Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

afhandeling ziekenhuiskosten USA UPDATE

Discussie gestart

Juulina

Hallo,

Tijdens onze reis afgelopen zomer heb ik helaas een aantal uren in een Amerikaans ziekenhuisbed doorgebracht. Dan snap je meteen waarom Obama bezig de de healthcare aan te pakken.  :o
Maar goed, ik had een dreigende miskraam en gelukkig is alles met een sisser afgelopen (baby komt over 4 weekjes, is de planning) maar vorige week kregen we ineens een telefoontje uit de USA.
Was de rekeningenverwerker van het ziekenhuis of ik even mijn polisnr van mijn zorgverzekering wilde geven ivm hun declaratie.
Ik was verbaasd want ik had allang een rekening gehad maar dat bleek een voorloper te zijn en dit was de real deal. Of mijn zorgverzekeraar even $4000 wilde ophoesten.  :o :o Toen ik verbaasd vroeg hoe dat bedrag nu zo absurd hoog kon zijn (heb een echo en inwendig onderzoek gehad) werd me verteld dat ik me daar geen zorgen over moest maken. Dat vochten ze wel uit met mijn verzekering.

Nou, ik maak me daar dus WEL zorgen over. Want ik heb geen zin om straks een dikke rekening te moeten betalen omdat Menzis daar geen trek in heeft (of slechts ten dele). Menzis zelf kon ook geen uitsluitsel geven, die moesten de rekening nog beoordelen.
Dus mijn vraag aan jullie, wie heeft er ervaring met dit soort grapjes. En hoe liep dat af??
Ik hoor het graag, alvast bedankt!
#1 - 29-12-2009, 13:14 uur
« Laatst bewerkt op: 14-05-2010, 11:12 uur door Juulina »

Hans B

Gefeliciteerd alvast en veel sterkte met de laatste maand.

Afgelopen zomer zijn we in een ziekenhuis beland omdat mijn dochter zich lelijk had gestoten aan een kleerhanger in de WC. Op het vliegveld moest ze nog eventjes en bij het omdraaien in de WC stootte ze zich keihard aan de kleerhanger.
Op het vliegveld naar de infobalie en de Medic kwam kijken. Geen bloed, kon niets zien, dus met een handdoek met ijs in het vliegtuig, Hawaiiaans vluchtje van žuur na de landing toch even later controleren. Dokters had men niet of geen vertrouwen in, dus op naar het ziekenhuis. Daar een behoorlijke lading formulieren ingevuld, wachten, wachten nog eens wachten. De dokter kwam langs (visite van 5 a 7 minuten) kon niets vinden, niet gebroken, pijnstillers voorgeschreven en op naar de apotheek.
We kregen begin in oktober de rekening van het ziekenhuis in Hawaii = $ 550 dollar.
De kale rekening opgestuurd naar de UNIVE.
Of ik even een medische merklaring wilde bijvoegen, want een kale rekning (enkel datum en bedrag) konden ze niets mee. Na veel over en weer gebel met Hawaii is de verklaring naar mijn huisarts gefaxt. Ik heb de hele papierwinkel opgestuurd en nog niets gehoord. Ik hoop dat het geregeld wordt.
Kregen we halverwege de maand nog een rekening $ 150 dollar............
Deze keer uit Kansas. Weer een kale rekning (datum en bedrag). Ik heb geen idee waarvoor het is, maar het zou mogelijk het korte bezoekje van de medic op het vliegveld kunnen zijn. Ik heb er nog niets mee gedaan. Ik wacht een herinnering wel af.

Ik hoop dat MENZIS niet moeilijk gaat doen.
Heb je eventueel een reisverzekering afgesloten, misschien kun je daar nog wat mee.
Hans

#2 - 29-12-2009, 13:27 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Juulina

Jeetje, dat klinkt niet erg hoopgevend, Hans. Gelukkig viel het mee met je dochter maar $550 voor een pijnstiller........ pffffffffff!
Jouw verhaal klinkt wel heel bekend. Wij hebben ook 3,5 uur gewacht om 2 minuten een arts te zien die alleen maar kon zeuren over alle medische risico's als ik niet in het ziekenhuis zou blijven. Maar het was half 2 's-nachts en de echo was goed dus ik wilde maar 1 ding: SLAPEN! En dan niet in een ziekenhuisbed.

De 1e rekening die ik heb gehad staat wel een specificatie op: level 4 emergency, Phys a 306 dollar en een pulse oximetry, single a 24 dollar. Dat laatste is volgens mij mn bloeddruk maar dat eerste.... grote kans dat Menzis daar ook over gaat mekkeren.

Heb wel een reisverzekering maar moeten dit soort dingen niet gewoon naar je zorgverzekering?

Ow ja, kon jij je rekening wel gewoon betalen? Ik kan nix met die van 1e. Moet per cheque, hebben we niet. Of anders via internet met creditcard maar om in te loggen heb je een Amerikaanse zipcode nodig. En die hebben wij niet. De Rabo kon er ook nix mee. Dus heb al 2 herinneringen gehad. Lekker dan, ik stuur m maar naar Menzis in de hoop dat zij er wat mee kunnen.
Overigens heb ik ook nog in Yosemite medical clinic gelegen (daar ontdekte ik de bloedingen). Daar was het gewoon ter plekke betalen en dat bedrag viel wel mee. Iets van 200 dollar. Ze hadden alleen geen echo-apparatuur en stuurden ons door naar Modesto. Konden we weer 3 uur terugrijden. (we waren net aangekomen in Yosemite).
#3 - 29-12-2009, 13:35 uur
« Laatst bewerkt op: 29-12-2009, 13:41 uur door Juulina »

Hans B

Ik ben er niet helemaal zeker van, maar volgens mij dekt een reisverzekering de hogere buitenlandse kosten.
Vraag er maar eens na.
#4 - 29-12-2009, 13:39 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

koosv

Ik denk dat je al dit soort zaken zoveel mogelijk ter plaatse moet documenteren, en indien mogelijk je verzekeringsmaatschappij telefonisch op de hoogte moet brengen. Je dient een reisverzekering met werelddekking te hebben voor medische kosten. Ik schrik wel van bovenstaande verhalen. De term zakkenvullers is hier op zijn plaats. De vraag is natuurlijk waarom republikeinen medische hervormingen tegenhouden. Tja, het is zeer  :offtopic:, maar ik moet dan onwillekeurig aan sarah palin denken en het commentaar van john cleese die haar met een papegaai vergelijkt. Lachen!!
www.youtube.com/watch?v=jMyNk8J1c8g
#5 - 29-12-2009, 14:38 uur
« Laatst bewerkt op: 29-12-2009, 14:43 uur door koosv »

Juulina

Wij hadden een reisverzekering met werelddekking. Maar vraag blijft toch wie er nu moet betalen. Mn zorgverzekering of de reisverzekeraar?

Ja, schofterige zakkenvullers zijn het! Grrrrrrr! Sowieso waanden wij ons in een aflevering van ER met alle wantoestanden erbij. Yosemite medical clinic was prima georganiseerd maar het ziekenhuis in Modesto.....  ::)
We kwamen rond half 11 's-avonds binnen en de wachtkamer zat stamp- en stampvol. Na een dikke huilbui van mij en brulpartij van manlief werden we wel direct doorgelaten maar dan lig je nog 2,5 uur te wachten voordat er uberhaupt een dokter komt. Verpleegsters waren wel heel erg lief. Arme mensen werken zich echt uit de naad voor een appel en een ei.
#6 - 29-12-2009, 15:26 uur

Juulina

Enne, John Cleese is weer, as always, briljant!
#7 - 29-12-2009, 15:28 uur

Marianne

Jeetje, wat schrikken zoiets! En fijn dat alles goed is en dat het nu bijna zo ver is!

Wij hadden een reisverzekering met werelddekking. Maar vraag blijft toch wie er nu moet betalen. Mn zorgverzekering of de reisverzekeraar?

Om dit soort vragen te voorkomen heb ik zowel mijn ziektekostenverzekering als mijn doorlopende reisverzekering bij dezelfde maatschappij. (Of dat helpt weet ik niet, het zullen wel heel verschillende afdelingen zijn!)

Ze zullen het in jouw geval wel opelkaar afschuiven, maar waarschijnlijk dekt je gewone verekering dit niet en zul je wel je reisverzekering moeten gebruiken.

Marianne
#8 - 29-12-2009, 17:39 uur

hdeweert

Volgens mij zullen ziekenhuiskosten etc onder de ziektekosten verzekering vallen.
Er moet dan wel goed gekeken worden of de verzekering een wereld dekking heeft
en of Amerika onder deze sg wereld dekking valt. Bij sommige maatschappijen houd
de wereld dekking op als je buiten Europa gaat reizen.
Harm
#9 - 29-12-2009, 19:09 uur

ned in MO

Gewoon lekker de verzekeringsmaatschappij laten uitvechten. Daar zijn ze voor.
Heb mijn ouders hier ook al een paar keer naar urgent care gebracht en de verzekeringsmaatschappij regelt het allemaal.
Er zijn allerlei redenen waarom de ziekenkosten hier zo hoog zijn. Dat is weer een heel ander topic.
Het gros van de mensen die in de wachtkamer zitten hebben geen verzekering, zullen nooit betalen, maar zijn wel verplicht geholpen te worden
#10 - 29-12-2009, 19:27 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Staceybeesie

@ Juulina
Phys betekent physical en dat houdt in fysiek onderzoek zeg maar.
Het praatje en de vragen wanneer het begon en ga zo verder.
Denk niet dat de NL verzekering daar moeilijk over zal doen.

In Nederland geldt dat de oudste verzekering voor gaat.
Dat wil zeggen dat de verzekering die het eerst afgesloten is, waarschijnlijk je ziektekosten verzekering, de kosten krijgt.
Blijven daar nog kosten van over en je hebt ook de medische dekking op een reisverzekering kun je daar nog verder proberen.

De ziekte kosten in Amerika zijn gewoon veel duurder en het gaat er echt heel anders aan toe dan in Nederland.
Dat gezegd hebbende, jouw ziekte kosten verzekering heeft er vast vaker mee te doen gehad.
En zullen weten hoe te handelen. Ik zou inderdaad de rekening die je later hebt gekregen ook doorsturen naar de maatschappij
zodat dat ook geregeld kan worden. In Amerika werken veel ziekenhuizen samen met clearing houses, bedrijven die enkelt de rekeningen versturen,
en zo gebeurt het dat de ene dokter met die werkt en de ander een ander clearinghouse. En zo zul je van verschillende bedrijven aparte rekeningen krijgen.
Niet altijd even overzichtelijk, maar het is niet anders.

Tot slot nog sterkte gewenst met de laatste loodjes deze maand!
 
#11 - 30-12-2009, 13:27 uur
Groetjes Petra

Juulina

Even het topic weer omhoog gehaald. Vandaag kreeg ik nl. DE rekening in de bus. Of ik even $ 4283 wilde overmaken want "we have been in contact with your insurance company and they have informed us that you are responsible for the balance."
Nou, dat was natuurlijk  :o :o en mijn toch al overbelaste traanbuisjes (laatste loodjes hormonen!!) konden weer aan de slag.
Ik heb wel direct naar Menzis gebeld en zij zeiden dat dit gewoon onder mijn basisvergoeding valt en dat ik de rekening maar op moest sturen. Dus ik ga een mooi pakketje maken met alle ziekenhuisshit en hopen op de goede afloop.
Maarre, de volgende keer bedenk ik me wel 3x voordat ik weer een ER binnen ga!
#12 - 20-01-2010, 17:45 uur

Loek

Waarom?  Alles is toch weer op z'n pootjes terechtgekomen?  Dat je de rekening heb toegestuurd gekregen is niet ongewoon, gewoon doorsturen naar je verzekering dat is, althans hier in de US, de gewoonste zaak.  Als je niet via de ER was binnengekomen was die rekening er ook geweest.   Ik zou in ieder geval in de toekomst daarom niet het risico gaan lopen om met je medische problemen door te lopen; de gevolgen daarvan zijn vele malen erger dan een rekening die uiteindelijk toch wel wordt betaald.
#13 - 21-01-2010, 17:19 uur

Juulina

Tis alweer een tijdje geleden maar heb uiteindelijk antwoord van de verzekering....

Ennnnn, het grootste bedrag van 2900 euro (echo) wordt NIET vergoed!  :o :o Want de behandeling zou niet bekend zijn in NL. Nou jaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Na mijn boze belletje gaan ze nu heroverwegen dus duimen maar!

Vraagje: ik heb die rekeningen nog niet betaald, want ging ervan uit dat de verzekering dat zou regelen. Niet dus. Is het zo dat ik de USA niet meer in kom als die rekeningen open blijven staan?
#14 - 14-05-2010, 11:11 uur

Yessica

Neemt de reisverzekering de kosten niet voor hun rekening dan die je ziektekostenverzekering niet vergoed?
#15 - 14-05-2010, 22:25 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15