Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

adhd pilletjes

Discussie gestart

Michelle Johanna Mars

Hallo,

ik wil graag in oktober voor een jaar naar amerika gaan als aupair.
maar ik zit met een probleempje ik heb dus adhd en zou graag pilletjes mee willen nemen.
maar ik weet niet of het mogelijk is om voor een heel jaar aan pilletjes mee te mogen nemen en mee te krijgen van de dokter enzo.

heeft iemand hier ervaring mee?
of wat kan ik het beste doen?
zijn ze in amerika te krijgen?

alvast bedankt!  :dansbanaan:
#1 - 29-03-2017, 14:09 uur

Ben2USA

Bij huisarts vragen of je die hoeveelheid mee mag krijgen op recept en of die een toelichting op schrift wil stellen (Engels).
Bij apotheker een internationaal medicijnen overzicht vragen bij afhalen.
In je koffer stoppen (ruimbagage).
Ik weet niet of er bij Esta  hier iets over wordt gevraagd, want ik heb een visum.
#2 - 29-03-2017, 17:11 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Jimmy

Hoi Michelle

Ik begrijp je probleem aangezien ik zelf ook ADHD heb. Het meenemen van methylfenidaat is echter aan strenge regels gebonden dus je kunt het niet zomaar meenemen op een medicijnpaspoort. Omdat het hier gaat om medicatie die onder de opiumwet valt moet je hiervoor speciale verklaringen aanvragen en dat kan veel tijd in beslag nemen.  Mijn advies is om op de site van het CAK (die werken in opdracht van het Ministerie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport) te kijken welke procedure je in jouw situatie moet volgen en eventueel navraag te doen bij de ambassade. Zeker weten doe ik het niet maar ik ga ervan uit dat het niet mogelijk is om grotere hoeveelheden mee te nemen, laat staan een jaarhoeveelheid van 3 of 4 tabletten per dag.  Maar die informatie kunnen ze je wellicht bij het CAK ook geven. Ik ben benieuwd wat voor adviezen je krijgt. Veel succes gewenst bij je voorbereidingen.

Groetjes
#3 - 29-03-2017, 20:19 uur

Big_mo

ADHD medicatie is hier in de VS ook te krijgen. Je zou eventueel kunnen vragen of je een maand of twee maanden supply kan krijgen van je huidige dokter om even door te komen. However als dit onder de zware medicatie wet valt gaat je dit niet lukken.


Wellicht geeft deze site je een beetje info over de verschillende klasse aan medicatie hier in de VS en wellicht kan je uitvinden waar jou medicatie onder valt. http://medshadow.org/resource/drug-classifications-schedule-ii-iii-iv-v/

Hier in de VS om deze medicatie te verkrijgen moet je een dokter bezoeken die jou weer medicatie voorschrijft en je kan afhalen bij de local pharmacy. Je zou eventueel een verklaring van je dokter kunnen vragen en deze meenemen en vervolgens aan je "nieuwe" dokter hier in Amerika kunnen geven. Wees er voorzichtig mee met wat voor medicatie je hier het land in brengt!
#4 - 30-03-2017, 16:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15