Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van Memphis naar New York

Discussie gestart

Mirjam

een beetje kort dag, maar ik ga zeven september de volgende rondreis maken.

Memphis, Nashville, Asheville, Roanoke, Williamsburg, Washington, Harrisburg, Buffalo, Toronto, Scranton en we eindigen in New York.

Indien iemand nog leuke tips heeft voor bezienswaardigenheden, hou ik me aanbevolen.
#1 - 01-09-2005, 13:45 uur

Mrjn

Memphis: Graceland en de dierentuin
Vanaf Asheville kun je een heel stuk de Blue Ridge Parkway rijden. Erg mooi.
Tussen Buffalo en Toronto kom je (bijna) langs Niagara Falls en de Canadese kant is de moeite waard om minimaal even langs te rijden.
In Toronto schijn je de CN tower zeker op te moeten, wegens mooi weer, maar toen ik er was, regende en mistte het zo, dat ik de hele toren niet eens heb gezien.
Bij Williamsburg zou je Colonial Williamsburg kunnen bezoeken. Ik vond het niet zo geweldig, maar ik ben dan ook een enorme muggenzifter op historisch gebied. Maar het geeft op zich wel een aardig beeld van de VS in de 18e eeuw. Ik vond het alleen erg duur, 6 jaar geleden moesten we bijna 40 dollar betalen om overal in te mogen en ook met mensen te praten. Je kunt er ook gratis in, maar dan praat hoogstens de eigenaar van een winkel met je om te vertellen wat dat souvenir kost.
Voor Washington geef ik het woord graag over aan Petra/VS  ;D
#2 - 01-09-2005, 20:51 uur

PetraVS

Wat Williamsburg betreft ben ik het met Marjon eens, het stadje is leuk, maar Yorktown en Jamestown zijn interessanter vind ik.  Er zijn veel meer authentieke plantages in het gebied, zoals de James River plantages en vlakbij Washington het landgoed van George Washington, Mount Vernon.

Alexandria, ook vlakbij Washington, is een leuk stadje om te bezoeken.  Doe de historische wandeling daar en je leert heel wat over de geschiedenis van het gebied.

In Washington heb je natuurlijk de monumenten en de gratis musea.  Bezoek het Capitool, maar vergeet ook niet het Supreme Court en de Library of Congress.  Bij beiden kun je een gratis rondleiding krijgen en het is zeer de moeite waard.

Bezoek de National Archives om de Constitutie en andere belangrijke documenten in de Amerikaanse geschiedenis te bekijken.  

Ook Arlington Cemetery niet overslaan, op deze begraafplaats zie je de graven van de Kennedy's, de wisseling van de wacht bij het graf van de onbekende soldaat en het Lee House.

Georgetown is een gezellige wijk om 's avonds te gaan eten en te shoppen.  Er is eindeloos veel te doen in Washington, maar kijk uit, de stad is heel wijds opgezet en alles is er *groot*.  Neem er de tijd voor!
#3 - 02-09-2005, 02:07 uur

Mrjn

Petra, is het gebouw van de FBI nog steeds gesloten voor publiek of doen ze alweer rondleidingen?
Ben er 6 jaar geleden geweest en vond het wel geinig voor een regenachtige middag, als je een aantal musea al hebt gezien.
#4 - 02-09-2005, 11:09 uur

MiamiHeat

Breng een bezoek aan Lynchburg, Ten. Hier kan je de Jack Daniels factory bezoeken.............is echt leuk om te doen.

http://www.jackdaniels.com/tour.asp

http://www.jackdaniels.com/directions.asp

Gave trip.............veel plezier
#5 - 02-09-2005, 13:57 uur

PetraVS

De FBI is helaas nog steeds gesloten, dat was inderdaad een leuke rondleiding.  Ik weet niet of er plannen zijn het weer te openen.
De Bureau of Engraving and Printing tour is ook leuk, als het niet te druk is.
#6 - 02-09-2005, 21:07 uur

Mirjam

Hartstikke bedankt voor de tips. Ben nu druk aan het inpakken en ik kan niet wachten tot ik in het vliegtuig zit..........
#7 - 06-09-2005, 21:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15