Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

2009 auto nodig in de USA?

Discussie gestart

hdegroot

Dit is het plan. Ik koop begin april 2008 in de US een VAN voor US$ 3000,- a 4000,-. Drie maanden later verkoop ik hem AAN U met 50% korting. Doet u mee?
Zoals u waarschijnlijk weet zijn auto's goedkoop in Amerika. Voor het genoemde bedrag kan je een 8 a 10 jaar oude VAN krijgen met ongeveer 100-150.000 miles op de teller. Bij voorkeur een zescylinder en wat mij betreft een automaat. Airco zit er niet altijd op maar goed.
Ik denk er 5 a 10.000 miles mee te rijden en moet hem dan weer kwijt. Om aan een particulier te verkopen heb ik de tijd niet voor. Dus dit is uw kans om een geteste auto voor een habbekrast over te nemen.

Mail mij even als u het ziet zitten. Waar we elkaar ontmoeten, in overleg.
#1 - 09-11-2008, 21:37 uur

Jez

Ik zie het voordeel niet zo  :-\ Voor €500,- huur ik 3 weken een SUV met ca. 500 miles op de teller, hooguit een half jaar oud, inclusief alle nodige verzekeringen en onderhoud en een stuk zuiniger in verbruik dan een Van. Als ik er onderweg iets mee heb, ruil ik 'm om voor een nieuwe. Er is geen gedoe met kentekenplaten, hij hoeft niet op mijn naam te staan. En aan het eind van mijn vakantie lever ik 'm weer in.
#2 - 09-11-2008, 22:54 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

hdeweert

Hallo
Dit onderwerp is regelmatig aan de orde binnen het forum.
Leuk idee maar wel erg veel moeite. Eerst ergens met jou afspreken.
Dan van jou de auto overnemen, en dan nog eens proberen om een dure verzekering af te sluiten.
Geen erg goed idee dus.

Harm
#3 - 10-11-2008, 06:46 uur

Old Faithful

Doet u mee?

Ik zeker niet. Zie bovenstaande posts.

Maar toch.... veel plezier.
#4 - 10-11-2008, 19:00 uur
Groet,

Old Faithful

hdeweert

Hallo hdegroot
Bedankt voor het PB je. Ik zal je geen PB terug sturen.
Je kunt je vragen gerust in het openbaar stellen, dan heeft een ander er misschien ook wat aan
Aangezien deze vraag al vaker gesteld is kun je door het gebruik van de zoekfunctie de eerdere info hierover lezen. Soms lijkt het er op dat je goedkoop een paar maanden in een grote Amerikaan kan rondrijden, maar helaas heb je geen woonadres in Amerika dus word het moeilijk om je te verzekeren.
De € 500 per maand voor het huren van een auto zoals Jez aangeeft lijkt mij erg optimistisch.
Verder is het een hoop moeite voor weinig winst, en aangezien de meeste vakantiegangers maar max. 4 weken vakantie hebben weegt het tijdverlies en andere rompslomp van het opnieuw verzekeren op naam stellen etc, niet op tegen de huur van een auto.
Harm
#5 - 12-11-2008, 17:55 uur

hdegroot

ik ben wel van plan 3 a 4 maanden te blijven. Nu die verzekering nog...
#6 - 13-11-2008, 21:40 uur

Loek

Hou je er rekening mee, dat als je langer blijft dan 90 dagen dat je dan een visum nodig hebt?
Stel je overigens niet teveel voor van een Van die $3000 kost.  Ik vraag me af of die de afstanden kan afleggen die je in gedachten hebt.  Hier in Denver krijg je bij veel dealers $3500 inruil voor je auto, ongeacht in watvoor staat je hem inlevert als je bij hun een auto koopt.  Ze noemen dat hier een "push, pull or drag it in sale" en dat zie je letterlijk: mensen die hun inruil auto letterlijk de laatste meters het terrein op duwen.  En in die prijsklasse wil jij een auto gaan kopen.  Ik hoop dat je weet waaraan je begint.  Maar zoals reeds gezegd zal de verzekering het grootste probleem en mogelijk ook kostenpost worden.
#7 - 14-11-2008, 00:30 uur
« Laatst bewerkt op: 14-11-2008, 00:36 uur door Loek »

hdeweert

Hallo hdegroot
Je idee is niet nieuw maar als je een beetje voorwerk zou doen zie je dat het geen nieuw idee is, er zijn je al vele voorgegaan die dachten goedkoop het probleem van de huurauto te hebben opgelost. Ook het rechtstreeks in Amerika huren van een auto is geen oplossing want ook hier is de verzekering weer het grote probleem.
Als je echt naar Amerika wilt maak dan een plan en leg dat op dit forum voor dan krijg je ongetwijfeld advies over alternatieven.
Voor een verblijf langer dan 90 dagen is een visum nodig en zul je naar de Ambassade moeten om er een aan te vragen. Jouw idee over de aan en verkoop van een auto zal ze niet echt aanspreken.
 Succes
Harm
#8 - 14-11-2008, 07:38 uur

meistershof

Hallo .
Ik zit ook vaak te kijken en tevergelijken wat voordelig is maar ik en jou vakantie is in het voor een na zeizoen en dan kun je
vaker  voordelig huren en geen rompslomp.Maar iedere keer als ik in de states rond rijd dan koop ik direct bij de benzine pomp
verschillende dladen die trader heten je hebt r.v trader(campers en caravans) je hebt verschillende truck trader"s,en wat jij
zoekt staat in de truck trader met vermelding ,sport utility en vans.
ik denk dat dit ook op internet staat met vermelding autotrader.com .Dan zul je denk ik een keus kunnen maken in welke staat
je wat zoekt.Ik zit nu in Florida en zie ik een chrysler town en country (een verlengde voyertjer) voor 5950 dollar van het jaar
2003.ook bij dealers staan ze in dit blad dan zijn ze wat duurder maar mischien ook garantie? daar moet je dan goed naar informeren
wat word er dan gerepareerd en ook op andere plaatsen waar jij dan bent.Veel dodge  c arvan staan er ook in de trader
van 2001 voor 5000 dollar tot een va 12 jaar voor 1550 dollar.Verder zag ik op usa4all ook sugestischvoor het verzekeren,wi
hebben het wel een keer gedaan voor 2 maand toen was ik daar aan het werk en heb dat toen gedaan via de werk gever daarna
zijn we nog 3 weken op vakantie gegaan op deze verzekering maar dit is 30 jaar geleden.
Succes met de voor bereiding .
Groeten Wim.
#9 - 19-11-2008, 03:16 uur

hollandranch

Wij hebben onlangs voor 2 Nederlanders een pickup gekocht waarmee ze 3 maanden hebben rondgetrokken, zie http://frankenruben.waarbenjij.nu/   We hebben daarna de auto weer vor ze verkocht. De verzekering hadden ze in Nederland afgesloten, kan ook bij Progressive in Amerika. Omdat wij ook bijna officieel een autobedrijf hebben naast onze export kunnen we dit regelen, geen probleem, wel auto ophalen in Texas en terugbrengen in Texas ;-) heb je ook een PB gestuurd, Hans
#10 - 20-11-2008, 03:48 uur

Jez

De € 500 per maand voor het huren van een auto zoals Jez aangeeft lijkt mij erg optimistisch.
Dat was ook niet voor een maand maar voor 3 weken. Wil je het bonnetje zien?  :D
In april 2009 ben ik voor 9 dagen een kleine €200,- kwijt voor een SUV. Als je dat doorrekend naar 3 weken zit je weer op ongeveer €500,-
I rest my case  :jesse4:
#11 - 22-11-2008, 12:55 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

phusebox

De € 500 per maand voor het huren van een auto zoals Jez aangeeft lijkt mij erg optimistisch.
Dat was ook niet voor een maand maar voor 3 weken. Wil je het bonnetje zien?  :D
In april 2009 ben ik voor 9 dagen een kleine €200,- kwijt voor een SUV. Als je dat doorrekend naar 3 weken zit je weer op ongeveer €500,-
I rest my case  :jesse4:
Waar huur jij dat dan?
Het goedkoopste wat ik kan vinden voor een midsize SUV voor 11 dagen is 500 euro.
#12 - 05-12-2008, 08:44 uur

jerbia

Wij hebben eergisteren een Equinox (=midsize SUV) gehuurd bij Alamo via usareisen.de voor mei 2009. Wij betalen voor 11 dagen €254. Dat is inclusief de vroegboekkorting die geldt tot 31//12/2008.
#13 - 05-12-2008, 08:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15