Aankomende zomer zullen wij de hieronder beschreven reis maken.
Tickets zijn al geboekt, doordat de trip uit en thuis slechts 10 dagen duurt en we perse 3 volle dagen NYcity willen hebben vraagt het om een strakke planning.
We reizen met 2 kinderen van 10 en 8 jaar oud, omdat we reeds in de juiste tijdzone zitten hebben we geen last van jetlag. (we komen uit Miami)
Hieronder het geplande met daarbij een aantal vragen, ik zou het heel fijn vinden als iemand advies heeft of mijn vragen kan beantwoorden.
27 jul: (slapen van 27 op 28 juli in hotel nabij de Niagara falls)
• Landen om 1500 in Buffalo
• Hier halen we de auto op en gaan naar een hotel dicht bij de niagara falls.
Vraag:
- heeft iemand tips voor mooi hotel.
• Mogelijk willen we in de avond de waterval bekijken als hij is uitgelicht.
Vraag:
- Weet iemand vanaf welke kant we dit het beste kunnen bekijken? En is dit haalbaar vanaf Buffalo?
28 jul: (slapen van 28 op 29 juli in hotel op route naar Central valley, maximaal 300 km vanaf Buffalo)
• Bekijken Niagara falls.
• We willen ze van zowel de US als vanaf de Canadese zijde bekijken. We denken hiermee rond 3 uur in de middag klaar te zijn.
Vraag:
- Heb je het in 1 dagdeel gezien of moeten we hier langer voor uittrekken. (we willen niet met de boot mee!)
• Vanaf 3 uur in de middag gaan rijden om de oost richting NY
• Ik ben deze dag genegen om ongeveer 300km te maken.
Vraag:
- weet iemand een leuke route om in twee dagen van de Niagara falls naar naar NY te rijden? (we willen uitkomen nabij central valley / woodbury outlet)
29 jul: (slapen 29 op 30 juli in hotel op de route naar Central valley)
Vraag:
- wie heeft er een tip voor een goed adres?
30 jul: (slapen 30 op 31 juli in hotel in Central Valley nabij Woodbury outlet)
• Dag shoppen in Central Valley
Vraag:
- Heb gelezen dat dit de grootst outlet/mall is in de regio van NYcity. Klopt dit of zijn er betere te vinden?
31 jul: (slapen 31jul op 1 augustus hotel op de route van Central Valley naar JFK)
01 , 02, 03 aug: (slapen hotel Manhattan)
Vraag:
- Gevraagd tips om met twee kinderen van 8 en 10 jaar in 3 dagen tijd een goede indruk van de stad te krijgen. (ze zijn wat gewend kwa slepen en doorgaan!).
04 aug: • Rond 1530 met taxi van Manhattan naar JFK
Vraag:
- ik heb begrepen dat de taxi’s een flat rate reken van 50.- dollar van Manhattan naar JFK, klopt dit en geld dit voor alle taxi’s? (we reizen met 4 koffers, is dit een probleem?)
• Vliegen om 2035 vanaf JFK via IJsland terug naar NL
Alle tips zijn meer dan
.
Alvast heel hartelijk bedankt voor eventueele reacties,
Mvgr,
dick
PS, nog een nabrander, ik ben van plan om de auto te huren in Buffalo en deze weer in te leveren op JFK.
Vraag: is dit een goed plan of zijn er betere alternatieven?