Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Air Berlin

Discussie gestart

@nn@

Hoi,

ik ben bezig met tickets te zoeken voor volgend jaar. Wij gaan 16 juli weg en komen eind augustus terug. Nu zag ik een mooie aanbieding van Air Berlin voorbij komen. Echter zegt mij deze vliegmaatschappij helemaal niets. Ik lees op internet dat het de een na grootste luchtvaartmaatschappij van Duitsland is en dat het een prijsvechter is. Aangezien ik in het verleden een keer geboekt heb met V Bird, ook voor mij toen onbekend, maar toen failliet ging en ik kon fluiten naar mijn ticket wil ik graag weten of er hier ervaringen zijn met deze maatschappij.

Ik hoor ze graag.

groet @nn@
#1 - 27-09-2007, 11:48 uur

Harry

Air Berlin is inderdaad een hele grote maatschappij, vergelijkbaar met Easyjet en Ryanair, echter dit jaar heeft Air Berlin LTU overgenomen, dit was van oorsprong een duitse chartermaatschappij. Naar de VS vlieg je dus ook met het vroegere LTU, deze al heel oude maatschappij (opgericht in 1955) is zeer betrouwbaar, en vliegt naar de VS met moderne Airbussen A-330. Er staan wel wat meer stoelen in dan bv. bij KLM, maar de Businessclass is kleiner en je betaald ook wat minder.

Harry
#2 - 27-09-2007, 12:15 uur

Willem goes Miami

Zeer betrouwbaar en goed.
Wij houden ze in de gaten met onderhoud :afro:
#3 - 27-09-2007, 13:12 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

@nn@

Ik ben blij dat ze betrouwbaar zijn en goed. Het scheelt toch weer geld op de hele reis.

bedankt!
#4 - 28-09-2007, 08:57 uur

Anouk

Vliegt die ook naar de USA dan? Ik ben er 2 jaar geleden mee naar Portugal geweest vanaf Münster en ik heb niks te klagen over die maatschappij!
#5 - 28-09-2007, 16:37 uur

Ruud2004

Qua zitruimte vergelijkbaar met Martinair.  De vliegtuigen van Air Berlin zijn wel een stuk moderner.
#6 - 28-09-2007, 19:43 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Jez

Ik zit net even te kijken bij Air Berlin, en dat ziet er interessant uit! Retourtje New York in mei kost je €300,- pp. Lijkt me een hele mooie prijs. Gaat bij m'n favorieten............
#7 - 29-09-2007, 01:00 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Gioachino

Ik vlieg binnen Europa regelmatig met Air Berlin; ze vliegen vanuit zowat elke luchthaven in Duitsland.
Over Air berlin niets dan lof: de prijzen zijn zeer gunstig (mogelijk niet altijd zó goedkoop als bijv. Ryanair of Easyjet) maar hun service zo ook zoveel beter.
Moderne nieuwe vliegtuigen, net personeel en gratis boordservice. En zoals het Duitsers betaamd: uiterst netjes, degelijk en punctueel. Daarnaast krijg je bij inchecken gewoon een stoel toegewezen. Dus geen kleuterschoolachtige instapprocedures waarbij je in de vertrekhal in rijtjes moet gaan staan en vervolgens in groepjes mag instappen.
Air Berlin is top en ik ga ervanuit dat dat met hun intercontinentale vluchten ook zo zal zijn. Mijn volgende USA reis zou dus wel eens met Air Berlin kunnen zijn.
#8 - 02-10-2007, 08:42 uur

Gioachino

Oh ja, krap zit je overal. Naar mijn idee zit je bij Air Berlin zelfs relatief ruim
Ik ben twee weken geleden met KLM naar SF gevolgen en dat was geen feest: ik ben niet groot (althans niet lang) maar in de cattle-class zit het toch echt krapjes. Ik kijk al niet echt uit naar de terugvlucht van a.s. vrijdag....
#9 - 02-10-2007, 08:46 uur

@nn@

Thanks, ik weet wat mij te doen staat.......... Boeken :D
#10 - 02-10-2007, 19:25 uur

kim

Begrijp ik uit bovenstaande dat air berlin boven de klm geprefereerd wordt?
ik heb nu een prijs van 700 euro incl tax van de klm liggen voor sept 08, bij air berlin
kom ik op 638 euro maar moet ik wel naar dusseldorf. Is dat de moeite?
#11 - 03-10-2007, 20:59 uur

Anouk

Light eraan waar je vandaan komt in Nederland.. Als je die overige 62 euro opmaakt aan benzine van en naar Dusseldorf, kun je netzogoed naar Schiphol gaan lijkt mij ;)
#12 - 03-10-2007, 21:03 uur

@nn@

Het ligt er aan wanneer je gaat en met hoeveel personen. Wij gaan met z'n vijfjes, dus dat scheelt aardig. Volgens mij hoeven we ook geen milieubelasting te betalen vanaf Dusseldorf. Ook dat scheelt weer. Kunnen we weer meer shoppen ;D
#13 - 03-10-2007, 21:09 uur

kim

ik moet dan inderdaad eerst van rdam naar dusseldorf (met ijn 2en) dat lijkt me niet haalbaar voor dat geld.
Als het comfortabeler vliegen is met airberlin is t ms te overwegen anders vlieg ik gewoon lekker rehtstreeks met klm!
#14 - 03-10-2007, 21:27 uur

Anouk

Volgens mij zitten er vanaf volgend jaar in bijna alle toestellen van KLM een privé schermpje, ze gaan de entertainmentsystems hun "kleinere" boeings iig pimpen.. En da's altijd leuk natuurlijk.. Helemaal als je een keuze moet maken tussen 2 dicht bij elkaar liggende prijzen.. Volgens mij heeft Air Berlin geen privé schermpjes, maar ik heb alleen binnen Europa gevlogen met Air Berlin..
#15 - 03-10-2007, 21:34 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15