Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Washinton D.C

Discussie gestart

marcelgeert

Hoi, eind April zijn we 1.5 dag in Washington D.C., omdat er zoveel te zien en te doen is heb ik de volgende vraag.
Wat mogen we beslist niet missen in D.C? graag tips van ervaringsdeskundigen.
Het mogen best toeristische dingen of mooie musea zijn .

       Gr. Marcel de Vries
#1 - 18-01-2009, 23:48 uur

Mrjn

Smithsonian musea (gratis!). Wij vonden de American History Museum en het Air & Space erg leuk. Georgetown is ook leuk om doorheen te wandelen. En wandel over de Mall en bekijk alles wat je tegenkomt. De Zoo is ook leuk, ook een onderdeel van het Smithsonian. We hebben toen (1999) ook het FBI-gebouw bezocht, maar dat kan niet meer. Om alvast Petra het gras voor haar voeten weg te maaien  ;) 1,5 dag is erg weinig tijd om Washington echt goed te zien.

PetraVS heeft vast nog meer goeie tips.
#2 - 19-01-2009, 20:05 uur

PetraVS

Om alvast Petra het gras voor haar voeten weg te maaien  ;) 1,5 dag is erg weinig tijd om Washington echt goed te zien.

PetraVS heeft vast nog meer goeie tips.

 ;D, inderdaad 1,5 dag is veel te weinig tijd!  De twee musea, die Marjon noemt zijn zeker de moeite waard.  Het American History Museum is net gerenoveerd en het Air and Space het drukst bezochte ter wereld.  Omdat het gratis is hoef je ook niet het gevoel te hebben er uren door te brengen om het geld eruit te krijgen.
Andere interessante plekken om te bezoeken, waar je waarschijnlijk keuzes uit zal moeten maken:
- Alle monumenten langs de Mall, als je omhoog wilt in het Washington Monument moet je er vroeg bij zijn
- Het Capitool, er is een nieuw bezoekerscentrum, als je een rondleiding wilt zou ik er vroeg bij zijn
- Rondleiding in het Supreme Court
- De Library of Congress is prachtig van binnen
- Het American Indian Museum is heel interessant en heeft een lekker restaurant
- De National Archives met de Declaration of Independence, Constitution en Bill of Rights
- Het Ford's Theatre, waar Lincoln vermoord werd
- Het Spy Museum, heel interessant
- Het Newseum, een museum van zes verdiepingen geheel gewijd aan alles wat met nieuws te maken heeft
- De National Gallery of Art (ook gratis), waarvan beide gebouwen alleen al het bezoeken waard zijn, zelfs als je geen kunst bekijkt.
- Georgetown, het oude gedeelte, heeft heel veel gezellige restaurants evenals
- Chinatown met de grootste Chinese boog buiten China, Chinatown zelf stelt niet veel voor, maar er zijn heel veel eetgelegenheden

En net buiten de stad o.a.:
- Arlington National Cemetery met de graven van de Kennedy's en de wisseling van de wacht bij de Tomb of the Unknown Soldier
- Het Iwo Jima Memorial
- Het Pentagon 9/11 Memorial (ben ik zelf nog niet geweest, maar schijnt erg indrukwekkend te zijn)
- Old Town Alexandria (met allerlei bezienswaardigheden)
- Mount Vernon, het landgoed van George Washington

Er is natuurlijk nog veel meer, maar dit zijn wel de toeristische hoogtepunten.  Je kunt ook mijn blog erop nalezen, aangezien ik regelmatig toerist in eigen stad speel :).
#3 - 19-01-2009, 23:09 uur
« Laatst bewerkt op: 19-01-2009, 23:13 uur door PetraVS »

Sandy_US

Hoi Marcel,

Ik heb DC twee maal in één dag gedaan en het is wel te doen hoor .. het is maar net wat je wil. Wil je overal naar binnen en echt musea bezoeken dan is één dag absoluut te kort. Wil je de monumenten, Witte Huis bekijken, een bezoek aan het White House Visitor Centre en Arlington Cemetery  bekijken,  dan kan dat best in één dag (en zo gehaast was dat niet). Ik zou het een volgende keer net zo doen, wij zijn niet van die lange rondleidingen types ...   Zie anders mijn reisverslag: http://svoogt.blogspot.com/

Groetjes Sandra
#4 - 20-01-2009, 00:06 uur

Mrjn

Het is inderdaad maar wat je wilt. Wij waren er totaal 2 weken en hebben nog steeds het gevoel dat we niet alles hebben gezien. Een dag Grand Canyon daarentegen was voor ons weer wel genoeg. (maar da's een beetje off topic, want daar gaat het hier niet over)
#5 - 20-01-2009, 18:53 uur

marcelgeert

Hoi, bedankt voor alle tips .
Er zitten er een aantal bij die we nog niet hadden gevonden, maar zeker gaan bezoeken.
Gezien de beperkte tijd die we hebben dit jaar komt Washington ook op de planning van volgend jaar te staan.
 
  Gr. Marcel de Vries
#6 - 21-01-2009, 16:39 uur

Alcatraz

Wij hebben ook the Old Post Office bezocht aan the Pennsylvania Avenue. We waren te laat voor kaarten voor het Washington Monument.
Vanaf het observatieplatform van The Old Post Office heb je ook een schitterend uitzicht over Washington.

#7 - 28-01-2009, 13:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15