Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

4 weekse reis mei / juni 2015

Discussie gestart

Hans B

Guido,
je route even vlot bekeken, volgens mij is het net even te veel van het goede.
Bezoek écht de noodzakelijke dingen zoals bv Yellowstone en maar de route niet te groot.
Met het 'wild' moet je echt geluk hebben.
Het was voor ons de 7e keer in Yellowstone dat we voor het eerst een beer zagen.
#16 - 19-08-2015, 14:23 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

GuidoWater

Het is inderdaad een beetje een gok cees A wat betreft de sneeuw val.

De historie die jij noemt is echter van yosemite national park en dus niet helemaal toepasbaar op bijvoorbeeld yellowstone en rocky mountain national park. De kans is natuurlijk wel aanwezig dat gezien de noordelijkere ligging hier nog meer sneeuw valt. Als ik echter de openings tijdens van wegen en voorzieiningen zoek is bijna alles eind mei wel open in die parken.

Ik denk dat we de combinatie canada en Amerika moeten vergeten en ons op de mooiste meest afwisselende route door Amerika moeten richten.

Er zijn 4 dingen die we absoluut willen zien gedurende deze reis en dus moeten we daar een route omheen zien te fabriceren. Alle tips en meningen zijn dus welkom!

De parken die we absoluut willen zien zijn :

New york
yellowstone
white sands
arches national park

Ik denk dat hier in 28 dagen best iets moois van te maken is :)
#17 - 21-08-2015, 15:42 uur
Voor al onze avonturen zie www.vandewateropreis.nl

Cees A

De parken die we absoluut willen zien zijn :
New york
yellowstone
white sands
arches national park 

Zo......  Ben blij dat de Everglades en Acadia er niet bij staan.   ;)

Wat dacht je hiervan:
1  Amsterdam -- New York
2  New York
3  New York
4  New York
5  New York -- Denver
6  Denver -- Colorado Springs
7  Colorado Springs (Garden of the Gods, Pikes peak, Air Force Academy Chapel, Calhan Paint Mines)
8  Colorado Springs -- Santa Fe
9  Santa Fe -- Albuquerque (via Kasha Katuwe Tent Rocks national monument)
10 Albuquerque -- Alamogordo (via Roswell)
11 Alamogordo -- Las Cruces (via White Sands national monument en White Sands Missile Range)
12 Las Cruces -- Glenwood (via City of Rocks en the Catwalk in Whitewater Canyon)
13 Glenwood -- Chinle (Canyon de Chelly)
14 Chinle -- Moab
15 Moab
16 Moab
17 Moab -- Grand Junction (Colorado national monument)
18 Grand Junction -- Vernal (via Dinosaur nat.mon.)
19 Vernal -- Jackson (via Flaming Gorge naar Jackson, Grand Teton)
20 Grand Teton
21 Grand Teton -- Yellowstone
22 Yellowstone
23 Yellowstone
24 Yellowstone
25 Yellowstone -- Salt Lake City
26 Salt Lake City
27 Salt Lake City -- Amsterdam
28 Aankomst Amsterdam   
#18 - 21-08-2015, 17:06 uur
« Laatst bewerkt op: 21-08-2015, 17:11 uur door Cees A »

GuidoWater

Het is een mooie route Cees. Alleen vraag ik me af of Colorado springs wel zo handig is.

Is het niet veel makkelijker om binnenlands te vliegen op Phoenix en van daaruit omhoog te rijden?

1  Amsterdam -- New York
2  New York
3  New York
4  New York
5  New York -> Phoenix
6  phoenix -> tucson
7  tucson
8  tucson -> las cruses
9  las cruses -> alamogordo
10 alamogordo -> albaquerque via rosswel
11 albaquarque -> santa fe
12 santa fe
13 santa fe -> Chinle (Canyon de Chelly)
14 Chinle -> Moab
15 Moab
16 Moab
17 Moab -- Grand Junction (Colorado national monument)
18 Grand Junction -- Vernal (via Dinosaur nat.mon.)
19 Vernal -- Jackson (via Flaming Gorge naar Jackson, Grand Teton)
20 Grand Teton
21 Grand Teton -- Yellowstone
22 Yellowstone
23 Yellowstone
24 Yellowstone
25 Yellowstone -- Salt Lake City
26 Salt Lake City
27 Salt Lake City -- Amsterdam
28 Aankomst Amsterdam   

een aantal plekken heb ik wel twijfels bij. Zo zit ik eigenlijk niet te wachten op albaquarque of santa fe aangezien we toch meer voor de natuur willen gaan.
Misschien dat we deze dagen dan liever offeren voor een eind in bijvoorbeeld las vegas...

Het is gewoon erg lastig om een goede route met voldoende tijd uit te stippelen...
#19 - 21-08-2015, 22:20 uur
Voor al onze avonturen zie www.vandewateropreis.nl

Cees A

Tja, er zijn natuurlijk vele wegen die naar Rome leiden.
Ik wil wel even motiveren waarom ik voor deze koos.
Vanaf Denver rij je in een vloeiende bocht rechtsom door New Mexico naar Chinle en dan via Moab in een bocht linksom via Yellowstone naar Salt Lake City.
Er zitten wat minder bekende parken/plaatsen tussen, maar juist het ontdekken van nieuwe dingen maakt reizen leuk.  Toch ?

(sommige teksten hieronder zijn kopie/plakwerk uit eerdere berichten van mij, dus de tekst kan soms ietwat "krom" overkomen)
Colorado Springs:
Bezoek in Colorado Springs in ieder geval de bijzondere kapel van de Air Force Academy:  http://www.som.com/projects/us_air_force_academy__cadet_chapel
Lees op deze visitors information pagina wat u wel en niet mag op deze militaire basis.  http://www.usafa.af.mil/information/visitors/index.asp
Een andere “must see” is de Garden of the Gods:  http://www.gardenofgods.com/home/index.cfm   (bekijk de video)
Pikes Peak kunt u bezoeken met uw auto:  http://www.pikes-peak.com/attractions/pikes-peak-americas-mountain/
Of met de trein:  http://www.pikes-peak.com/attractions/pikes-peak-cog-railway/
Oostelijk van Colorado Springs vindt u de Calhan Paint Mines:  http://www.awayfromthegrind.com/blog/hiking/colorado/paint-mines-interpretive-park/
In het plaatsje Castle Rock, tussen Colorado Springs en Denver, is een groot outlet center:  http://www.outletsatcastlerock.com/

Santa Fe zal je 100% meevallen. Het fotogenieke historische centrum is erg mooi.
Info: http://www.verenigdestaten.info/new-mexico-santa-fe-2/

Kasha Katuwe ken je waarschijnlijk al. Bezoek aan KK kost je iets meer dan een halve dag. De rest van de middag is voor Albuquerque
Het oude centrum van Albuquerque is veel kleiner, maar door z'n intimiteit toch ook best leuk.

Bezoek White Sands nat. mon. en White Sands Missile Range. Naar Las Cruces voor overnachting.
Ik heb daar ooit dit artikel over geschreven:  http://www.verenigdestaten.info/white-sands-national-monument-new-mexico/
In Las Cruces kun je nog naar Old Mesilla:  Old Mesilla: http://www.mesillanm.gov/tourism/

Via City of Rocks state park naar Glenwood.
City of Rocks:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/cityofrocks/cityofrocks.html
In Glenwood is Whitewater Canyon met z'n Catwalk
Info Catwalk:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/catwalk/catwalk.html

Dan naar Chinle en Canyon de Chelly.
Info:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/canyondechelly/canyondechelly.html

Over de rest, de parken bij Moab, Colorado NM, Dinosaur, Flaming Gorge, Yellowstone, Grand Teton en Salt Lake City lees je hier:
http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/

Ik zou zeggen, kijk gewoon in de info of het je aanstaat. Zo niet, helaas pindakaas maar dan verdwijnt deze route in de prullenbak.
#20 - 22-08-2015, 07:47 uur

GuidoWater

Wow, hier zitten zeker wel goede tips tussen Cees!

Ik zou alleen liever proberen om een route te vinden waarbij ik niet heen en weer door new mexico hoef te rijden.

Ik kreeg ineens een wild idee...

Is vliegen van new york naar El paso niks en dan daar een auto huren? Iemand daar ervaring mee ivm drop off kosten?

Op die manier begin ik echt onderin new mexico en kun je dus rustig een route omhoog bedenken.

Het zou overigens geweldig zijn als ik rocky mountain national park ergens in de route zou kunnen parkeren alleen dit zou alleen toegevoegde waarde hebben als dit na 30 mei is zodat trail ridge road open is. Daarvoor wil ik er niet langs gaan dan besteet ik die tijd liever ergens anders.

#21 - 23-08-2015, 11:45 uur
Voor al onze avonturen zie www.vandewateropreis.nl

Marianne

Als ik jou was zou ik White Sands vergeten; dat ligt toch wat uit de route. Ik heb er geen ervaring mee, dus ik kan het niet vergelijken, maar wellicht is Great Sand Dunes NP een aardig alternatief? Dan kun je beginnen in Denver en dan via een aantal parken naar Moab rijden en dan de route naar Yellowstone en Grand Teton, met misschien nog Capitol reef erbij.
Kijk voor een start in Denver en voor Great Sand Dunes eens in ons 2013-verslag. Mei is een prachtige periode voor GSD omdat het riviertje dan nog niet opgedroogd is.
Wij waren dit jaar in juni in Yellowstone, zie daarvoor ons 2015-verslag. Er was - door wegwerkzaamheden - nog een pas gesloten maar verder was alles open en we hadden prachtig weer. Maar goed, dat is geen garantie dat je in 2016 ook geen sneeuw of slecht weer zult hebben.
Als je in Yellowstone wildlife wilt fotograferen zou ik er minimaal 3 dagen (dus 4 nachten) voor uittrekken, en ook voor Grand Teton zou ik dan voldoende tijd uittrekken. Wij hadden met onze dagen daar nog te weinig tijd om wild te spotten.

Citaat
Ik ben helemaal gek van fotograferen en helemaal van wildlife. Dat is ook een reden waarom ik begin te twijfelen over de route van vorig jaar omdat er maar weinig wildlife in zit en het toch meer om de landschappen draait.
Ik ben wel benieuwd waaruit het fotograferen dan verder bestaat Blijkbaar niet uit landschappen terwijl je daaraan toch je hart zou kunnen ophalen in het westen.

Marianne
#22 - 23-08-2015, 12:53 uur

Marianne

Even een voorbeeld van wat ik in gedachte had:

1   Amsterdam    -   New York
2   New York      
3   New York      
4   New York      
5   New York    -   Denver
6   Denver    -   Colorado Springs
7   Colorado Springs      
8   Colorado Springs    -   Great Sand Dunes
9   Great Sand Dunes    -   Durango
10   Durango    -   Grand Junction
11   Grand Junction    -   Moab
12   Moab      
13   Moab      
14   Moab    -   Bluff
15   Bluff    -   Capitol Reef
16   Capitol Reef      
17   Capitol Reef    -   Jackson
18   Jackson    -   Grand Teton
19   Grand Teton    -   Grand Teton
20   Grand Teton    -   Yellowstone
21   Yellowstone      
22   Yellowstone      
23   Yellowstone      
24   Yellowstone      
25   Yellowstone    -   Salt Lake city
26   Salt Lake city      
27   Salt Lake city    -   Amsterdam
28   Aankomst Amsterdam   


Nog even over je vraag over drop off kosten vanuit el Paso: Ik denk niet dat vel mensen daar ervaring mee hebben. Dus we zouden dat op moeten zoeken. Dat kun je zelf natuurlijk ook eens proberen op een van de vele sites voor autoverhuur.

Marianne
#23 - 23-08-2015, 13:32 uur
« Laatst bewerkt op: 23-08-2015, 13:33 uur door Marianne »

GuidoWater

Hoi Marianne,

Misschien was mijn opmerking wat betreft fotografie niet helemaal juist inderdaad. Ik ben ook helemaal gek van landschappen fotograferen maar zou graag die combinatie willen vinden. Wildlife is voor mij bijvoorbeeld ook een vogel waar ik helemaal gek van ben. Ik vond vanochtend een plek in Arizona waar super veel fotografen heen gaan voor kolibrie fotografie (haast gegarandeerd) en saguaro national park staat ook bekent om hagedissen en vele vogels kwam ik achter.

Dat is ook de reden waarom ik zo graaf naar white sands wil omdat ik zo graag daar wil fotograferen. De parel witte zand duinen zijn werkelijk uniek in de wereld en alleen daar te vinden. Het park great sand dunes trekt mij een stuk minder omdat ik dit jaar in Namibie geweest ben en dat soort duinen dus al veelvuldig gezien en gefotografeerd heb.

Ik heb zelf nog eens naar de route gekeken die ik vorig jaar bedacht had en wat dingen geschrapt en bijgvoegd om een wat rustiger / mooier rondje te krijgen. Ik kwam hier op uit met een aantal dagen die ik over houd...

14  Amsterdam -- New York
15  New York
16  New York
17  New York
18  New York -> Phoenix
19  phoenix -> tucson  (apache trail)
20  tucson (saguaro national park)
21  tucson -> ash canyon (speciale plek die zeer goed is voor kolibrie fotografie)
22  ash canyon -> tombstone -> alamogordo
23  alamogordo (white sands)
24  alamogordo -> santa fe (via trinity test site)
25 santa fe
26 santa fe -> Chinle (Canyon de Chelly)
27 Chinle -> Moab   (via vally of the gods, gooseneck state park, mulie point)
28 Moab (arches)
29 Moab (canyon lands)
30 Moab -> ?
31 ?
1 ?
2 ?-> jackson
3 Grand Teton
4 grand teton -> Yellowstone
5 Yellowstone
6 Yellowstone
7 Yellowstone
8 yellowstone -> salt lake city
9 Salt Lake City -- Amsterdam
10 Aankomst Amsterdam   

Er zijn dus een aantal nachten over die ik ergens bij kan zetten. Ik vind dit eigenlijk wel een erg leuke route omdat het super veelzijdig is qua landschappen en daar houd ik wel van. Ook de cultuur verschillen in de dorpjes en steden zullen duidelijk aanwezig zijn waardoor het een veelzijdige reis kan worden.

Plekken die ik nog nooit bezocht heb en misschien in te passen in de route :

Bryce canyon (lijkt mij alleen niet op de route te liggen)
capitol reef (zelfde als bryce maar misschien wel een combi waard om om te rijden?)
Rocky mountain national park (zou tussen moab en jackson ingepast kunnen worden)

Zoals ik al eerder aangaf vind ik het niet erg om 1 a 2 dagen in de reis te hebben waar we 6 a 8 uur moeten rijden. Als ik op die manier voor mij minder interesante gebieden kan overbuggen en dus meer tijd krijg op de mooiere plekken vind ik dat het zeker waard. Ik heb veel gereisd door Afrika en over slechtere wegen dan die in Amerika en weet dus hoe het is om zulke afstanden of zelfs langer te moeten rijden. Wat mij betreft dus geen enkel probleem om een dag zoals marianne aangaf van capitol reef naar jackson in 1x te rijden.

Ik heb de drop off kosten vanuit el paso gevonden bij alamo deze zijn 500 dollar en dat heb ik er toch niet voor over. Daarbij begint het zuiden van Arizona me steeds meer aan te spreken naar mate ik er meer over opzoek. Zonde dus om dit eigenlijk over te slaan.


#24 - 23-08-2015, 13:55 uur
Voor al onze avonturen zie www.vandewateropreis.nl

Cees A

De parken die we absoluut willen zien zijn :
New york
yellowstone
white sands
arches national park 

Dit was je oorpronkelijke "wishlist" weet je nog ?

Zo......  Ben blij dat de Everglades en Acadia er niet bij staan.   ;)   
 
Misschien ietwat cynisch deze opmerking, maar mijn ervaring is nu eenmaal dat een wishlist de neiging heeft om steeds groter te worden.
Bij jou is het niet anders. Na die 1e wishlist is Tucson, Rocky Mnts, Bryce en Capitol Reef toegevoegd.

Ik zou alleen liever proberen om een route te vinden waarbij ik niet heen en weer door new mexico hoef te rijden. 

Als je White Sands in je route opneemt is het doorkruisen van New Mexico, in welke richting dan ook, niet te voorkomen.




   
#25 - 23-08-2015, 16:38 uur
« Laatst bewerkt op: 24-08-2015, 09:01 uur door Cees A »

GuidoWater

Ik moet eigenlijk wel een beetje lachen om je reactie Cees. Blijkbaar hebben we allebei een ander idee met wat we met dit forum willen bereiken.

Ik probeer niet een pas klare route te krijgen maar zelf uit te vinden wat ik de meest interessante plekken vind om te bezoeken. Alle tips en opmerking die ik krijg ga ik lezen en opzoeken en kom er zo achter wat ik leuk vind om te zien en belangrijker nog wat ik niet belangrijk vind om te zien omdat het voor mij niet interessant is of te ver omrijden is.

Zo kom ik er bijvoorbeeld achter dat great sand dunes, garden of the gods en pikes peak bijvoorbeeld niet de dingen zijn die ik wil zien deze reis. Dat is toch geen schande toch?

Daarbij is de afstand denver -> white sands 550 mijl en van Phoenix naar white sands 450 mijl. Op de route vanuit Phoenix kom ik gewoon meer dingen tegen die ik het stoppen waard vind.

Ik zeg ook niet dat ik de volgende plekken perse wil inpassen in de reis. Ik was gewoon benieuwd naar jullie ervaringen.

Bryce canyon (lijkt mij alleen niet op de route te liggen)
capitol reef (zelfde als bryce maar misschien wel een combi waard om om te rijden?)
Rocky mountain national park (zou tussen moab en jackson ingepast kunnen worden)

Ik kan de overige 3 nachten ook ergens anders toevoegen of gebruiken om een lange afstand korter te maken. Ik probeer inderdaad ook meer tijd op 1 plek te verblijven om juist die tijd te krijgen om te fotograferen. Zo zullen er maar weinig mensen zijn die 1 volle dag voor Whites sands en sagurao uittrekken. En met 4 dagen yelowstone en 1 volle dag grand teton zit ik denk ik ook redelijk goed.

Wat voor mij ook meespeelt in een route plan zijn praktische zaken als iets simpels kosten. Zo kom ik er nu achter dat vliegen vanaf las vegas veel goedkoper is dan vanaf salt lake city. Daar komt nogeens bij dat er in las vegas geen drop off kosten gerekent worden als ik daar een auto terug brengen die ik in Phoenix huur. Alleen de drop off kosten schelen 150 dollar + ongeveer 100 dollar dat de tickets pp goedkoper zijn (op dit moment dat kan natuurlijk veranderen). Maar dit zijn wel praktische zaken die het voor mij misschien interessant maken om 1 van die 3 nachten naar vegas te verschuiven.

14  Amsterdam -- New York
15  New York
16  New York
17  New York
18  New York -> Phoenix
19  phoenix -> tucson  (apache trail)
20  tucson (saguaro national park)
21  tucson -> ash canyon (speciale plek die zeer goed is voor kolibrie fotografie)
22  ash canyon -> tombstone -> alamogordo
23  alamogordo (white sands)
24  alamogordo -> santa fe (via trinity test site)
25 santa fe
26 santa fe -> Chinle (Canyon de Chelly)
27 Chinle -> Moab   (via vally of the gods, gooseneck state park, mulie point)
28 Moab (arches)
29 Moab (canyon lands)
30 Moab -> grand junction
31 grand junction -> vernal
1 vernal -> jackson
2 grand teton
3 Grand Teton -> yellowstone
4 Yellowstone
5 Yellowstone
6 Yellowstone
7 Yellowstone -> salt lake city
8 salt lake city -> las vegas
9 las vegas -- Amsterdam
10 Aankomst Amsterdam

Hoe dan ook een forum lijkt me in elk geval niet bedoeld om met modder te gooien. Ik waardeer iedereens imput enorm alleen we moeten wel onze eigen keuzes maken.

Daarbij verschilt onze route nou ook niet zo heel veel...
#26 - 24-08-2015, 07:26 uur
Voor al onze avonturen zie www.vandewateropreis.nl

Dirc

Ik ben niet ervaren met alles op je hele route, maar een simpele Google Maps actie leert mij dat je van autorijden houdt?
Hieronder wat pure rijtijden waarbij dus lunchstops, wandelingen, fotostops, file's en dat soort zaken niet zijn meegenomen. Je zit nogal wat dagen puur in de auto.....

18  New York -> Phoenix -> Kost je een dag
19  phoenix -> tucson  (apache trail) -> Dit is 352 KM als je tot Roosevelt door rijdt. Volgens mij is de andere optie alleen terug. Kost je dus 5,5 uur rijden volgens Google maar een groot deel van de Trail is gravel en daar rij je echt langzaam (dit jaar ervaren). Daarnaast zul je nog diverse keren stoppen.
22  ash canyon -> tombstone -> alamogordo -> 570 km, weer 5,5 uur pure rijtijd
24  alamogordo -> santa fe (via trinity test site) -> 428 km wederom 5,5 uur autozitten
26 santa fe -> Chinle (Canyon de Chelly) -> 470 km wat 4,5 uur rijden is
27 Chinle -> Moab   (via vally of the gods, gooseneck state park, mulie point) -> 445 km, 6 uur en 15 min rijden zonder stops
1 vernal -> jackson -> 458 km, 5 uur rijden
8 salt lake city -> las vegas -> 678km, 6 uur auto
#27 - 24-08-2015, 10:31 uur

Old Faithful

Door de wens om zowel Yellowstone als White Sands in de route op te nemen wordt het inderdaad een lange rit. Maar goed, daar kies jij voor.
Ik zou er niet voor kiezen om bijvoorbeeld Bryce en/of Capitol Reef of RMNP in te plannen. De route zou daardoor alleen nog langer worden, ook als je andere dingen daarvoor weg zou laten. Maar ook dat is jouw keuze.
Als het alleen om kostenbesparing gaat, zou ik op 7 juni van Salt Lake City terugvliegen. Dat kost dan $250 (daar komt overigens nog belasting voor de achterlatingskosten bij). Je hebt echter een dag minder autohuur (dat hoeft niet per se een besparing op te leveren), een overnachting minder, voor 700 km minder benzinekosten en een dag minder kosten voor eten en drinken. Verder, weliswaar geen financiële besparing, heb je die laatste lange en saaie rijdag dan niet.
Het wordt een ander verhaal als je nog graag een avondje in Las Vegas door wilt brengen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#28 - 24-08-2015, 13:12 uur
Groet,

Old Faithful

GuidoWater

Je hebt gelijk dat het inderdaad qua kosten onzin is om naar vegas te rijden. Ik heb even hotel overnachtingen qua prijzen bekeken en benzine kosten en dat is vergelijkbaar met de 150 euro drop off kosten. Die dag kunnen we dan inderdaad beter ergens anders gebruiken denk ik.

En inderdaad ik houd wel van een stuk autorijden. Als automonteur is dat natuurlijk ook niet vreemd. In NamibiË en Botswana heb ik regelmatig probleemloos 10 a 12 uur aan één stuk gereden.

Ik maak nou eenmaal andere keuzes dan sommige andere reizigers. Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan 1 nacht op een plek blijven. Ik probeer dus om minsten 2 nachten op een plek te verblijven en als ik daarvoor of daarna een paar uur moet rijden is dat dus geen probleem. Ik zie ook veel reizen waarbij er elke dag van hotel gewisseld word. Dat is dus niet echt mijn ding. Een aantal losse nachten tussendoor vind ik geen probleem maar het liefst dus langer op 1 plek (ook ivm fotograferen waar ik de tijd voor wil hebben) Dit is ook de reden waarom ik bijvoorbeeld een white sands een hele dag wil blijven omdat ik het echt een foto dag van wil maken.

Voorlopig heb ik het volgende als route schema in gedachten :

14  Amsterdam -- New York
15  New York
16  New York
17  New York
18  New York -> Phoenix
19  phoenix -> tucson
20  tucson
21  tucson -> ash canyon
22  ash canyon -> tombstone -> alamogordo
23  alamogordo
24  alamogordo -> santa fe
25 santa fe
26 santa fe -> Chinle (Canyon de Chelly)
27 Chinle -> Moab
28 Moab
29 Moab
30 Moab -- Grand Junction (Colorado national monument)
31 grand junction -> vernal
1 vernal -> jackson
2 grand teton
3 Grand Teton -> Yellowstone
4 Yellowstone
5 Yellowstone
6 Yellowstone
7 Yellowstone -> salt lake city
8 Salt Lake City -- Amsterdam
9 Aankomst Amsterdam
10 ???

Ik heb nu nog 1 dag over maar weet niet precies waar ik die wil plannen. Ik heb het gevoel dat er in New mexico nog genoeg plekken zijn om de reis dagen in te korten of om bijvoorbeeld 2 nachten in chinle te boeken.

Al jullie feedback is welkom ookal verklaren sommige mij en mijn manier van reizen voor gek. Er zitten altijd dingen bij die ik kan gebruiken voor mijn reis planning!
#29 - 26-08-2015, 21:16 uur
Voor al onze avonturen zie www.vandewateropreis.nl

Old Faithful

ookal verklaren sommige mij en mijn manier van reizen voor gek.
Zo zijn mijn opmerkingen in ieder geval nooit bedoeld. Ik zie hier veel routes voorbij komen. Soms denk ik: "die route zou ik zo over willen nemen" maar soms ook "aan zo'n route zou ik noooooit beginnen." Uiteindelijk maakt iedereen zijn of haar eigen keuzes en zo hoort het ook.

Voor de extra dag ga ik er even van uit dat je zaken als Monument Valley, Page, e.d. al ooit bezocht hebt en dat je die deze keer over wilt slaan.
In New Mexico zijn inderdaad nog veel andere bekende en minder bekende bezienswaardigheden te vinden. Je kent ongetwijfeld de uitgebreide informatie op http://www.ontdek-amerika.nl/bezienswaardigheden.html
Je komt zowat langs Mesa Verde N.P. Misschien is dat een optie als je er nog niet bent geweest.
Een andere mogelijkheid is om van Chinle via de Million Dollar Highway naar Moab te rijden. Ik deed dat in 2012 en ik had me daar veel van voorgesteld. Helaas was het slecht weer en heb ik niet van deze route kunnen genieten. Bij mooi weer moet dit echter een heel mooie weg zijn. Overnachten zou kunnen in Silverton of Ouray. Misschien valt dit zelfs te combineren met Mesa Verde.
Ook Black Canyon Of The Gunnison N.P. ligt in de buurt. Ik was daar in 2012. Ik heb zeker geen spijt van mijn bezoek maar het heeft niet een zodanige indruk gemaakt dat ik het als een "must" beschouw.
Je zou tussen Yellowstone en Salt Lake City nog bij Craters Of The Moon N.M. kunnen stoppen. Ik was daar in 1996. Hier geldt voor mij hetzelfde als voor Black Canyon Of The Gunnison N.P., al lees ik hierover van anderen ook enthousiaste verhalen.
Over Salt Lake City kan ik weinig vertellen - ik ben helemaal niet van de grote steden - maar daar zou je de extra dag ook nog kunnen plannen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#30 - 27-08-2015, 01:03 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15