Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vanuit Newark airport naar Manhattan

Discussie gestart

Alcatraz

We hebben gister de tickets geboekt naar New York. Aankomst op airport Newark en we hebben een hotel vlakbij Grand Terminal. Heeft er iemand ervaring met de supershuttle, de busverbinding vanaf het vliegveld naar Manhattan?
#1 - 31-03-2006, 11:54 uur

Njit

We hebben gister de tickets geboekt naar New York. Aankomst op airport Newark en we hebben een hotel vlakbij Grand Terminal. Heeft er iemand ervaring met de supershuttle, de busverbinding vanaf het vliegveld naar Manhattan?

http://www.supershuttle.com/htm/cities/nyc.htm

Wij gaan vanaf JFK naar Manhattan. Voor ons ook de eerste keer...
- Flatrate voor taxi vanaf JFK naar Manhattan is rond de $45 (http://www.nyc.gov/html/tlc/html/passenger/taxicab_rate.shtml). 
- Supershuttle kost $17 pp (zie dit formulier voor een prijsopgave: http://www.supershuttle.com/FareQuotes/(3yai0fze2umbxtjfnh0vce55)/ServiceQuote.aspx) .

Scheelt dus wel maar ook weer niet zo heel veel.
Op de site staat dat je van te voren kunt reserveren. Je kunt ook ter plekke naar de balie lopen.

Ik vraag me dus ook af hoeveel langer je met een Shared ride onderweg bent..

#2 - 31-03-2006, 12:15 uur

AngelHarold

Daar heb ik persoonlijk niet zulke hele goede ervaringen mee. We zijn een keer met zo'n shuttle busje van Manhattan naar Newark gegaan, waarbij er dus enkele mensen bij andere hotels gehaald moesten worden. Door de enorme drukte duurde dat ontzettend lang terwijl de afstand daar niet mee in verhouding ligt.

Overigens is dit Newark-Manhattan. Het probleem wat daarbij komt wanneer je een taxi neemt is dat het een andere staat is en de gele taxi's mogen bijvoorbeeld geen passagiers mee terugnemen, terwijl dit bij JFK wel het geval is. De prijs wordt dus aardig omhoog geschroefd.
#3 - 31-03-2006, 13:23 uur

sweatbox

We hebben gister de tickets geboekt naar New York. Aankomst op airport Newark en we hebben een hotel vlakbij Grand Terminal. Heeft er iemand ervaring met de supershuttle, de busverbinding vanaf het vliegveld naar Manhattan?

Vanaf Newark heb ik de laatste keer de lijnbus naar de Port Authority, een groot busstation op Manhattan, genomen.
Vanaf JFK rijdt er een metro door Queens naar Manhattan. Er rijdt een shuttle langs de long term parkeerterreinen die ook stopt bij het metrostation.
#4 - 31-03-2006, 13:55 uur

Njit

Vanaf Newark heb ik de laatste keer de lijnbus naar de Port Authority, een groot busstation op Manhattan, genomen.
Vanaf JFK rijdt er een metro door Queens naar Manhattan. Er rijdt een shuttle langs de long term parkeerterreinen die ook stopt bij het metrostation.

Ik lees alleen wel overal dat men afraad met veel koffers de metro te pakken omdat je die nergens kwijt kunt..
#5 - 31-03-2006, 14:26 uur

ikkedus

Afgelopen augustus kostte een ritje van Newark Liberty International naar ons hotel in Manhattan $60 (inclusief fooi en tol voor de tunnel). We waren met z'n drieën, dus dat viel mee.

Met de Airtrain kun je gratis vanaf het vliegveld naar het treinstation. Vanaf daar kost een enkeltje Manhattan $14 p.p. Rit naar Manhattan(Penn Station, onder Madison Square Garden) duurde 20-25 minuten. Vandaar moet je dan nog met de metro naar je hotel. (of je moet overnachten in hotels 'Pennsylvania' of 'The Newyorker' die naast het metrostation liggen).
#6 - 31-03-2006, 15:08 uur
Nu ook de foto's van 2005 op:
http://community.webshots.com/user/ikkedus2

sweatbox

Ik lees alleen wel overal dat men afraad met veel koffers de metro te pakken omdat je die nergens kwijt kunt..

Nemen jullie dan veel koffers mee?
Als je op JFK in de metro stapt is deze nog vrijwel leeg, althans toen ik dat deed. Hetzelfde geldt voor de bus vanaf Newark.
#7 - 31-03-2006, 21:10 uur

Dana75

Hoi,

Wij zijn twee keer in New York geweest en beide keren gingen we met de trein naar Pennsylvania 2006-05 en vanuit daar met de taxi of met de metro naar het hotel. Dat ging hartstikke goed!

Succes! En heel veel plezier! (wij gaan deze zomer voor de 3e keer naar New York!)
#8 - 04-04-2006, 19:42 uur
« Laatst bewerkt op: 05-04-2006, 20:17 uur door Dana75 »



Loek

Hoi,

Wij zijn twee keer in New York geweest en beide keren gingen we met de trein naar Pennsylvania en vanuit daar met de taxi of met de metro naar het hotel. Dat ging hartstikke goed!

Succes! En heel veel plezier! (wij gaan deze zomer voor de 3e keer naar New York!)

Ik neem aan dat je Penn Station bedoelt?  Het lijkt me nogal een omweg via Pennsylvania naar Manhattan  ;)
#9 - 04-04-2006, 21:21 uur

Alcatraz

Bedankt voor jullie reacties. Nog 5 maanden te gaan en ik heb er enorm veel zin in!
#10 - 05-04-2006, 11:35 uur

Mighty Maus

Nog 8 lange maanden... I wanna wake up in a city that...
Ik denk dat wij maar voor $30,-  de supershuttle pakken vanaf JFK.
Maar komen die, wanneer we weer vertrekken, je ook weer ophalen bij het hotel?
#11 - 05-04-2006, 19:12 uur
Wij zijn M&M.  

Mighty Maus

... waarbij er dus enkele mensen bij andere hotels gehaald moesten worden...
Oké ik moet dus ernstig naar de opticien... Sorry!
#12 - 05-04-2006, 19:15 uur
Wij zijn M&M.  

mapsit

Wij (2 personen) willen vanaf newark rechtstreeks na Skyline hotel in Manhatten (en voor de deur uitstappen).

Zoals ik het nu zie zijn er twee opties voor 'shared van rides'
- supershutle, a $17,-
- airlink, a $15,-

Alle andere alternatieven, zijn of niet voor de deur of veel duurder.

Mijn vraag is kan ik bij beide bij aankomst naar de balie gaan en een kaartje kopen of moet alles al van te voren geregeld zijn? Op de site zijn ze daar nogal dubieus over en willen ze graag hebben dat je online een kaartje koopt...
Zijn er eventueel nog andere alternatieven?
Welke van de twee is aan te raden? Op de site zie ik geen verschil.

alvast bedank.

#13 - 26-04-2006, 20:43 uur

citytrip

Afgelopen augustus kostte een ritje van Newark Liberty International naar ons hotel in Manhattan $60 (inclusief fooi en tol voor de tunnel). We waren met z'n drieën, dus dat viel mee.
Met de Airtrain kun je gratis vanaf het vliegveld naar het treinstation. Vanaf daar kost een enkeltje Manhattan $14 p.p. Rit naar Manhattan(Penn Station, onder Madison Square Garden) duurde 20-25 minuten. Vandaar moet je dan nog met de metro naar je hotel. (of je moet overnachten in hotels 'Pennsylvania' of 'The Newyorker' die naast het metrostation liggen).
Wij zijn twee keer in New York geweest en beide keren gingen we met de trein naar Penn Station en vanuit daar met de taxi of met de metro naar het hotel. Dat ging hartstikke goed!

Zaterdag komen mijn vriendin en ik aan op Newark (Terminal C). We hebben het hotel Milford Plaza geboekt.
Lijkt mij wel wat om eerst de Airtrain te nemen naar het treinstation en van daar door te gaan naar Manhattan.
Wie kan me vertellen waar we in Manhattan uit moeten stappen en hoe we dan bij het hotel terecht kunnen komen (Milford Plaza: 270 West 45th Street)
#14 - 22-09-2008, 21:09 uur
« Laatst bewerkt op: 22-09-2008, 21:13 uur door citytrip »

jaroen

Wij (2 personen) willen vanaf newark rechtstreeks na Skyline hotel in Manhatten (en voor de deur uitstappen).

Zoals ik het nu zie zijn er twee opties voor 'shared van rides'
- supershutle, a $17,-
- airlink, a $15,-

Alle andere alternatieven, zijn of niet voor de deur of veel duurder.

Mijn vraag is kan ik bij beide bij aankomst naar de balie gaan en een kaartje kopen of moet alles al van te voren geregeld zijn? Op de site zijn ze daar nogal dubieus over en willen ze graag hebben dat je online een kaartje koopt...
Zijn er eventueel nog andere alternatieven?
Welke van de twee is aan te raden? Op de site zie ik geen verschil.

alvast bedank.

We zijn met supershuttle gegaan, ook naar het skyline hotel, is ons goed bevallen. Je kunt het van te voren regelen, of ter plekke naar de info balie gaan. Zit ergens achter een roltrap verstopt.
Wij hadden van te voren niks geregeld, omdat wij de illusie hadden dat die bussjes af en aanreden, maar dat viel tegen na een poos gewacht te hebben hebben we de balie opgezocht (konden het eerst niet vinden en het was midden in de nacht, dus veel dingen waren ook onbemand) uiteindelijk hebben ze ons aangemeld.
Heb je geen aanmelding en de bus is vol, dan rijdt ie gewoon door, die van ons was bijna vol, maar de buschaufeur had nog 1 extra aanmelding, die kon die niet vinden, maar andere wachtenden mochten niet mee. daar sta je dan... Kortom direct bij aankomst naar de balie en regelen of alles vanaf hier al regelen.
#15 - 23-09-2008, 08:12 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15