Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

4 weken amerika

Discussie gestart

timlansbergen

Hallo allemaal
ik ga in de zomer van 2010 4 weken naar amerika(in 2007 ben ik in californië,nevada,arizona en utah geweest).
Maar de reisplanning is eigenlijk alleen nog maar de gehele oost-kust. Nu is mijn vraag:
Wij gaan landen in new york waarbij je dus helemaal miami gaan rijden, Hierbij bezoeken wij de steden(new york,miami,washington) en natuurparken(everglades) maar ik zoek nog meer natuurparken , kun je er wat voor me opschrijven?

Bedankt voor de hulp

P.S, als je een betere route hebt om de oostkust te bekijken kun je mij die ook vertellen :afro:
#1 - 15-12-2009, 18:10 uur

hdeweert

Wat dacht je van
Blue Ridge Parkway
Great Smoky Mountains National Park
Chattahoochee River
Big Cypress Swamp
Dry Tortugas
De Soto National Memorial
Verder kun je ze allemaal opzoeken via
http://www.nps.gov/findapark/index.htm

verder zijn er in Florida wat parken zoals Ichetucknee Spring State Park.waar je kan tubben
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=433&Itemid=509

en als je het binnenland ingaat kun je in Atlanta het Coca Cola museum bezoeken of een bezoek brengen aan
de Jack Daniels Whikey stokerij. Maak eens een route en zet die hier op het forum dan kan er gericht op worden ingegaan.

Harm
#2 - 15-12-2009, 19:32 uur

Jez

Great Falls SP bij Washington, aanrader!
Shenandoah NP
Cape Hatteras
De NP's vind je op www.nps.gov en de SP's op www.statepatks.com.

Wat ik altijd doe: ik kijk op de kaart welke parken (NP en SP) rond mijn route liggen en bekijk per park of het me interessant lijkt.
#3 - 15-12-2009, 21:40 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

JoeSee

Onze eerste reis was west USA, de 2e was oost. Bereid je voor op een onvergelijkbare reis. Met uitzondering van de opbouw v.d. steden (mc. D, Taco Bells, etc) is oost en west totaal verschillend qua landschap, drukte en uitzicht.
We zijn blij dat we ook de oostkant hebben gezien, maar het westen heeft ons hart gestolen, zoals je hieronder kunt zien.
#4 - 15-12-2009, 23:14 uur

Jez

Oh, vergeet ook Philadelphia niet, erg relaxte stad, en een bezoekje aan de Amish in Lancaster County.
Wij zijn al wat vaker aan de oostkant geweest (we wisselen het aardig af); misschien heb je iets aan mijn reisverslagen.
#5 - 15-12-2009, 23:44 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

timlansbergen

kijk dat zijn nog eens reacties bedankt voor de tips :afro:
#6 - 16-12-2009, 11:14 uur

Max_91

Onze eerste reis was west USA, de 2e was oost. Bereid je voor op een onvergelijkbare reis. Met uitzondering van de opbouw v.d. steden (mc. D, Taco Bells, etc) is oost en west totaal verschillend qua landschap, drukte en uitzicht.
We zijn blij dat we ook de oostkant hebben gezien, maar het westen heeft ons hart gestolen, zoals je hieronder kunt zien.

Wij hebben 2jaar geleden onze eerste usa trip gemaakt (west coast) en twijfelen nu. Ook bij ons heeft het ons hart gestolen en willen graag terug. Maar ja, oost moet je eigenlijk ook zien...keuzes....
#7 - 22-12-2009, 23:00 uur

JoeSee

Onze eerste reis was west USA, de 2e was oost. Bereid je voor op een onvergelijkbare reis. Met uitzondering van de opbouw v.d. steden (mc. D, Taco Bells, etc) is oost en west totaal verschillend qua landschap, drukte en uitzicht.
We zijn blij dat we ook de oostkant hebben gezien, maar het westen heeft ons hart gestolen, zoals je hieronder kunt zien.

Wij hebben 2jaar geleden onze eerste usa trip gemaakt (west coast) en twijfelen nu. Ook bij ons heeft het ons hart gestolen en willen graag terug. Maar ja, oost moet je eigenlijk ook zien...keuzes....

Oost is totaal anders, stedelijker, groener, drukker. Bijv. rijden over een interstate met mijlen lang links en rechts groene bomen/struiken, waardoor je niets anders ziet dan de snelweg met links en rechts groen. Aan de westkant heb je meestal een prachtig landschap links en rechts.
Er zijn gebieden waar alleen zwarte mensen wonen in erg armoedige omstandigheden. Ik ben blij dat ik het gezien heb, want anders blijft het toch knagen. Naar Florida gaan we nog wel eens een keertje terug. De andere staten w.s. niet meer, hoewel we Memphis ook erg leuk vonden.
#8 - 23-12-2009, 09:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15