Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Advies over vlucht (waar overstappen)

Discussie gestart

AJS

Graag jullie mening over het volgende.

Ik heb 2 verschillende heenvluchten naar San Francisco waaruit ik wil gaan kiezen.
beide hebben 1 overstap, duren incl. overstap even lang en vertrekken ongeveer even laat  maar verschillen als volgt.

Vlucht 1:
 Amsterdam - Chicago 11:15 - 13:27 
 Chicago - San Francisco 15:00 - 17:35 

Vlucht 2:
Dusseldorf - Frankfurt 11:50 - 13:28 
Frankfurt - San Francisco 14:00 - 16:18

Het eerste ticket is 25 euro goedkoper.
Ik vraag mij het volgende af, het is onze eerste reis naar de states en ik vraag me bij de eerste vlucht af of er genoeg tijd is om door de veiligheidschecks en douane te komen en de 2e vlucht te halen.
Bij de 2e vlucht ben ik al op eindbestemming en hebben we de tijd wel.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik woon iets dichter bij Schiphol 1:15 uur maar kan ook met 2 uur in Dusseldorf zijn.

#1 - 29-12-2009, 08:59 uur

Hans B

Als een reisburo / vliegmaatschappij de vluchten als genoemd aanbiedt, zijn zij daarvoor ook verantwoordelijk.
Echter een ½ uur overstaptijd hoewel het DLD - DLD is, lijkt mij heel erg kort.
Zeker voor wat de bagage betreft, maar misschien kan er in DLD veel.
De overstaptijd in CHI is voldoende, mijn dochters zijn ons afgelopen zomer achterna gevlogen en hebben dezelfde vlucht gemaakt.
Ze hebben de overstap op tijd kunnen maken.

Zeker nu met de nieuwe verscherpte regels .......


#2 - 29-12-2009, 09:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

AJS

Oeps er is een foutje ingeslopen zie ik nu, bedankt Hans B
Overstaptijd in frankfurt is 1:15
Juiste vluchtgegevens zijn:

11:50 Dusseldorf - 12:45 Frankfurt
14:00 Frankfurt - 1618 San Francisco

#3 - 29-12-2009, 09:41 uur

Bas_en_Es

Hoi,

wij hebben dit jaar een overstap gemaakt op Philadelphia waarbij de overstap tijd zelfs nog werd ingekort (ongeveer anderhalf uur de tijd) om een of andere reden. Vond dat best spannend, maar we hebben het makkelijk gered. Je moet even je formulier inleveren en een praatje (bijna geen rij), je koffers ophalen, ze ergens weer droppen (geen rij) en dan wel even in de rij voor security.
Succes met beslissen!
Groetjes,
Bas en Es.
#4 - 29-12-2009, 10:45 uur

AJS

Vlucht is geboekt dus dit topic mag gesloten worden!
#5 - 30-12-2009, 08:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15