoppen misschien bij het Princeton Battlefield S.P.
Vandaar binnendoor richting Rosemont, waar we de Green Sergeants Covered Bridge tegenkomen.
Weer binnendoor naar Frenchtown en over de scenic route over de 29 naar Trenton. Onderweg
komen we dan o.a. langs New Hope en Delaware & Raritan S.P.
En vanaf Trenton rijden we naar onze familie in North Wales.

Tenzij iemand nog andere ideëen heeft...........?
#5 - 13-08-2006, 11:17 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

pzuidema

Een paar tips; ik ben zeer bekend in deze regio...
Ten eerste, probeer inderdaad eerst aan de goede kant van NYC te komen. Je kunt rondom Newark airport altijd wel een goed hotel krijgen, zei het niet in het mooiste gebied van de staat. Wat ik je altijd kan aanraden is kijken of je een hotelletje kan boeken in de omstreken van Montclair. Dat is waar ik werk en dit is ongeveer een beetje het hollywood van NYC. Hier wonen veel van de hotshots die een enorme villa willen hebben en niet op Manhattan wil zitten.

De route die ik kan aanraden om van NYC naar Philadelphia te gaan zijn de volgende;
Probeer zo snel mogelijk uit het noorden weg te komen en kies een van de twee volgende:

New Jersey turnpike tot aan de Garden State Parkway. Dit is een tolweg maar voor $2.00 kom je al makkelijk tot aan de4 Interstate I195. Als je de G.S. Parkway pakt rij je langs de kust, en alleen maar door bossen. Dit is wel een enorme omweg, maar je kunt even naar geweldige stadjes als Redbank toe. Of drop even langs in Lakewood en zwaai eventjes. Maar je kunt ook naar kustplaatsjes toe aan de shorepoints.
In ieder geval. Draai op afslag 98 de Interstate op naar Trenton. Vanaf afslag 3 of 4 staan de borden met Philadelphia aangegeven.

Of pak een korte route; New Jersey Turnpike en volg vervolgens de borden Philadelphia. Voor een heerlijke pauze, draai even de I195 op naar het Oosten en rij naar Allentown, aangegeven op de Interstate. Dit is een oud klein fantastisch plaatstje met een echt ouderwetse mainstreet.

Je kunt ook i.p.v. de Interstate te nemen, rt. 1 nemen. Dit is een Amerikaanse highway wat zoiets betekend als; stoplichten om de 100m. Maar goed, zodra je kan rij je de 206 op. Dit wordt geweldig als je rondom Princeton komt. Hier moet je dan ook echt even stoppen. Als je Princeton in komt zorg ervoor dat je op de Nassau st. terecht komt, want anders maak je er niets van mee. Dit is een heel leuk en gezellig, en een beetje europees aandoend stadje. Je kunt hier overal wat drinken, eten en gezellig even wandelen.
Vervolgens rij je de 206 weer af naar het zuiden waar je weer op een Interstate terecht komt. Rij deze richting het Oosten om Trenton heen en je ziet vanzelf de borden Philadelphia weer.

Enjoy!!!!
#6 - 21-08-2006, 01:57 uur
Ik quote graag mezelf als ik zeg; ik quote graag mezelf.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15