Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van Boston naar New York

Discussie gestart

Raymster

Hallo allemaal,

Na een tijd het forum te volgen, nu dan maar een actiever lid. In oktober ben ik van plan om voor de derde keer naar de USA te gaan. Na 2 keer New York in 1,5 jaar vond ik het tijd voor meer USA. Aangezien ik alleen reis ga ik niet heel lang en kwam ik tot het volgende idee:

Vliegen naar Boston (aankomst rond 15.00uur). Vervolgens 1 volle dag Boston ontdekken (mogelijk 2). Dan wil ik een auto huren en per auto op mijn gemak in twee dagen toch weer naar NY!!! (tips voor hotels en mooie punten onderweg zijn welkom!)

 De 2e dag met de auto wil ik tot kort voor NY doorrijden om de volgende ochtend met de auto de omgeving te verkennen (The Hamptons, Coney Island bijv.) en daarna een ronde via Brooklyn NY te doen en dan vooral de plekken waar je minder snel komt te voet e.d.. Mijn idee is om dan bijvoorbeeld langs de Hudson een stukje omhoog te rijden tot aan Harlem om vervolgens de auto te gaan inleveren bij de verhuurder.

De laatste dagen wil ik weer lekker doorbrengen in NY, hier vermaak je je altijd wel. Tevens wil ik een leuke echte Amerikaanse huurauto, dus het liefst een flinke sedan (Crown Victoria, Lincoln of Cadillac bijv.) of SUV (Trailblazer, Expedition bijv.).

Hebben jullie tips voor de route, hotels onderweg, verhuurmaatschappij en hoe ik het beste daar kan boeken (het valt me op dat de auto's steeds economischer worden, goed voor het milieu natuurlijk maar niet voor het echte Amerikaanse gevoel) en ook de dagindeling. Kortom alle tips zijn welkom!!!!

Hopelijk hebben jullie leuke tips om de reis compleet te laten slagen. Bedankt alvast!

Remy
#1 - 11-08-2009, 23:06 uur

bgroeneveld

Ik zou niet met een grote auto door Brooklyn, of langs de Hudson naar Harlem rijden. Een auto is in New York alleen maar lastig. Als je alleen maar naar een parkeergarage kijkt in de stad kost je dat al $20 (om maar eens fors te overdrijven), parkeren kan al gauw $40 of meer kosten voor een paar uurtjes.

Als je die auto echt wilt gebruiken, dan zou je een stuk ten noorden van Harlem langs de Hudson moeten gaan rijden. Naar het huis van Franklin Roosevelt, bijvoorbeeld, of een van die andere kleine stadjes (met veel Nederlandse resten) daar. (Zoek op 'Hudson Valley Tourism')

En het Amerikaanse gevoel is tegenwoordig: een zuinige auto, kleiner dan die afschuwelijke bakbeesten die benzine slurpen. Ik weet het, benzine is hier nog steeds de helft van wat je in Nederland betaalt, maar het begint voor veel Amerikanen toch moeilijker betaalbaar te worden. Zie bijvoorbeeld de populariteit van een programma om je oude benzineslurper in te ruilen voor een zuiniger auto. Je krijgt $4500 van de regering als je dat doet en zoveel mensen hebben daar gebruikt van gemaakt, zoveel zelfs, dat het Congress kort geleden $2 miljard (MILJARD) extra heeft moeten uittrekken.
#2 - 12-08-2009, 01:41 uur

Raymster

Dank voor de reactie!

De trip vanaf Harlem naar boven rijden ga  ik zeker gebruiken, klinkt erg goed. Tja en voor wat betreft de auto, ik ga toch voor de misschien a-sociale oude Amerikaan, naar mijn mening moet je het een keer gedaan hebben. Ik weet dat het parkeren kostbaar is, al heb ik gezien dat het hotel gereduceerde tarieven heeft voor de nacht, de volgende dag gaat de auto terug naar de verhuutmaatschappij, of als de openingstijden het toelaten in de avond nog dezelfde dag.
#3 - 15-08-2009, 18:03 uur

Fisherman

Toeren door de Hudson Valley is inderdaad zeer de moeite waard! Er is daar veel leuks en moois te zien! persoonlijk vind ik Sleepy Hollow (Tarrytown) een erg leuk plaatsje waar o.a The Old Dutch Church,Philipsburg Manor en Kykuit, the Rockefeller Estate zijn te vinden.
Hier wat info: http://www.hudsonriver.com/rivertowns/sleepyhollow.htm , http://www.hudsonvalley.org/

Als je een natuurliefhebber bent dan is Bear Mountain State Park erg mooi! De Perkins Memorial Drive is een mooie scenic drive naar de top van Bear Mountain waar je een geweldig uitzicht hebt over de Hudson River en het mooie landschap van de Hudson Valley! http://en.wikipedia.org/wiki/Bear_Mountain_State_Park

Groeten Jeroen
#4 - 17-08-2009, 18:01 uur

Raymster



Bedankt voor de tips Jeroen, mooie aanvulling op de tip om de Hudson Valley te ontdekken. Ga me wel vermaken daar denk ik.

Overigens is alles wat definitiever geworden, de vlucht is geboekt en de huurauto ook alvast. 4 oktober naar Boston dan 7 oktober de auto in en 10 oktober (einde dag) in NYC. !3 oktober weer terug naar ons mooie Nederland. Uitendelijk heb ik dus gekozen voor een dag extra in Boston en een dag extra toeren in de auto. Ik vond het allemaal een beetje krap namelijk en als je het doet moet je het goed doen!

Nu nog de hotels, maar daar wacht ik nog mee om kort voor het vertrek een mooie aanbieding te pakken. En natuurlijk nog een hele mooie route en leuke tips om te bekijken en dan aftellen!! 8)
#5 - 19-08-2009, 21:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15