Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

wie kijkt even mee: noord oost amerika en canada 4 weken

Discussie gestart

marion2015

Nieuw!
Dank voor alle reacties en goede tips.
En we hebben al wat tips overgenomen. We hebben besloten op specifieke plekken wat langer te blijven en de route in Canada te laten vervallen. Wel gaan we naar Toronto en Niagara Falls.
We focussen ons nu even op de ESTA aanvraag en de tickets.
We gaan wel op New York vliegen en we zien nu nog tickets staan voor 2900 euro in totaal voor 4 personen, 3 volw en 1 kid. Is dat een beetje een normale prijs? Het is natuurlijk hoogseizoen van 20 juli tm 17 aug.
We puzzelen nog even verder!!!!




Nog nooit in Amerika geweest en volgend jaar willen we in juli/augustus met de kinderen (10 en 15) naar het noord-oosten van de Verenigde Staten en Canada. We kunnen 4 weken gaan.

De volgende route hebben we tot nu toe, we hebben nog geen tickets oid gereserveerd.
Mijn allereerste vraag is of dat verstandig is, want rond deze tijd lijkt het me toch wel verstandig om te boeken of zie ik dat verkeerd?

De route:

dag 1: aankomst in New York
dag 2, 3: in New York
dag 4: vertrek van New York route naar Cape Cod
dagje in cape cod?
dag 5: van cape cod naar boston
dag 6,7: boston
dag 8: route boston - portland
dag 9: portland - route naar bar harbor
dag 10: acadia national park
dag 11: bar harbor - route naar white mountains national park
of nog een dag in national park
dag 12: white mountains national park - route naar quebec
dag 13: quebec
dag 14: quebec - route naar montreal
dag 15: montreal
dag 16: montreal route naar toronto? (ottawa heeft niet onze voorkeur, dus hier nog een tussenstop naar toronto of rechtstreeks naar toronto)
dag 17: toronto -niagara falls (geen voorkeur om hier te blijven overnachten, maar dit of iets in de buurt)
dag 18: niagara falls - gettysburg (vinden we eigenlijk een te grote stap, maar weten nog even niet iets anders in te vullen)
dag 19: ?
dag 20: gettysburg - route naar washington
dag 21: washington
dag 22: washington
dag 23: washington - route naar philadelphia
dag 24: philadelphia
dag 25: philadelphia
dag 26: philadelphia - naar new york vliegveld - naar huis

dus nog zo'n twee dagen in te vullen.
waar gaan we te snel of wat zouden we nog kunnen doen?

ben benieuwd naar reacties.

groeten,
marion



#1 - 22-11-2015, 17:34 uur
« Laatst bewerkt op: 11-12-2015, 14:26 uur door marion2015 »

Terpies

Als je je vakantie indeelt zoals je programma nu is, heb je in NYC, Philadelphia en Washington DC geen vervoer nodig: je zou alles met hop on/off bussen of openbaar vervoer doen. Met een auto is al redelijk lastig in de steden (zeker als je nog nooit in de US bent geweest en aan alle regels, borden en weggedrag moet wennen), laat staan met een camper.

Is het misschien een overweging om een auto te huren als je NYC verlaat, en inlevert in Philadelphia of Washington DC. Je zou zelfs kunnen overwegen om apart voor een dag een auto te huren om van Philadelphia naar DC te rijden (houd dan wel rekening met eventuele drop-off kosten van je huurauto).

Ook zou de trein een optie kunnen zijn om van Philadelphia naar DC te reizen. Het is ong 140 mijl en met de trein ben je er ongeveer net zo snel als met de auto.

Nogmaals, het zijn mijn vraagtekens bij je voorlopige programma, uiteraard ben ik benieuwd naar je overwegingen.

Succes met het plannen!

Peter

EDIT: post aangepast, ik had inderdaad verkeerd gelezen....geen camper te bekennen.....snap ook niet waarom iemand dat überhaupt zou overwegen....... :o :o :o hahaha sorry Hans... Grapje
#2 - 22-11-2015, 20:10 uur
« Laatst bewerkt op: 23-11-2015, 01:08 uur door Terpies »

Hans B

Ik lees niet dat ze met een camper willen rondtrekken.
Met veel steden bezoek zou ik het ook niet verstandig vinden.

Zelf ben ik 2x in het NO geweest.
Echter niet in Montreal en Quebec.

Ik denk dat je je nogal verkijkt op de snelheid waarmee je rijdt.
Tenzij je de saaie Interstates neemt.
Op de mooiere kustweg en ook de prachtige binnenwegen rijdt je niet erg hard.

Plymouth bij Boston is wellicht een interessante stop.
Verder zoek eens op Old Rhinebeck, Kangamagus Hwy, Ausable Chasm, Corning museum of Glass, Hershey. Om maar wat te noemen.

Succes
#3 - 22-11-2015, 21:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

BTW Niagara Falls moet je zeker s avonds zien vanaf de Canadese kant.
Dan is een overnachting daar onvermijdelijk.
#4 - 22-11-2015, 21:48 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A


Ik vind je route er over het algemeen goed haalbaar uitzien.
Een paar opmerkingen.
Zorg dat je niet in een weekend op Cape Cod zit. Bij mooi strandweer wordt dit schiereiland overspoeld door dagjesmensen.
Als je White Mnts in je route op wil nemen zou ik het tussen Boston en Acadia nat.park zetten en niet, zoals nu, na Acadia.
Als (extra) overnachting tussen Niagara en Gettysburg zou je Lancaster (of omgeving) kunnen overwegen.
In de dorpjes rondom Lancaster wonen en leven de Amish en het is best interessant om dit gebied te bezoeken.
Bovendien ben je dan de volgende dag vroeg in Gettysburg waardoor je meer tijd hebt voor dit plaatsje en de slagvelden uit de civil war.
Rijdend van Gettysburg naar Washington zou je Great Falls national park kunnen bezoeken.
Dit park is niet zo groot. In een paar uurtje heb je het wel gezien. Leuk voor een tussenstop dus.
Info Great Falls: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/greatfallspark/great-falls-park.html

Ik deel de voorkeur van sommige forumleden voor openbaar vervoer en hop-on-hop-off bussen helemaal niet.
Bij die adviezen wordt te gemakkelijk voorbijgegaan aan het ongemak en vooral de kosten van dat openbaar vervoer.
Oké, in steden als New York en Boston kom je niet onder het gebruik van openbaar vervoer uit. Maar verder ?
Bij 4 personen vallen in veel steden de totale kosten van hop-on-hop-off bussen en openbaar vervoer hoger uit dan eigen vervoer.
In steden zoals Washington en Philadelphia kun je voor 5-10 $ een hele dag parkeren op 5 min lopen van het centrum.
In de centra van deze steden zelf is alles te belopen.
In het centrum van Washington zou je eventueel nog gebruik kunnen maken van de fietsen van Capital Bikeshare: https://www.capitalbikeshare.com/
Je kunt dan stukjes lopen afwisselen met stukjes fietsen.
In dit topic (zie linkje hieronder) schreef ik eerder over deze steden:
http://forum.verenigdestaten.info/noord-oosten-(northeast)/luxe-problemen-krijg-mijn-reis-maar-niet-gepland-(oostkust-us)/msg135760/#msg135760
   
#5 - 23-11-2015, 09:08 uur

Terpies

Ik deel de voorkeur van sommige forumleden voor openbaar vervoer en hop-on-hop-off bussen helemaal niet.
Bij die adviezen wordt te gemakkelijk voorbijgegaan aan het ongemak en vooral de kosten van dat openbaar vervoer.
Oké, in steden als New York en Boston kom je niet onder het gebruik van openbaar vervoer uit. Maar verder ?
Bij 4 personen vallen in veel steden de totale kosten van hop-on-hop-off bussen en openbaar vervoer hoger uit dan eigen vervoer.
In steden zoals Washington en Philadelphia kun je voor 5-10 $ een hele dag parkeren op 5 min lopen van het centrum.
In de centra van deze steden zelf is alles te belopen.
   

Je hebt gelijk, maar je vergeet een ding: de kosten van de huurauto gedurende deze 8-9 dagen en de benzine (misschien verwaarloosbaar, maar toch). Daarnaast de kosten van parkeren zoals je zelf ook aangeeft....

Als je dan alles bij elkaar optelt denk ik dat je met OV goedkoper bent. Als je echt iets van een stad wilt zien is een hop on/off bus een goede optie, vooral vanwege de gids aan boord en de route langs de bezienswaardigheden.

Als je dan toch al van plan bent dit in die steden te doen, en niet op eigen gelegenheid de stad wilt verkennen, kun je deze kosten in de vergelijking niet meenemen tov eigen vervoer.

Nogmaals, het is een overweging om mee te nemen in het totaal plaatje en geen advies.
#6 - 23-11-2015, 10:49 uur

Cees A

Je hebt gelijk, maar je vergeet een ding: de kosten van de huurauto gedurende deze 8-9 dagen en de benzine (misschien verwaarloosbaar, maar toch). Daarnaast de kosten van parkeren zoals je zelf ook aangeeft....
Nee hoor, ik vergeet die huurauto helemaal niet. Die heb je namelijk nodig als je geen gebruik maakt van openbaar vervoer.  ;)

Als je dan alles bij elkaar optelt denk ik dat je met OV goedkoper bent. Als je echt iets van een stad wilt zien is een hop on/off bus een goede optie, vooral vanwege de gids aan boord en de route langs de bezienswaardigheden.

Dat kun je gewoon narekenen
Het gaat dan overigens niet over de door jou genoemde 8-9 huurauto-dagen, maar slechts over 6 dagen.
OV vervoer in NY is, zoals ik al eerder schreef, onvermijdbaar dus die dagen tel ik niet mee.
Het gaat om de dagen 21 t/m 26 in Marions schema.
De dagen waarvoor jij adviseert om de auto eerder in te leveren en in plaats daarvan metro, HoHo bussen en trein te gebruiken.

In de prijberekening zijn steeds 3 volwassenen meegenomen en 1 kind (tot 12 jaar).
Het goedkoopste treintarief (saver-tarief) op de Amtrak website voor een treinreis Washington - Philadelphia is 143,50 $
De rit van Philadelphia naar NY is even duur. 143,50 $
HoHo bus (BigBus) tickets voor Washington DC kosten vanaf 35 $ (volwassene) en 20 (kind)
Laten we die vanaf prijzen aanhouden van 35 $ en 20$ aanhouden. Dan kom je op 125 $
De HoHo bus in Philadelphia kost (vanaf) 27 $ (volwassene) en 9$ (kind) Totaal 90 $
Ik zit nu met trein 2  X 143,50 = 287$ + 125$ HoHo bus DC + 90$ HoHo bus Philly = 502
Peanuts als metroritjes en OV busritjes zijn voor het gemak niet meegerekend. Ik ga ervan uit dat die HoHo bus je overal brengt.
Bij Hertz kost een Full-size voor 6 dagen 260 $, een minivan 355 $ (heb ook hier naar $ prijzen gekeken)
Van de besparing van 242 respectievelijk 147 $ ten gunste van de auto kun je volgens mij wel een paar gallon benzine en een parking betalen.
Het onbetaalbare gemak van het hebben van eigen vervoer, voor mij het belangrijkste argument om de auto te houden, laten we  dan nog maar even buiten beschouwing.

Disclaimer: Waarschijnlijk zijn er, met goed zoeken goedkopere trein of HoHo bustickets te vinden.
Ik heb, voor het gemak, gekozen voor bekende namen op dit gebied. Amtrak, BigBus en Hertz.
Het gaat in dit geval immers maar om een globale vergelijking.
Ik heb bij Amtrak en BigBus wel steeds de goedkoopste tarieven genomen  en bij Hertz juist het duurdere "betaal later" tarief in Dollars
Je kunt dus niet stellen dat ik "naar mezelf toegerekend" heb.

Waarom ga ik hier wat dieper op in:
Ik lees te dikwijls dat men klakkeloos, zonder de werkelijke prijzen te checken, OV adviseert.
Bij reizen naar San Francisco lees je bijvoorbeeld regelmatig dat men de BART adviseert t.g.v. aanhouden huurauto.
Let wel, het gaat mij hierbij vooral om (grotere) gezinnen of groepen.
Juist hierbij doen namelijk  de "per persoon" tarieven van het OV je de das om.
Juist hierbij loont het de moeite om eens te kijken of aanhouden van je auto geen betere optie is.
#7 - 23-11-2015, 12:49 uur

jetusa

De route ziet er op het eerste gezicht doenbaar uit en ik weet dat dit rondje in veel gidsen in een kortere tijd wordt weggezet, maar toch vind ik het persoonlijk veel weghebben van "we zijn er geweest, zijn er doorheen gereden, maar we willen nog eens terug want we hadden niet genoeg tijd". Ik verkies zelf liever een korter rondje en wil dat gebied dan verder bekijken/van genieten dan alleen er doorheen rijden en weer verder. Een volgende vakantie doe ik dan liever het volgende stukje.  Dat is een persoonlijke keus, maar wil hem wel aan je meegeven ter overweging.

Wat betreft boeken van vluchten: tickets worden er in het algemeen niet goedkoper op naarmate de tijd vordert, meestal kan je 11 maanden van te voren boeken. Er zijn een x-aantal stoelen voor de laagste prijs beschikbaar, dan een x-aantal stoelen voor de volgende hogere prijsklasse en zo verder. Hoe eerder je boekt des te meer kans op die laagste prijs stoelen. Uiteraard kan de luchtvaartmaatschappij besluiten om op enig moment weer een x-aantal stoelen in de uitverkoop te gooien (bv KLM tijdens Wereld Deal weken), maar mijn ervaring is dat dat in het hoogseizoen niet gebeurd.
Alleen chartermaatschappijen doen de laatste stoelen in de uitverkoop, maar dan is het echt wachten tot het laatste moment (2-3 weken) en moet je genoegen nemen met wat er aan data en stoelen beschikbaar is. Dat is niet voor iedereen wenselijk. Naar NO-USA ken ik geen charters, maar Air Transat is een Canadese chartermaatschappij die AMS (ook Brussel en Dusseldorf trouwens) - Toronto en Montreal vliegt.

Dat brengt mij gelijk op het volgende punt en dat is de aankomst/vertrek luchthaven. In jullie planning staan veel steden. Je begint nu in NY maar je kunt het rondje net zo goed in een van de andere steden beginnen. Eindigen kan ook in een andere stad. De varianten zijn legio met deze route. Andersom rijden kan ook nog.
Dat hoeft qua vliegticket niet perse duurder te zijn, sterker soms pakt het zelfs verrassend goedkoper uit.
Houd er wel rekening mee dat je tussen Canada en USA niet altijd overal de huurauto kan ophalen en wegbrengen, makkelijkst is om op Canada te vliegen/vertrekken of op USA te vliegen/vertrekken. Bij het ophalen cq inleveren van de auto op een andere locatie kan je wel te maken krijgen met drop-off kosten. Voordat je een goedkoper vliegticket boekt is het handig om te kijken of de autohuur niet onevenredig duurder wordt.

Als je trouwens kiest om je vakantie te beginnen/eindigen in New York zou ik er  in ieder geval voor kiezen om Newark als vertrekvliegveld te kiezen en niet JFK. Vanuit Philadelphia komend is dat de makkelijkste en kortste weg, anders moet je helemaal naar JFK wat een crime is qua tijd en verkeer.

Als aankomst zou je evt. JFK kunnen kiezen, maar ga dan wel met openbaar vervoer naar Manhattan en haal je huurauto op op de dag van vertrek uit de stad. Met een huurauto van JFK de stad in is nl. ECHT niet leuk! En op Manhattan kan je een huurauto erg slecht of heel duur parkeren.
Het ophalen van de huurauto kan op Manhattan, je hoeft niet perse terug naar JFK, echter wordt vaak als nadeel gemeld dat de keuze aan huurauto's op Manhattan gering is en bovendien moet je dan alsnog de stad uitrijden en dat wil niet iedereen.

Het beginnen in NY snap ik wel, dat heeft toch iets magisch, zeker als je voor het eerst naar de US gaat, maar heel praktisch en relaxed is het eigenlijk niet.
Wat dat betreft is Boston (of iedere andere stad) een stuk relaxter om te beginnen. En dan eindigen in New York, waarbij je komend uit Philadelphia nog steeds de auto dropt op Newark (ongeacht of je van Newark of JFK terugvliegt). Vanaf Newark neem je dan een airport shuttle naar een Manhattan hotel en kan je vanaf daar ofwel terug vanaf Newark vliegen ofwel vanaf JFK. Of je kiest voor een hotel aan de Jersey kant, reist de 2 dagen met openbaar vervoer naar Manhattan en vliegt terug vanaf Newark.

Ik hoop dat je bovenstaand kunt volgen, waar het om draait is dat je niet van de ene kant dwars naar de andere kant zou moeten willen. Er zijn bv mensen die een "goedkope" vlucht naar JFK boeken en dan een "goedkoop" hotel in New Jersey en dan "even" vergeten dat je zomaar een paar uur bezig kunt zijn om van de ene kant naar de andere te komen. Dat is zoiets als op Rotterdam airport aanvliegen en in Zaandam een hotel boeken om vervolgens 2 dagen Leiden te willen bekijken.

Als je in NY wilt beginnen is het ook een optie om het rondje andersom te doen en is de suggestie van Terpies om NY - Philadelphia - Washington met openbaar vervoer te doen een optie om te overwegen. Een auto heb je in deze 3 steden niet nodig. Je zou dan op dag van vertrek uit Washington pas de huurauto hoeven ophalen. Dat scheelt dan ongeveer een week autohuur *.
Of de besparing van een week autohuur + besparing van parkeerkosten van die dagen opweegt tegen de kosten van het openbaar vervoer vraag ik me met 4 personen af. Mijn ervaring is dat openbaar vervoer met 4 personen meestal duurder is. Ook het gemak/ongemak van huurauto t.o.v. openbaar vervoer is een afweging waard  en die is niet voor een ieder gelijk. Persoonlijk vind ik het bijvoorbeeld een crime om met 4 personen + bagage van/naar station/hotel te moeten komen. Dan moet je met je koffers over straat of met bus/metro naar station of met 2 taxi's (1 taxi met 4 pers+4 bagage lukt meestal niet). Ik rijd dan liever de auto voor de deur van het hotel en neem de parkeerkosten voor lief en laat de auto gewoon 2 dagen ongebruikt staan (want binnen een stad heeft het gebruik van de auto meestal niet zoveel zin). Anderen vinden dat zonde en ook het rijden in stedelijk gebied vind niet iedereen even prettig, dus dan kan de trein bijvoorbeeld een verademing zijn.
Overigens doe je dan 3 steden achter elkaar en dat is misschien ook weer veel van het goede.

* autohuur kent dag/week/maandtarieven, een paar dagen korter huren wil niet altijd zeggen dat het veel goedkoper wordt. Ook dat is een kwestie van verschillende data en afhaallocaties invoeren om te zien wat dat met de prijs doet.

Goed, een hoop zaken om vooraf af te wegen, ik hoop dat je niet horendol van de opties wordt, maar ja NO-USA heeft nu eenmaal veel mogelijkheden. 
Voordat je trouwens al deze overwegingen maakt: heb je gekeken naar de hotelprijzen in al deze steden? Waarbij niet gezegd dat je perse een hotel midden in de stad zou moeten boeken, maar wel even om je vooraf mee te geven.

Dan inhoudelijk:
2 dagen New York is niet heel veel, een derde dag is daar makkelijk te vullen.
Onderweg naar Cape Cod is Mystic Seaport een leuke stop, heeft een mooi Maritiem Museum.
Ik zou zeker 1 dag op Cape Cod doorbrengen, waarom zou je er anders naar toe rijden? Ook hier kan je gemakkelijk een 2e dag doorbrengen (en langer...), je kunt er heerlijk wandelen, er is een prachtig natuurgebied wat alleen per bootje te bereiken is, vanuit Provincetown kan je een whalewatch tour maken. Provincetown is een hip en artistiek plaatsje, wel toeristisch.
White Mountains inderdaad eerst en dan naar Acadia. Vanaf Boston rijd je over I-93 makkelijk naar Lincoln, evt heen en terug naar air tram/Franconia en dan over de 112 - Kancamagus scenic route naar Conway en dan richting Maine.
Acadia NP minimaal 1 dag maar ook daar kan je makkelijk 2 en meer dagen doorbrengen. Schitterende natuur.
Montreal - Toronto zou je in 1 dag kunnen doen.
Of je doet Montreal - Ottawa en dan een stukje natuur tussendoor, door via het Algonquin PP naar Toronto te rijden. Voor de afwisseling is dat misschien wel zo prettig, maar kost je natuurlijk wel weer een dag elders.
Tussen Niagara en Washington heb je diverse opties, maar ook dan moet je ter plaatse wel weer tijd nemen om wat te zien, anders heeft een tussenstop weinig nut.
Philadelphia ken ik niet goed om te beoordelen of 2 dagen te veel is, maar ten opzichte van steden als New York, Washington en Boston waar je ook 2 dagen verblijft, zou je wellicht met 1 dag kunnen volstaan.

#8 - 23-11-2015, 14:46 uur

Terpies

@CeesA: nogmaals, ik snap je redenering en ben het met je eens.

Het is niet helemaal fair om de HoHo bussen mee te nemen in je prijsvergelijkingen omdat dit meestal een optie is die mensen toch nemen (zoals ook in mijn post aangegeven) om zoveel mogelijk van een stad te zien.

Dit staat imho los van hoe je daadwerkelijk in een stad komt: met OV of huurauto.

In o.a. SanFran hebben wij ook gewoon de auto in een loods op een van de werven neergezet en zijn we met een HoHo bus een stadstour gaan doen. Dit doen wij op meerdere plaatsen en ik kan dit alleen maar aanraden om op deze manier een stad te verkennen.

Alle dagen die je dan nog extra in een stad bent kun je na je dagje HoHo prima gebruiken om eventueel wat bezienswaardigheden uitgebreider te doen.

Moraal van het verhaal: het zijn punten van aandacht om tot een weloverwogen keus te komen hoe je programma en invulling eruit komen te zien.

Dat is in mijn ogen ook het doel van ons forum: het geven van tips, suggesties en hulp waar nodig en gewenst.
#9 - 23-11-2015, 14:55 uur

jetusa

Ook ik denk dat je in de vergelijking autohuur vs openbaar vervoer het gebruik van de Hop on/off weg zou moeten laten, dat is iets wat je binnen een stad doet op het moment dat je al downtown staat. Of je dan vanaf downtown gerekend een stad per hop on/off bekijkt of te voet/fiets/bus/metro vind ik een andere discussie.

De vergelijking zou m.i. moeten zijn tussen:
enerzijds de kosten om van hotel in plaats x te komen naar hotel in plaats y, waarbij dan ook taxi/transfer van/naar hotel/bus/treinstation meegerekend zouden moeten worden + de kosten om van hotel naar de binnenstad van die plaats te geraken
en anderzijds de huurauto aanhouden + parkeerkosten bij hotel + kosten om naar binnenstad te geraken (wat kan betekenen parkeren aan rand vd stad + bus/trein/metro verder ofwel parkeren downtown)
Daarnaast speelt dan nog gemak/ongemak een factor.

#10 - 23-11-2015, 15:10 uur

melvin

Normaal niet de eerste keuze voor de meeste mensen als ze de eerste keer naar de US gaan, zelf zo'n NO rondje gemaakt 3 jaar geleden. Ik had minder verwacht dan het westen, maar ik was erg verrast door de steden en ook de natuur daar :)!

Ik zie in je planning dat je voor alle steden in de US gewoon 2 dagen hebt gepakt. Ik zou je toch iets meer verdiepen in elke stad, ik denk namelijk niet dat je in iedere stad evenveel tijd nodig hebt. Philadelphia is makkelijk te zien in 1 dag, ik neem aan dat je hier gewoon het historisch centrum wilt zien? NYC heeft zeker meer tijd nodig dan 2 dagen. Indien je maar 2 dagen in NY zou blijven, moet je wel erg haasten om de hoofdattracties te zien! Een dag extra voor NY en zelfs 2 dagen extra zouden zeker niet overbodig zijn. In NY kan ik zeker de Citypass aanraden, hiermee bezoek je al enkele hoofdattracties van de stad: http://www.citypass.com/new-york. Indien je zo'n pas zou pakken zou ik wel even kijken of je daadwerkelijk alles wat erin zit wilt doen/zien. Indien je niet zo'n interesse hebt in een of meerdere dingen zou het goedkoper kunnen zijn om los te betalen, vooral omdat het Metropolitan museum of Arts (MET) en het American Museum of Natural History recommended prices hebben. Dit betekent dat ze $25 vragen, maar als je voor $5 naar binnen wilt mag dat ook.
In Washington en Boston denk ik dat 2 dagen voldoende zijn. Cape Cod zou ik minimaal 2 overnachtingen boeken. Een hele dag vul je makkelijk, boek zeker een whale watching tour, echt een aanrader. Verder zijn er prachtige stranden/duinen om te bezoeken in deze omgeving, ook enkele havens zijn leuk waar je vaak veel zeehonden zult zien. Acadia NP is ook prachtig, wij zijn hier 1 hele dag geweest, maar 2 hele dagen zou je eventueel ook omkrijgen.

Zoals al aangegeven moet je bij de Niagara Falls zeker het 's avonds (maar ook overdag) aan de Canadese kant staan, prachtig uitzicht. Indien je hier iets speciaals wilt zou je een overnachting in het Embassy Suites kunnen boeken, hier heb je enkele verschillende suites met een panorama view op de waterval vanuit je kamer! Natuurlijk hangt hier een behoorlijk prijskaartje aan, ikzelf vond het het geld waard. Hier de site: http://embassysuitesniagara.com/hotel-suites.

Zelf heb ik geen ervaring met Canada, maar dit lijkt mij prachtig te combineren in deze route. Ik heb de discussie over de auto/OV vluchtig doorgenomen, zoals eerder aangegeven is het natuurlijk naast de kosten ook een persoonlijke voorkeur. Zelf vinden wij het zo meestal makkelijker om de auto te pakken naar het centrum en daar te parkeren (in Washington en Philadelphia goed te doen). Niet in alle steden natuurlijk, NY zou ik gewoon een metrokaart pakken en de auto pas huren indien je de stad verlaat. Voor wat meer ideeën kun je eventueel naar mijn blog (hieronder) van 2012 kijken, en voor de stad NYC zou je naar mijn blog (hieronder) van 2015/2016 kunnen kijken. 
#11 - 23-11-2015, 16:27 uur
« Laatst bewerkt op: 23-11-2015, 16:36 uur door melvin »
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Cees A

Jet en Peter, jullie hebben gelijk. Ik had die HoHo bus niet mee mogen rekenen in m'n berekening. Sorry, stukje gemakszucht van mij.  embarressed
Peter had al geschreven dat je die HoHo bus als aparte kostenpost moest zien. Maar ja ................  innocent
 
Ik vond het, ook al omdat we niet weten of en hoeveel gebruik Marion gaat maken van metro en bus, ondoenlijk om al die ritjes op te zoeken.
Heb dus voor de gemakkelijkste weg van de HoHo busprijs gekozen.
Ik had beter met dagkaarten metro/bus of iets dergelijks kunnen rekenen. Nogmaals sorry.
Voor de eindconclusie maakt dat m.i. echter niet zoveel uit.
Alleen de treinkosten komen nu al bijna overeen met de huurautokosten. (afhankelijk van het type auto)

Ik denk dan ook dat we het eens zijn over de stelling dat OV, door de tariefberekening "per persoon", niet voor iedereen de beste/goedkoopste optie is.
En dan praten we nog niet eens, en Jet onderschrijft dat nog eens, over het ongemak dat reizen per OV met zich meebrengt
#12 - 23-11-2015, 16:42 uur

Hans B

Eerst maar eens afwachten hoe de topic starter er zelf over denk.
#13 - 23-11-2015, 17:17 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Van mij nog 2 duitjes in het zakje: wij zijn een beetje klaar het de HoHo's, omdat die naar onze smaak te hard door de stad sjezen, je slechts een glimp opvangt van die bezienswaardigheden (die dan ook net aan de route moeten liggen) en door het gesjees nauwelijks de kans krijg om een foto te maken. Natuurlijk is het de bedoeling dat je her en der uitstapt, maar als je bent uitgekeken moet je weer op de volgende HoHo wachten. Soms rijden ze maar 1x per uur. Als je dan na 20 minuten (of een uur en 20 minuten) bent uitgekeken, is dat lang wachten.

Liever nemen we in steden de metro in combinatie met lopen.

Mijn andere duit betreft Acadia NP. Ik vond dat een erg mooi park, maar ik vraag me af of de kinderen het zullen waarderen. He tis niet het meest toegankelijke park, je moet echt wel moeite doen om er van te genieten. Maar dat zijn just my 2 cents; ik ken natuurlijk je kinderen niet of jullie zin voor avontuur.
#14 - 23-11-2015, 22:11 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

marion2015

Dank Allemaal!!!!!
Heb vanochtend voor het eerst weer ingelogd aangezien ik erg druk was met werken.
Wat veel reacties en tips!!!! Dank daarvoor.
We zijn er héééél blij mee en we gaan weer aan de slag, dus individueel zullen we nog wel gaan reageren als er nog vragen zijn.

Groeten,
marion

http://forum.verenigdestaten.info/Smileys/4thJuly/patriot.gif

#15 - 24-11-2015, 09:00 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15