Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

90 daagse reis Liess7

Discussie gestart

Liess7

Hallo allemaal,
Ik heb me al voorgesteld in het voorstelforum, maar zal het even kort herhalen: Ik ben Lisanne, 21 jaar en ga samen met mijn vriend, 24 jaar (maar ten tijde van de reis 25, wel handig i.v.m autohuur) eind april/begin mei naar de Verenigde Staten voor maar liefst 3 maanden (90 dagen). We willen in deze reis zoveel mogelijk hoogtepunten zien. We zien liever meer plekken, en dat we dan later kunnen terugkeren naar wat ons het meest aansprak, dan dat we in een bepaald gebied blijven. Vandaar dat we de 90 dagen besteden om van noordoost naar zuidwest te reizen. We willen de eerste 3 weken Chicago-Washington D.C. per trein doen (voornamelijk grote steden, dus een auto is dan niet handig denk ik), dan vliegen naar Miami en per auto naar San Francisco te reizen.
Ik heb een dagplanning gemaakt, maar hier kan nog van alles aan veranderen. Wel willen we binnenkort de vliegtickets en een aantal hotels gaan boeken. Zelf denk ik dat de route een goede is waarin we veel kunnen zien, met dank aan vele tips van iedereen hier! Toch hoop ik dat jullie er naar willen kijken en tips kunnen geven. Blijven we ergens te lang/kort? Zijn de afstanden te doen? (meestal zo rond de 200/300 km, de langste rit is 451 km) Tips voor onderweg/de omgeving?

Alvast heel erg bedankt!

Hier de route zoals we hem nu bedacht hebben (hij is al 60x veranderd haha)


Dag 1 vliegen van Amsterdam naar Chicago
Dag 2 en 3 Chicago
Dag 3 en 4 (nacht)trein Chicago naar Niagara Falls
Dag 5 Niagara Falls
Dag 6 trein van Niagara Falls naar New York
Dag 7 t/m 10 New York
Dag 11 trein van New York naar Boston
Dag 12 en 13 Boston
Dag 14 trein van Boston naar Philadelphia
Dag 15 Philadelphia
Dag 16 trein van Philadelphia naar Lancaster
Dag 17 Lancaster
Dag 18 trein van Lancaster naar Washington D.C.
Dag 19 en 20 Washington D.C.
Dag 21 vliegen van Washington D.C. naar Miami
Dag 22 en 23 Miami
Dag 24 huurauto ophalen en rijden van Miami naar Key West (260 km)
Dag 25 rijden van Key West naar Key Largo (157 km)
Dag 26 Key Largo
Dag 27 rijden van Key Largo via de Everglades naar Fort Myers (330 km)
Dag 28 Fort Myers
Dag 29 rijden van Fort Myers naar Orlando (251 km)
Dag 30 en 31 Orlando
Dag 32 rijden van Orlando naar Titusville (Kennedy Space Center) (63 km)
Dag 33 rijden van Titusville naar St. Augustine (158 km)
Dag 34 rijden van St. Augustine naar Savannah (286 km)
Dag 35 Savannah
Dag 36 rijden van Savannah naar Atlanta (399 km)
Dag 37 Atlanta
Dag 38 rijden van Atlanta naar Birmingham (235 km)
Dag 39 rijden van Birmingham naar Memphis (383 km)
Dag 40 Memphis
Dag 41 rijden van Memphis naar Vicksburg (403 km)
Dag 42 rijden van Vicksburg naar New Orleans (334 km)
Dag 43 en 44 New Orleans
Dag 45 rijden van New Orleans naar Lafayette (219 km)
Dag 46 rijden van Lafayette naar Houston (349 km)
Dag 47 Houston
Dag 48 rijden van Houston naar Buffalo (214 km)
Dag 49 rijden van Buffalo naar Dallas (176 km)
Dag 50 Dallas
Dag 51 rijden van Dallas naar Wichita Falls (225 km)
Dag 52 rijden van Wichita Falls naar Amarillo (362 km)
Dag 53 Amarillo
Dag 54 rijden van Amarillo naar Santa Fe (451 km)
Dag 55 Santa Fe
Dag 56 rijden van Santa Fe naar Cortez (Mesa Verde N.P.) (414 km)
Dag 57 Cortez
Dag 58 rijden van Cortez naar Oljato (Monument Valley) (213 km)
Dag 59 rijden van Oljato naar Page (215 km)
Dag 60 Page
Dag 61 rijden van Page naar Tropic (Bryce Canyon) (250 km)
Dag 62 rijden van Tropic naar Springdale (Zion N.P.) (144 km)
Dag 63 Springdale
Dag 64 rijden van Springdale naar Las Vegas (262 km)
Dag 65 en 66 Las Vegas
Dag 67 rijden van Las Vegas naar Kingman (169 km)
Dag 68 rijden van Kingman via route 66 naar Tusayan (Grand Canyon) (267 km)
Dag 69 rijden van Tusayan naar Sedona (163 km)
Dag 70 Sedona
Dag 71 rijden van Sedona naar Phoenix (188 km)
Dag 72 rijden van Phoenix naar Yuma (297 km)
Dag 73 rijden van Yuma naar San Diego (279 km)
Dag 74 San Diego
Dag 75 rijden van San Diego naar Los Angeles (195 km)
Dag 76 t/m 79 Los Angeles
Dag 80 rijden van Los Angeles naar Morro Bay (325 km)
Dag 81 rijden van Morro Bay naar Monterey (197 km)
Dag 82 rijden van Monterey naar Yosemite (304 km)
Dag 83 en 84 Yosemite
Dag 85 rijden van Yosemite naar San Francisco en auto inleveren (359 km)
Dag 86 t/m 88 San Francisco
Dag 89 en 90 vliegen van San Francisco naar Amsterdam 

Groetjes, Lisanne
#1 - 03-09-2011, 16:50 uur

Liess7

Nog een toevoeging: San Diego en Phoenix geen must, het is dus ook een optie om meteen van Sedona naar LA te rijden, met 1 tussenstop. Dit zou betekenen dat we 3 dagen over hebben om elders in de route in te vullen. Suggesties?

Nogmaals alvast bedankt!
#2 - 03-09-2011, 19:19 uur

Liess7

Sorry sorry, ik zit mijn eigen topic een beetje vol te spammen zo, maar heb nog even nagedacht en enkele andere opties voor bepaalde delen van de route, zodat jullie misschien kunnen helpen kiezen wat beter/mooier is.

Dag 38 rijden van Atlanta naar Lynchburg (323 km)
Dag 39 rijden van Lynchburg naar Memphis (406 km)
Dag 40 Memphis
Dag 41 rijden van Memphis naar Vicksburg (403 km)
Dag 42 rijden van Vicksburg naar Natchez (116 km)

en


Dag 49 rijden van Houston naar San Antonio (318 km)
Dag 50 San Antonio
Dag 51 rijden van San Antonio naar Ozona (332 km)
Dag 52 rijden van Ozona naar Carlsbad (caverns) (395 km)
Dag 53 Carlsbad
Dag 54 rijden van Carlsbad naar Roswell (123 km)
Dag 55 rijden van Roswell naar Santa Fe (311 km)


en dus dit:


Dag 73 rijden van Sedona naar Lake Havasu City (375 km)
Dag 74 rijden van Lake Havasu City naar Palm Springs (314 km)
Dag 75 rijden van Palm Springs naar Los Angeles (173 km)


Sorry als het zo wat onoverzichtelijk is..
#3 - 03-09-2011, 20:36 uur

Old Faithful

Hallo,

Dit gaat ongetwijfeld een hele belevenis worden.  :afro:

Bij het snel overlezen van de route valt mij op dat je Yellowstone N.P. overslaat, terwijl dat toch een heel bijzonder park is en zelfs het eerste N.P. van de V.S..
Is dat een bewuste keuze?

Ik zou overigens ook niet goed weten hoe Yellowstone toe te voegen in de route zoals die nu is.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding
#4 - 03-09-2011, 20:38 uur
Groet,

Old Faithful

Liess7

Bedankt voor je reactie!
Het was voor ons echt keuzes maken, want zelfs 90 dagen is te kort! Wel is het zo dat we meer van steden houden dan van natuur en geen echte wandelaars zijn. We willen graag zoveel mogelijk hoogtepunten zien. We vinden het bijv. ook heel jammer dat we niet naar South Dakota gaan, de Mount Rushmore en omgeving trekt ons ook enorm. Maar ja, keuzes, keuzes, keuzes. Het is wel een optie om vanaf SF door naar het noorden te gaan voor Yellowstone en misschien South Dakota, maar dan zullen we ergens anders moeten inkorten.

Groetjes, Lisanne
#5 - 04-09-2011, 12:21 uur

Hans B

Halo Lisanne,
keuzes maken is altijd lastig en iedereen heeft ook weer z'n eigen voorkeuren.
Zo zou ik zelf niet voor het hele land kiezen, maar een deel goed bezoeken.
Voor mij zou NYC, Washington Niagara en Chicago heel goed in een andere kortere vakantie kunnen en ook Florida is een behoorlijke uithoek.
In het begin van de route wil je met de trein, dat kan, maar je zult merken dat een auto onontbeerlijk is.
Zeker het O.V. rijdt ook tussen de grote steden, maar een auto is zoveel gemakkelijker.
Probeer maar eens in Lancaster te komen.

Daarnaast zie ik nog een 'saai' stuk en wel van New Orleans naar Santa Fe.
Als je persé Houston en Dallas er in wilt houden moet je dat doen, maar er zijn interessantere steden.
Je zou kunnen overwegen het stuk te vliegen.

Vergeet ook niet dat inleveren van je auto op een andere plaats drop off kosten met zich mee brengt.

Verder lekker gaan puzzelen

Groet'n uit Kolham.
#6 - 05-09-2011, 02:23 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Liess7

Hallo Hans,
Bedankt voor je reactie!
Ik kan me je gedachten voorstellen, maar wij willen liever zo veel mogelijk zien in 1 reis, mede doordat we net zijn afgestudeerd en na deze reis beiden aan het werk gaan en een gezin willen stichten etc.  ;) Wie weet wanneer we weer terug kunnen keren..
Wat betreft de treinreis, ik las dat er een verbinding was van Philadelphia naar Lancaster.. en van anderen heb ik het advies gekregen om juist geen auto te hebben in de steden. Lastig, lastig..
Wat betreft het stuk New Orleans-Santa Fe.. we wilden dit idd eerst gaan vliegen, maar Texas trekt ons wel. Niet per se de steden (overigens denk ik dat we van Houston via San Antonio en Carlsbad Caverns naar Santa Fe rijden), maar gewoon het rijden in deze staat, de mensen..

Het lijkt nu net of ik je advies niet van harte neem, maar dat doe ik zeker wel.
Ik lees dat jij voor de 13e keer gaat, je zult vast weten wat je zegt, en ik zal het allemaa nog eensl in overweging nemen.

Groetjes
#7 - 05-09-2011, 17:41 uur

Jez

Je zou ook voor een dag een auto kunnen huren. Lancaster is namelijk "niks". Wat je waarschijnlijk wilt zien, is de Amish. Die wonen in Lancaster County, op het platteland. Dat zie je niet per trein. Maar je zou in Philly voor een dag een auto kunnen huren en de omgeving gaan verkennen.
#8 - 05-09-2011, 19:25 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Okee, just my 2 cents, maar wat vind je van dit idee:



Starten in Boston en dan tot Orlando per trein afleggen (en in Philly voor een dag ofzo een auto huren). Je hebt dan:
Boston - New York - Philadelphia - Washington - Niagara Falls - Chicago - Memphis - New Orleans - Orlando.
In Orlando een auto huren, rondje door Florida incl. Key West. Auto weer inleveren in Miami (geen drop-off kosten!)
Vanaf Miami of de trein of het vliegtuig pakken. Ik zou zelf Texas ook overslaan en Denver als begin čn eind nemen voor het volgende stuk. Voorkom je weer ie drop-off kosten. Maar als je toch Texas wilt "doen", dan start je in Houston ofzo. Dit stuk zou je dan grofweg als volgt kunnen doen:
Houston (of Denver) - Santa Fé incl. bezienswaardigheden New Mexico - Cortez -  Grand Canyon - Bryce  - Zion - etc. - San Diego - Los Angeles - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - Sacramento - San Francisco - Kust naar Seattle - Mount St. Helen - Mount Rainier - Yellowstone - Salt Lake City - Denver

Als je meerdere stukken gaat vliegen, kijk dan eens of je gebruik kunt maken van stopovers.
#9 - 05-09-2011, 20:08 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Liess7

Wauw, enorm bedankt voor deze tip en met name het routekaartje. De optie om tot Orlando per trein af te leggen is een hele goede. En dan inderdaad 1 of 2 dagen een auto huren voor Lancaster. Ik ga kijken hoe jouw route van dag tot dag eruit zal zijn (ik neem aan dat je dát nog niet voor me uit hebt gezocht haha)
De drop-off kosten zijn ook kosten die ik liever vermijd..
Nogmaals bedankt!
#10 - 05-09-2011, 20:51 uur

B-man

Je zou ook voor een dag een auto kunnen huren. Lancaster is namelijk "niks". Wat je waarschijnlijk wilt zien, is de Amish. Die wonen in Lancaster County, op het platteland. Dat zie je niet per trein. Maar je zou in Philly voor een dag een auto kunnen huren en de omgeving gaan verkennen.

Mee eens, als je Lancaster County wil zien dan is een auto huren voor 1 dag de beste optie. Na een dag heb je het wel gezien hoor. Verder nog wel een aantal grote outlets daar als je dat wat vind.
#11 - 06-09-2011, 12:33 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Jenn

Okee, just my 2 cents, maar wat vind je van dit idee:



Starten in Boston en dan tot Orlando per trein afleggen (en in Philly voor een dag ofzo een auto huren). Je hebt dan:
Boston - New York - Philadelphia - Washington - Niagara Falls - Chicago - Memphis - New Orleans - Orlando.

Dit klinkt als een heel leuk idee, alleen rijdt er tussen New Orleans en Orlando geen trein! Vroeger wel, maar door hurricane Katrina is het spoor verwoesd en nog steeds niet opgeknapt. Als je van NOLA naar Orlando wilt, dan moet je weer helemaal terug naar Washington, om vanaf daar over te stappen op een andere trein naar Orlando. Als er geen vertragingen zijn (waar de Amtrak wel berucht om is), dan doe je er zo'n 45 uur over. Voor een stuk wat je anders in een uur of 17 zou kunnen afleggen...
Wat je wel zou kunnen doen is t/m New Orleans met de trein, en vervolgens met de Greyhound bus naar Orlando. Of... vanaf NOLA met de trein naar Atlanta en vanaf dat punt een rondje maken met de auto. Je kan dan alsnog naar steden als Savannah en St. Augustine, en vanaf Atlanta gaan er ongelooflijk veel binnenlandse vluchten. New Orleans is een stad waar je geen auto nodig hebt. Het is een ideale stad om per voet en streetcar te verkennen. Vrijwel ieder hotel in New Orleans vraagt ook extra parkeergeld voor de auto, wat kan oplopen tussen de $20 en $50 per dag.
In de grote steden liggen de treinstations centraal en goed te doen met openbaar vervoer, maar in gebieden als New Orleans, Memphis en Florida liggen ze vrij uit de richting en ben je gebonden aan een taxi. Afhankelijk welk hotel je neemt in NOLA, zou je het nog kunnen lopen, maar dit kan ik in Memphis en Miami niet aanraden!
Overigens vind ik Texas wel erg interessant om doorheen te rijden! Ik heb dat een paar jaar geleden gedaan (met de Greyhound weliswaar), van Florida naar New Orleans, San Antonio, El Paso, Tucson, Flagstaff, Las Vegas en Los Angeles. Een geweldige reis! De grote lege vlaktes in Texas vond ik schitterend!
Ook Canjun Country (Lafayette) is een prachtig gebied om naartoe te gaan!

Hmm... wellicht is het een idee om t/m Washington jullie oorspronkelijke route aan te houden en vanaf daar met de auto verder te gaan naar Florida. Je kan onderweg stoppen bij mooie historische steden en Great Smoky Mountains. In Florida de Space Coast volgen naar Miami, daarna naar de Keys, en via de Gulf Coast naar New Orleans. Hiervandaan via Natchez en Vicksburg naar Memphis en daarvandaan via Hot Springs naar Dallas. Hier kan je je oorspronkelijke route dan weer oppakken.

Met 90 dagen de tijd kan je een geweldige route maken waarbij je vele hoogtepunten kan zien. Uiteindelijk mis je altijd mooie stukjes en zal je een keuze moeten maken wat jullie het meest aantrekt, maar het is zeker te doen! Als tip zou ik willen adviseren om niet de volle 90 dagen te blijven. Dit is natuurlijk heel aantrekkelijk, maar ik ben zelf meerdere keren voor langere periode naar de VS geweest en de laatste 2 keer in januari en juni werd mijn retourvlucht gecancelled, waardoor ik gedwongen was om een nacht langer te blijven. Geen probleem natuurlijk, juiist leuk een dagje langer vakantie, maar als je dit op dag 90 overkomt, dan overschrijd je de maximale toegestane dagen en heb je een probleem als je weer een keer terug wilt naar de VS. Ik zou zo'n 88 dagen aanhouden, dan heb je ten minste 2 dagen speling als er iets mis mocht gaan...

Veel succes met alle voorbereidingen en voorpret!

#12 - 08-09-2011, 19:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15