Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van New York naar New York, wie heeft er nog tips?

Discussie gestart

Wim54

Goedendag,
Volgend jaar willen wij in bijna vier weken met zijn vieren de volgende route gaan rijden.
Mocht iemand opmerkingen of tips hebben dan houden wij ons aanbevolen.
Wellicht meer of minder dagen in sommige plaatsen?
Groet
Wim

Plaats                                                                      Overnachtingen

New York (Manhattan)         4
Binghamton             1
Buffalo            1
Toronto            2
Huntsville             2
Ottawa            1
Montreal            2
Trois Rivierre via Sain Michel des Saints       2
Tadoussac            2
Houlton   Ferry         1
Bar Harbor            2
Portland            1
Boston            2
New York (Airport Hotel)         1
#1 - 28-10-2010, 22:35 uur

Jez

Welcome, Wim,

Van Binghamton naar Buffalo kun je het Fingerlakes gebied bezoeken.
Als je in de middag in Buffallo aankomt, heb je genoeg tijd om de Falls te zien. Tocht met de Maid ot Mist is erg leuk en anders naar de overkant, om de falls vanaf de Canadese kant te bekijken. 's Avonds de verlichte falls bewonderen en dan heb je het hier wel gezien.
Ik zou Huntsville alleen als tussenstop gebruiken, niet om er 2 nachten te verblijven. Montreal vond ik wat tegenvallen, dus betwijfel of het 2 nachten leuk is.
Het stuk tussen Montreal en Trois Rivierre is niet zo interessant en er valt weinig te beleven. Quebec is leuk, erg Parijserig, maar klein: wij hadden het er in een halve dag wel gezien.
In Tadoussac is werkelijk niks, behalve de walvistochten. Een tocht duurt ongeveer 3,5 uur. Neem de Zodiac, niet de grote boot, maar ga niet achterin zitten want daar wordt je zeiknat.
Bedenk dat je hier in Franstalig gebied bent. Voor ons, als enige niet-Frans sprekenden op de boot, was dat een beetje jammer; de kapitein sprak ongeveer 1 woorden Engels en ik weet echt niet wat het Franse woord voor bultrugwalvis is........
Eerlijk gezegd zou ik niet zo noordelijk rijden. De omgeving is aardig, maar persoonlijk heb ik liever de Amerikaanse oostkust. Als je alleen voor de walvistocht naar Tadoussac gaat, dan zou ik dat skippen en dit aan de Amerikaanse oostkust doen.
En ipv de "binnenlanden" van Ontario en Quebec, zou ik liever naar de Adirondacks, Catskills of Whitemountains gaan. Daar valt naar mijn idee veel meer te beleven.
Als je bij Boston tijd hebt, is een bezoek aan Harvard erg leuk. Cerder is cape Cod de moeite waard, Cape Ann is erg mooi.
Als je vanaf Boston terugvliegt ipv NY bespaart je dat een lange rit. Rondom Boston is het altijd druk en je bent zeker een dag aan het rijden naar NY, zonder iets te kunnen zien onderweg.

Wij hebben jouw route in 3 vakanties gedaan; Canada in 2009, NY en omgeving in 2009 en 2005. Mocht je meer willen lezen, de reisverslagen staan op mijn website .
#2 - 28-10-2010, 23:26 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Wim54

Route aangepast, als iemand meer tips heeft?

New York (Manhattan)         4
Binghamton            1
Buffalo            1
Toronto            2
Kingston            1
Ottawa            1
Montreal            1
Saranac Lake         1
Glens Falls            1
Betlehem            1
Portland            2
Bar Harbor            1
Saco            1
Boston            3
Barnstable Town         2
New Haven            1
New York (Airport Hotel)         1
            25
http://maps.google.nl/maps/ms?hl=nl&ie=UTF8&msa=0&msid=115335989522444658033.000493bd5d92d629f1fbf&ll=44.871443,-79.804687&spn=15.508616,43.110352&z=5
#3 - 29-10-2010, 19:58 uur

Jez

Ik denk dat je zo een mooie basisroute hebt! EN mocht je op de bonnefooi gaan, dan kun je altijd onderweg nog besluiten ergens langer/korter te blijven.
#4 - 31-10-2010, 09:25 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

mits49

Hallo Wim,

Wij hebben jouw idee voor de reis ook in twee etappes gedaan.
1e maal zijn we van New York naar Ithaca (finger lakes, 2 nachten, Watkin Glens bezocht) door naar Niagara, canadese kant (2 nachten) daarna naar Dwight, dit is vlakbij de ingang van Algonquin National park (3 nachten, wandel en kanotocht), door naar Cardinal (familiebezoek, 4 nachten), Via de Adirondacks naar Lake George ( 3 overnachtingen, grotten bezocht, raften) Deze route was zo gepland omdat we de kinderen mee waren en we voor hen rustmomenten wilde inbouwen. Je kunt na Lake George in 1 etappe terug naar New York. maar je kunt ook via de catskills (orange county choppers, woodstock en dutch county) terug gaan naar New York.
Onze 2e etappe was als volgt: Montreal (2 nachten, fietstocht gemaakt naar het F1 circuit), naar de White mountains (1 nacht, mount washington) naar de kust van Maine in Rockland ( 2 nachten, je kunt naar het Acadia national park) dwars door Maine naar Moosehead Lake (1 nacht), naar Quebec city (3 nachten, stad is ontzettend leuk, maar de omgeving ook. Montmorency falls, ill 'd orleans, Huron-Wendat museum) via Tadoussac naar Chicoutimi ( 2 nachten) via route 155 naar Saint Mathieu du Parc ( 1 nacht in een tipi) door naar rockland ontario (5 nachten, familiebezoek) en via Montreal weer terug.
Beide routes vonden wij ontzettend mooi. In 2011 staat er weer een reis gepland, vanuit New Orleans richting Washington en familiebezoek in Ontario. Het gebied boven New York willen we ook nog een keer gaan bezoeken in de herfst, in combinatie met Boston.
Veel plezier met de voorbereiding.

#5 - 31-10-2010, 13:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15