Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van Niagara Falls naar Toronto

Discussie gestart

Nijmegen79

Is het makkelijk om van Niagara Falls in Toronto te geraken?
Trein/bus/ander openbaar vervoermiddel, niet met de auto.
#1 - 08-06-2005, 21:30 uur

Jez

Kijk eens op de site van Amtrak, hoewel ik niet zeker weet of die naar Canada rijden.
#2 - 08-06-2005, 23:50 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mississippi

Is het makkelijk om van Niagara Falls in Toronto te geraken?
Trein/bus/ander openbaar vervoermiddel, niet met de auto.

Toronto-Niagara Falls train

This train takes you to and from Toronto, Canada's largest city, and Niagara Falls, probably the country's best-known tourist attraction! The Toronto-Niagara Falls train also goes through Oakville, Aldershot, Grimsby and St. Catharines.

In either direction, you have two departures per day to choose from, one in the morning and one in the late afternoon.

The train that leaves Toronto in the morning continues on to the United States, travelling through Buffalo to New York. On the way back, it leaves New York in the morning and arrives in Niagara Falls in late afternoon, and in Toronto in the early evening.

http://www.viarail.ca/trains/en_trai_onta_toni.html

#3 - 09-06-2005, 11:00 uur
« Laatst bewerkt op: 09-06-2005, 14:32 uur door Mr Mississippi »

hanb

Hallo,

Wij zijn ook van plan om naar Toronto te gaan. Maar wat ik mij afvroeg, kun je eenvoudig van VS naar Canada. Grenscontroles zijn volgens mij 9/11 overal streng geworden.

Han
#4 - 31-07-2005, 14:35 uur

Jez

Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

hanb

Thanx Jez.

Wij gaan over 1,5 week onze reis beginnen 3,5 week oost en westkust.

 :)

Han
#6 - 31-07-2005, 14:49 uur

Jez

Spannend! En als jullie terug zijn, gaan wij ongeveer dezelfde route doen.................
#7 - 31-07-2005, 15:04 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

hanb

Gaaf he.

Onze route moeten we in detail nog uitstippelen. Enige wat vast staat is:

Aankomst:  New-York
Vertrek: Washington Dc

Aankomst: LA
Vertrek: Las Vegas

We hebben een aantal hot spots die we hoe dan ook willen zien. (New York, Niagarra Falls, Venice Beach, Grand Canyon en Las Vegas)

Wat we nog meer gaan bekijken bekijken we ter plekke.

Han
#8 - 31-07-2005, 15:10 uur

Jez

Heerlijk he, op de bonnefooi! Ik heb alwel een route gemaakt die we willen gaan rijden, maar onderweg zien we wel of het allemaal lukt. Behalve de tickets, autohuur en familiebezoekjes hebben we niks vastgelegd.

We zijn van plan om in 2 weken alle staten van New England en Middle Atlantic aan te doen en daarna vliegen we nog even door naar Los Angeles, voor een 5-daags familiebezoek.

Wij maken gebruik van de zgn stop-over mogelijkheid: we hebben tickets naar LA maar bij het overstappen in Washington stappen we 2 weken uit, voor we doorvliegen.

Mocht je nog tips ofzo willen; laat maar horen!
#9 - 31-07-2005, 15:21 uur
« Laatst bewerkt op: 31-07-2005, 15:21 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

hanb

Gaaf zeg,

Wij hebben alleen overnachtingen vastgelegd in New York en Los Angeles rest zien we wel. Hebben we vorig jaar ook in Zuid Afrika gedaan en beviel uitstekend.

Ohja, wij gaan ook nog ff kort naar Dallas. Vriend bezoeken.

Alle tips zijn welkom. Met name iz de dingen die je perse moet zien en die je beter kunt overlslaan.

Han
#10 - 31-07-2005, 15:44 uur

Pieter79

Bekijk de Niagara Falls vanaf de Canadese zijde! Ze zijn dan veel beter te zien en je kunt dan ook veel dichterbij komen (evt. met boot of onder de Falls door)

Goede reis!
#11 - 02-08-2005, 21:24 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jez

Oja? Is dat beter dan vanaf de Amerikaanse kant?
Het is mijn droom om eens achter een waterval te staan (en daar de langverborgen schat te vinden  ;) )
#12 - 02-08-2005, 21:30 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Oja? Is dat beter dan vanaf de Amerikaanse kant?
Het is mijn droom om eens achter een waterval te staan (en daar de langverborgen schat te vinden  ;) )

Nee, het beste kun je op de Canadese zijde staan. Helaas liggen er geen schatten :(
#13 - 02-08-2005, 21:42 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Mrjn

De Maid of the Mist is ook beslist een aanrader en volgens mij van beide zijden te doen. Met die bootjes ga je, gehuld in een oncharmant blauw regencape-je, de langs de watervallen. En de regencape krijg je echt niet voor nix...
Erg leuk!
En als je toch aan de Canadese kant bent, kun je ook kijken of je de Skylon-tower op kunt. Dan heb je een erg stoer uitzicht van bovenaf.
Je kunt overigens ook totaalpakketten kopen, je gaat met een busje langs alle bezienswaardigheden van de Falls. Is prijzig, maar ik 't vond mijn tour langs de Canadese kant, Maid of the Mist en de Skylon-tower best waard.
#14 - 02-08-2005, 21:48 uur

Jez

En bedankt voor het wegnemen van een illusie  >:(
Nee hoor; bedankt voor de tip! We gaan het moois vanaf de Canadese kant bewonderen!
#15 - 02-08-2005, 21:49 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15