Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vliegveld en hotel ligging?

Discussie gestart

jupiler666

Ter oriëntatie was ik eigenlijk eens benieuwd welk vliegveld jullie het beste/prettigst vinden om op te vliegen naar New York; JFK of Newark ??
En qua hotel...welk deel is dan het gunstigst?? Brooklyn, Manhattan of een ander deel??
Als ik ga zou ik graag lekker gunstig zitten dat je beetje centraal zit...ik had zelf gedacht een nacht of 4/5.

Tips en ideen zijn welkom...ik heb nog niks concreets in de planning maar zoals eerder gezegd ik ben al eens aan het orienteeren wat de mogelijkheden zijn en welke de beste opties  >:D
#1 - 03-09-2016, 19:11 uur

jetusa

Ben je van plan om alleen naar NY te gaan of ook nog naar andere steden/rondreis?
#2 - 04-09-2016, 00:49 uur

jupiler666

het zou met zn 2e zijn en ik denk dat het op die trip alleen NY zal zijn.
#3 - 04-09-2016, 12:21 uur

Hans B

Vanaf JFK kun je met de metro naar Manhattan.
Vanaf Newark ook, maar is dat iets omslachtiger.
Overnachten in Newark is wat goedkoper, maar voor de oversteek met ferry of metro naar Manhattan ben je weer wat extra kwijt.
Ik zou lekker in Manhattan gaan zitten en een 7daagse metro kaart kopen.
Kijk ook eens bij AirBNB voor overnachten.
#4 - 04-09-2016, 19:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Pieter79

Aangezien je naar Manhattan wil maakt het niet veel uit, waarschijnlijk is JFK net iets gemakkelijker. Is dit echter de start van een rondreis dan ik Newark gemakkelijker aangezien het aan een interstate ligt (I-95). Ik heb vaak op beide vliegvelden gevlogen en meestal een auto gehuurd.

Gr. Pieter
#5 - 04-09-2016, 21:22 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

jupiler666

Ik wil natuurlijk alles zien maar dan inderdaad vanaf een wat centraler punt dus jullie raden JFK aan... iemand ook leuke tips voor een leuk hotel, graag betaalbaar maar ik wil er wel wat aan spenderen zeg maar  ;)
#6 - 05-09-2016, 07:25 uur

jetusa

JFK en Newark zijn beide prima als je op Manhattan in een hotel gaat zitten.
JFK is met metro of shuttle-bus goed te doen, taxi uiteraard ook, Newark zou ik kiezen voor een shuttle-bus, en natuurlijk een taxi.
Kies je een hotel in Brooklyn, Queens, Long Island City (dat is op de kaart gezien rechts van Manhattan en niet op Manhattan) dan is JFK meest logisch als vliegveld.
Kies je een hotel aan de kant van New Jersey (links van Manhattan op de kaart gezien) dan is Newark het meest logisch.

Het meest onhandige wat je kunt doen is vliegen op JFK en dan een hotel in NJ boeken of vliegen op Newark en een hotel aan de andere kant van Manhattan boeken. Pak google maps er even bij dan zie je meteen de logica!

Er is nog een 3e airport en dat is LaGuardia, hier  kom je alleen terecht als je via een overstap binnen de US/Canada naar NY vliegt.

Als je een centraal gelegen hotel zoekt dan kom je toch eigenlijk wel op Manhattan uit. Hoewel je vanuit Long Island City en Brooklyn ook snel genoeg op Manhattan bent, als je tenminste dichtbij een metrostation een hotel boekt. De hotelprijzen liggen daar wat lager. Je kunt dan nog steeds gebruik maken van de Metrocard.
Hotelprijzen in New Jersey liggen over het algemeen lager, maar je bent dan meer tijd en geld kwijt om op Manhattan te komen.
Voordat je een hotel boekt kan je op google maps snel genoeg zien hoelang je waar naartoe onderweg bent. Kun je zelf de afweging maken of je het prijsverschil de moeite waard vind. Wat ik persoonlijk een groot nadeel vind is dat je niet snel even terug gaat naar je hotel om even je aankopen weg te brengen of om aan het eind van de middag even de benen omhoog te gooien en je op te frissen voor het avond-programma.

#7 - 08-09-2016, 01:04 uur

jupiler666

Thanx.....ik zal me inderdaad eens in de kaart moeten gaan verdiepen dan  ;) Ik ben trouwens wel van mening dat als ik er dan heen ga dat ik ook niet op een paar dollar kijk, je doet het ook niet wekelijks zeg maar  :P
Wat denken jullie trouwens wat de beste  hoeveelheid dagen is (al heb je er nooit genoeg natuurlijk) ik dacht zelf aan 5 of 6 dagen?
#8 - 08-09-2016, 07:38 uur

jetusa

Dat ligt een beetje aan de telling die gehanteerd wordt  ;) dagen inclusief reizen of dagen ter plaatse.
Volgens telling reisbudo's is het dagen inclusief reisdagen en dat ziet er dan zo uit (5 dagen, 3 nachten):
dag 1 AMS -  NY , afh. van de vluchttijd heb je de middag en/of avond ter plaatse
dag 2 NY
dag 3 NY
dag 4 NY - AMS, afh. van vluchttijden heb je de ochtend of groot deel van de dag nog in de stad
dag 5 aankomst AMS

Ik vind dat persoonlijk erg kort, zeker voor een eerste en misschien wel enig bezoek in komende jaren.
Bedoel je 5 of 6 dagen echt ter plaatse dan heb je een mooie tijd om veel te zien, hoewel, zoals je zelf al aangaf, je niet snel uitgekeken zal raken in deze geweldige stad.


#9 - 08-09-2016, 10:57 uur

jupiler666

we nemen alles mee in de overwegingen.... is er trouwens ook veel verschil in prijs als je maart of september gaat?? Als ik zou gaan wil ik graag in 1 van die maanden of raden jullie een compleet ander tijdstip aan als beste reistijd??  (sorry voor al mn vraagjes hoor maar ja ik ben ook onder kenners nu  ;) )
#10 - 08-09-2016, 19:28 uur

Hans B

In maart zit je nog vrij dichtbij de winter een normale dagtemperatuur zal dan 10-15 graden zijn, je hebt natuurlijk uitschieters naar boven en beneden. In september kun je er zeker 10 graden bij tellen gemiddeld 25 is normaal.

Uit en thuis in 5 dagen is wel heel erg kort (schema Jetusa)
Om alles een beetje in redelijk soepel tempo te doen zou ik toch 4 hele dagen in NYC willen zijn.

Mijn dochter had een heel aardig onderkomen bij AirBNB, ik zal haar eens vragen.
#11 - 08-09-2016, 21:08 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jupiler666

@hans b zeer geïnteresseerd naar de AirBnB ervaring van je dochter ... ik ben der nl. zelf een beetje huiverig voor voor wat je aantreft...als je hotel niet goed is kan je nog om een andere kamer vragen  ;)

September is dus qua weer interessanter...prijs wijs ook??
#12 - 10-09-2016, 12:21 uur

Hans B

September is super top hoogseizoen in NYC de US Open wordt dan ook gespeeld.

Mijn dochter schrijft:
Vlakbij de metro, supermarkt, een private room met gebruik van keuken, uiteraard niet groot, wel midden in NY. Erg leuk.
Good Sized Sunny Room East Village.
#13 - 10-09-2016, 16:19 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jupiler666

oke...misschien dan toch de moeite om eens te kijken...misschien vinden we wel zo leuk appartementje zoals in Million Dollar Listings New York :P
September is hoogseizoen zeg je dus oktober beter qua prijs of eerder? maar dan is het zo te zien iets te warm voor mij ;)
#14 - 21-09-2016, 18:42 uur

jetusa

Maart zal waarschijnlijk goedkoper zijn,  echter qua temperatuur minder aantrekkelijk (maart roert zijn staart, net als in Nld en het kan vriezen of dooien).
April en mei zijn heerlijke maanden.
Juni is ook nog te doen, maar wordt alsmaar warmer
Juli en augustus is niet fijn qua temperatuur, te warm, niet voor niets 'vluchten' ny'ers dan de stad uit.
September is een mooie maand qua temperaturen, maar zal best druk zijn.
Oktober is ook nog een heerlijke maand.
November kan mooi zijn, maar wordt steeds kouder net als hier. Begin November is de NY Marathon, waardoor prijzen skyhigh
Vanaf Thanksgiving (eind november) wordt het drukker en drukker en duurder en duurder in aanloop naar de feestdagen.

Kijk gewoon eens op de zoeksites voor vliegtickets en hotels en je ziet vanzelf de verschillen in prijzen.
#15 - 29-09-2016, 20:18 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15