Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

€ 230 tot € 310 verschil bij autohuur !

Discussie gestart

Bertorelli

Hallo,

We gaan pas volgend jaar juni, maar ik ben nu al een beetje aan het grasduinen en uitzoeken.
Voor wat betreft de autohuur kom ik grote verschillen tegen die oplopen tot wel € 300 per 4 weken.

Mijn vraag is dan ook; Zie ik iets over het hoofd  :o ???

Voorbeeld 1:
Via een tip op dit forum kwam ik terecht bij Hertz met de ANWB korting. (http://www.hertz.nl/anwb)

Daar krijg ik een tarief van € 746 voor een full size auto (Taurus of vergelijkbaar)

Voorbeeld 2:
Via de site van Sunnycars (ook via dit forum)

Daar krijg prijzen te zien van € 980 (All Inclusive) en € 1.060 (All Inclusive +) ook voor een full size auto (Buick Century of vergelijkbaar)

Ik heb in beide gevallen dezelfde luchthaven (Phoenix) en zelfde aankomst en vertrekdata (2 september - 30 september 2006) opgegeven.
Klopt dit verschil of zou ik iets over het hoofd zien.
Ik kan niet terug vinden het tarief bij hertz bijvoorbeeld een extra chauffeur dekt of niet.
Volgens mij zitten all taxes en toeslagen er wel bij namelijk.

Als dit tarief klopt, weet ik wel waar ik mijn auto ga huren  8) want € 750 is een prima deal volgens mij.

Groetjes

Bert

#1 - 03-07-2006, 11:36 uur

ceetje

Als je heel vroeg boekt bij hertz/anwb ιn je betaalt ook heel vroeg (vind ik persoonlijk geen probleem) krijg je idd een heel scherpe prijs. Ik vond het ook een wereldtip! cheer
#2 - 03-07-2006, 16:58 uur

hdeweert

Het verschil zit hem in het verhuurbedrijf Anwb heeft Hertz en met Sunnycars  huur je bij Alamo of Dollar. Het is net als het kopen bij de Bijenkorf of bij de Hema.
Harm
#3 - 03-07-2006, 17:12 uur

Chiefram

Het is normaal als je alle verhuurbedrijven vergelijkt qua prijzen en klasse auto's.

Er zit echt ontzettend veel verschil in de huurprijzen. Een van de oorzaken dat iemand veel goedkoper kan zijn dan de ander is de lokatie waar ze zitten. Laats boekte ik auto bij een verhuurbedrijf dat net zijn kantoor/parking buiten het vliegveld had zitten, terwijl de andere verhuurbedrijven op het luchthaven gevestigd zaten. Het enige verschil is dat ik misschien 5 minuten langer in het shuttle busje moest zitten.

De chauffeur vertelde dat ze daarom stukken goedkoper zijn dan een ander, omdat ze niet de belastingen hoefden te rekenen die ze wel zouden moeten berekenen als ze op de luchthaven zelf zouden zitten.

Maar onderling (ook al zitten ze wel op dezelfde lokatie) kunnen er inderdaad grote verschillen zitten. Ik boek altijd de meest luxe auto's voor de laagste prijzen en soms wordt Herz toegewezen en soms Dollar om maar een voorbeeld te noemen. Grote of kleine namen zeggen niet altijd iets.

Om toch een leuk prijsvergelijk te maken, ga dan eens naar www.priceline.com en kijk maar eens als die ongeveer een 11-tal verhuurbedrijven naast elkaar zet voor dezelfde auto voor dezelfde periode... Je schrikt je wezenloos hoeveel verschil er in de dagprijzen zitten, maar... kijk gelijk ook even naar de kleine bedragen die er onder staan: dit is de TOTAAL PRIJS voor de periode die je hebt opgegeven.

Ik heb even een voorbeeldje gemaakt, alsof ik vandaag om 12 uur 's middags een auto wil huren tot en met 12 uur 's middags deze aanstaande vrijdag in Denver, CO.

Zie het gigantische prijsverschil per verhuurbedrijf:



Note:... is niete cht goed leesbaar. Probeer deze link naar de afbeelding eens: (Wel even op de afbeelding klikken)

#4 - 03-07-2006, 17:28 uur
« Laatst bewerkt op: 03-07-2006, 17:32 uur door Chiefram »

ceetje

Dat zijn inderdaad enorme verschillen ......
#5 - 03-07-2006, 19:13 uur

Bertorelli

Het verschil zit hem in het verhuurbedrijf Anwb heeft Hertz en met Sunnycars  huur je bij Alamo of Dollar. Het is net als het kopen bij de Bijenkorf of bij de Hema.
Harm

Is Hertz dan de Bijenkorf of de Hema ???
In de reactie van Chiefram is Hertz juist de duurdere terwijl in mijn voorbeeld deze juist weer goedkoper is.

Wij hebben de laatste keer (2003) bij Alamo gehuurd en dat was verder prima en heb geen ervaring met Hertz.
Ik zag hier op dit forum een topic over Hertz en zal dit eens doorlezen.

Ik ga over een paar maanden denk ik vast de auto regelen, want € 300 bespaard op de auto is toch weer een weekje motelhuur  ::) (we blijven tenslotte Hollanders)

Groetjes

Bert
#6 - 03-07-2006, 19:29 uur

BonanzaNL

Nieuw!
Chiefram,

Hoe ligt de verhouding camper - huurauto?

Wij hebben vorig jaar een camper gehuurd ( 30ft ) voor €77 p.d.
daar komt bij camper en persoonlijkinventaris en brandstof ( verzekering was incl. ) & mijl paketten

Als ik dan de huurprijzen van de auto's zie en reken hierbij de hotel/motel kosten en brandstof etc. dan liggen de prijzen volgens mij wel heel dicht bij elkaar.

Weet jij hoe verhouding ligt?


Gr. Bonanza

Ik zie het volgende bericht staan:
Wij huren een auto via Holidaycars.nl, we hebben dan een auto van Dollar rent a car.
Intermediate (Dodge Stratus 4d) platinumpakket . 707 euro voor 21 dagen.

Dit is dan wel echt een koopje? nog geen €34 p/d
#7 - 03-07-2006, 20:16 uur
« Laatst bewerkt op: 05-07-2006, 19:55 uur door Bonanza »
Leef vandaag, gisteren is geschiedenis en morgen is toekomst

ceetje

Die heel lage prijzen bij hertz zijn als je heel vroeg boekt, ik heb even voor de gein gekeken wat een 4 wdrive kost voor 4 weken in juni 2007 en dat was iets van 700 - 800 euro, heel goedkoop dus, maar je moet dan wel nu betalen. wat betreft verhouding autohuur/ camper. Wij hebben altijd auto's gehuurd en slapen in motels of kamperen en dat is volgens mij goedkoper dan camperhuur. Het belangrijkste is wel dat je huurt wat jij een leuke vakantie vind, het zijn toch andere vakanties.
#8 - 03-07-2006, 20:53 uur

Jez

Note: Sunnycars werkt juist niet met Dollar (maar wel met Alamo). Reden voor ons om niet via Sunnycars te huren
maar via www.cheaptickets.nl of holidaycars.
#9 - 03-07-2006, 20:56 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Bonanza, ik heb geen idee wat een camperhuur kost. Wij hebben nog nooit een camper gehuurd in ons leven. Ik huur wel bijna elke week een auto ergens in de states, dus ben wel redelijk goed op de hoogte wat huurauto's betreft.

Nog even terugkomend op de gigantische prijsverschillen tussen de verschillende autohuur prijzen zoals ik hierboven ergens heb geplaatst. Dit zijn de huurprijzen in Denver, CO op dit moment. Volgende maand kan het tabelletje er heel anders uitzien. Daarnaast ligt het echt aan de staat/lokatie waar je gaat huren en dan zou Enterprise wel eens duurder kunnen zijn dan Hertz.

Toegegeven dat autoverhuurbedrijven zoals Hertz bekende en gerespekteerde namen zijn en al die kleinere onbekende verhuurbedrijven zoals Thrifty, Dollar enzo 'goedkopere' namen zijn, maar qua kwaliteit (ik heb het dan over de auto's) zit er niets of nauwelijks verschil in. Ik kan morgen net zo goed een auto bij Hertz huren die 'vuiler' wordt afgeleverd dan wanneer ik een auto zou huren bij bijvoorbeeld 'Dollar', om maar eens een zijstraat te noemen. Ik kijk al helemaal niet meer naar wie de verhuurder is maar wel naar wie de goedkoopste auto kan bieden die ik graag wil rijden.

Ik heb alleen een beetje negatieve ervaringen met Enterprise. Vaak wordt jij als je de shuttle-bus uitkomt al persoonlijk door een keurig in het pak gestoken medewerker van Enterprise. Deze brengt je vaak persoonlijk naar de balie waar je geholpen kunt worden en als het buiten warm is, dan zetten ze vaak al een koel flesje water voor je neer voor onderweg. Okay, service!!!

Maar als je tijdens het inschrijven ineens gevraagd wordt of een bepaald merk/type aan je verwachtingen voldoet en je antwoord daar positief op, dan merk je ineens bij het terugbrengen van de auto dat dit een upgrade is naar eigen keus en krijg je de meerprijs berekend. Ik ben hier nu 2 keer ingestonken, omdat het woordje 'meerprijs' en/of 'upgrade' NIET genoemd werd in het gesprek.

Ik boek en betaal mijn huurauto's altijd vooruit. De klasse waarin ik huur is dan bekend bij het verhuurbedrijf, maar op slinkse manieren door 'zogenaamd' extra vriendelijk te zijn en service te verlenen trap je er toch vaak in. Juist omdat er nooit over upgrades of bijbetalingen wordt gesproken. Je zet dan alleen je handtekening onder een extra regeltje dat laat zien dat je akkoord bent gegaan met het type auto dat ze je op dat moment geven. Bij alle andere verhuurbedrijven heb ik nooit eerder meegemaakt, alleen maar (bijna elke keer) als ik bij Enterprise boek.

Tegenwoordig ben ik bij Enterprise op mijn hoede en elke keer als men weer dit geintje flikt vraag ik of de auto die men mij wil meegeven dezelfde prijs is als waarvoor ik al vooruit betaald heb. Dan pas zegt men 'nee'... en sla ik hun aanbod of, ook al blijven ze proberen een duurdere prijs eruit te slepen.
#10 - 03-07-2006, 21:26 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15