Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

van New York naar Miami

Discussie gestart

Renate O

Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Renate en ben van plan om samen met mijn vriend volgend jaar naar Amerika te gaan, nu hebben we een reis samengesteld
en wil ik vragen of jullie denken dit haalbaar te vinden.
We gaan alle hotels van te voren al boeken, dit omdat het toch de eerste keer is dat we gaan en we nog niet goed weten wat we kunnen verwachten.
We houden van natuur, musea, en wat strand. Daarom leek ons deze reis wel geschikt.

Datum  Plaats  Hotel  Kamersamenstelling 
31.08.2009  New York (NY) 
 
01.09.2009  New York (NY)

02.09.2009  New York (NY) 
 
03.09.2009  Washington (DC) 
 
04.09.2009  Washington (DC) 
 
05.09.2009  Washington (DC) 
 
06.09.2009  Shenandoah National Park   

07.09.2009  Roanoke (VA) 
 
08.09.2009  Asheville (NC) 
 
09.09.2009  Asheville (NC)
 
10.09.2009  Charleston (SC) 
 
11.09.2009  Charleston (SC) 
 
12.09.2009  Savannah (GA)
 
13.09.2009  St. Augustine (FL) 

14.09.2009  Orlando (FL)

15.09.2009  Orlando (FL) 
 
16.09.2009  Orlando (FL)
 
17.09.2009  Naples (FL) 
 
18.09.2009  Naples (FL) 
 
19.09.2009  Miami (FL) 

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie er van vinden, dus ik zou zeggen brand maar los

Groetjes Renate
 
     
#1 - 15-11-2008, 11:37 uur

MiamiHeat

Welkom op het forum!

Op zich prima maar vergeet de drop off kosten voor de huurauto niet. En maar 1 dagje Miami?? gebruik verder de zoekfunctie binnen het forum...is veel te vinden.
#2 - 15-11-2008, 11:49 uur

PetraVS

Ja, net als The Grove vind ik het er goed uitzien.  Alleen die ene dag Miami is wel erg kort.  South Beach is toch zeer de moeite waard alleen al.  Je zou Asheville of Charleston een dag minder kunnen doen, bijvoorbeeld door een dag Charleston te combineren met Savannah.  Dat laatste plaatsje is vooral leuk om 's avonds te eten. 
#3 - 15-11-2008, 15:58 uur

Renate O

Bedankt voor de reacties alvast, ik heb inderdaad wel aan de drop off kosten gedacht is wel lastig dat dit zo moet, maar anders zouden we een hele andere reis moeten gaan plannen en dit is juis wat we wilde gaan zien. Is helaas niet anders.

1 dag Miami is ook te kort, maar zou ik dan beter een dag van Charleston af kunnen halen of van Asheville? Ik weet niet welk plaatsje meer te bieden heeft namelijk.

We zijn plan begin September te gaan vertekken, brengt alleen wel het nodige risico met zich mee ivm met het orkaanseizoen denk ik?

Groetjes Renate
#4 - 16-11-2008, 11:24 uur

MiamiHeat

Bedankt voor de reacties alvast, ik heb inderdaad wel aan de drop off kosten gedacht is wel lastig dat dit zo moet, maar anders zouden we een hele andere reis moeten gaan plannen en dit is juis wat we wilde gaan zien. Is helaas niet anders.

1 dag Miami is ook te kort, maar zou ik dan beter een dag van Charleston af kunnen halen of van Asheville? Ik weet niet welk plaatsje meer te bieden heeft namelijk.

We zijn plan begin September te gaan vertekken, brengt alleen wel het nodige risico met zich mee ivm met het orkaanseizoen denk ik?
Groetjes Renate


Orkaan Seizoen loopt van 1 juni tot 1november dus in deze periode is er altijd kans op een Orkaan. Zou me er nu niet druk om maken.
#5 - 16-11-2008, 14:37 uur

Renate O

We hebben besloten om er 1 dag Miami aan te plakken en er niks af te halen.
Heeft iemand deze reis gemaakt en nog enkele mooie tips voor ons?

Groetjes Renate
#6 - 06-12-2008, 09:55 uur

jaroen

Ik zou ook nog even vlug langs philadephia en via lancaster gaan op weg naar washington.
tussenbeide ben ik niet zo bekend, maar in florida nog even naar cape canaveral.  Volgens mij kon je bij dayatona beach met de auto op het strand is ook wel leuk.
Wat willen jullie allemaal in orlando doen? Eventueel een stop in de everglades
#7 - 07-12-2008, 10:18 uur

Renate O

Hee Jaroen

Bedankt voor je reactie,

We willen inderdaad ook nog langs philadelpia als we richting Washington rijden. Ik weet niet of we Lancaster ook nog gaan redden, is wel heel leuk natuurlijk om daar langs te gaan
ik zal is opzoeken wat de afstand is als ik zo een rondje zou doen, in ieder geval pikken we 1 van de 2 mee.
In florida gaan we zeker de everglades aan doen, en in orlando de universal studio's. Ik zal jou tip ook onthouden over dayotona beach. en ik weet niet wat cape carnaval is maar dat ga ik ook wel even uitzoeken. In ieder geval bedankt hier kan ik wel wat mee.

Groetjes Renate
#8 - 16-12-2008, 19:13 uur

pluto

Hallo,

Als je begint in Miami en eindigt in New York is de huurprijs voor een auto waarschijnlijk goedkoper!  :afro:

Pluto
#9 - 16-12-2008, 19:28 uur

PetraVS

Hoi Renate,

Wij hebben die rit naar Florida meerdere malen gemaakt (alleen in Asheville zijn we niet geweest en Charleston is alweer jaren geleden).  Ook Philadelphia en New York heb ik meerdere malen bezocht natuurlijk, en ik woon vlakbij Washington, dus als je naar mijn weblog gaat en daarop zoekt en naar de reisverslagen aan de rechterkant kijkt, die over New York of Florida gaan, zul je misschien nog wat tips opdoen.
#10 - 16-12-2008, 23:50 uur

Renate O

Hee wat leuk Petra,
dat ga ik zeker allemaal even bekijken staat vast wel het een en ander tussen wat we kunnen gebruiken.
En wat leuk dat je daar in de buurt woont.
Bedankt in ieder geval!

Groetjes Renate
#11 - 22-12-2008, 10:44 uur

Jenn

Mooie route! Van Savannah was ik zelf erg onder de indruk. Wat een heerlijke stad zeg! Ik ben hier een aantal dagen gebleven en heb genoten van de sfeer, de mooie parken, oude huizen, spookverhalen en lekker eten. Prachtige stad! Savannah is the most haunted city in the USA, dus de ideale plaats om hier een spooktour te maken. Er zijn ongelooflijk veel tours, maar ik kan aanraden om een tour te maken die ook naar het Pirate's House gaat. Je brengt dan nl ook een bezoekje aan de oude rum kelders, waar vroeger nietsvermoedende mannen werden geshanghaid! Een bezoekje aan Savannah is eigenlijk niet compleet zonder dat je naar het Mercer/Williams huis bent geweest. Lekker lunchen bij the Old Pink House, en 's avonds naar Savannah Smiles.

In St. Augustine kan ik als overnachting het Pirate Haus aanraden. Dit is een B&B/Hostel, midden in het historische district, met een leuk piraten thema en erg goedkoop. De eigenaar is mijn vriend Conrad, een Amerikaan die een tijdje in Nederland heeft gewoond. De prive kamers hebben allemaal een jungle of piraten thema, en iedere ochtend wordt je door Conrad getrakteerd op pirate pancakes. Arrrr!!!
#12 - 13-01-2009, 03:00 uur

Mrjn

En natuurlijk "Midnight in the garden of good and evil" lezen van John Behrendt (of kijken, is verfilmd met John Cusack en Kevin Spacey). Speelt zich ook af in Savannah en toen wij een bustour deden door de stad werd er herhaaldelijk aan gerefereerd. Ook het kerkhof is het bezoeken waard, omdat sommige grafstenen niet kloppen. Verhaal is dat de Union soldiers zich verveelden en uit baldadigheid data hebben veranderd. Bij Savannah ligt ook de kleinste kerk van Amerika.

Voor ghosttours kun je ook in Charleston terecht. Mocht je ooit "The lords of discipline" van Pat Conroy hebben gelezen, dan is een bezoek aan de militaire academie The Citadel een must. Boek is ook een aanrader, overigens. Veel van Conroys boeken(eigenlijk alle 7...)  spelen zich af in het zuiden en rondom Charleston of Beaufort (ligt min of meer tussen de 2 steden in, ook erg pittoresk plaatsje).
#13 - 13-01-2009, 20:30 uur

Renate O

Bedankt voor de tips Jenn en Mrjn!
Ik vind het echt heel erg leuk klinken allemaal en krijg er zo nog meer zin in.
Ben benieuwd naar de spooktours die gaan we ook zeker doen natuurlijk.
Ik wist helemaal niet dat die daar waren, dus kan hier zeker wat mee
Bedankt!

Gr Renate
#14 - 14-01-2009, 10:52 uur

thieske

Ik dub alleen over je overnachtingen in Washington.

als je de memorial van Iwo Jima en Arlington wil zien heb je 2 overnachtingen nodig. Zeker wanneer Georgetown en the Mall nog in de planning zitten. Als je Georgetown zou overlaan kan Washington rustig met een dag minder. Wij hebben het op 1,5 dag gedaan en heb niet het gevoel gehad dat ik veel gemist heb.

Wij hebben Washington in totaliteit op 1,5 dag gedaan incl. Georgetown. Is heel leuk om doorheen te wandelen echter je hebt er geen dag voor nodig.
#15 - 18-01-2009, 00:54 uur
For Boston, For Boston, We sing our proud refrain

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15