Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis 2006

Discussie gestart

usaxtreme


Ik ben benieuwd of er mensen zijn die me tips kunnen geven wat betreft het boeken van de reis..

Wat zijn goede sites om te kijken om een indruk van de prijzen te krijgen ? jandoets.nl ? exitreizen.nl ?

#1 - 20-12-2005, 17:48 uur

Jez

Wil je een complete reis boeken of alleen tickets en autohuur?
Ik kijk altijd bij www.waarheenwaarvoor.nl voor de tickets. Voor autohuur bij www.holidaycars.nl en www.sunnycars.nl
Vorig jaar heb ik bij www.vliegtarieven.nl geboekt (tickets+auto) en dat is goed bevallen. Dit jaar toch weer bij het reisbureau (www.vakantiexperts.nl), omdat ik persoonlijk contact toch prettiger vind (en ik had nu een behoorlijke wensenlijst om te boeken).
Bovendien hebben zij dezelfde prijzen als de online reisbureaus's. Maar het voorwerk doe ik wel via internet, zodat ik weet welke prijs ik kan krijgen.
#2 - 21-12-2005, 10:25 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

usaxtreme

Ja ik bedoel... boek je een hele reis bij een reisbureau zoals ticket en hotel in 1 en misschien wel auto erbij of doe je dat allemaal los van elkaar ? wat is handiger / goedkoper ??

#3 - 21-12-2005, 14:18 uur

Jez

Als je alleen tickets ergens boekt, betaal je naast reserveringskosten ook een fee aan/voor (?) IATA. Daar zit wel meteen je ticketverzekering in. Boek je bij dezelfde ook je auto, betaal je maar 1x reserveringskosten. Boek je 'm elders, betaal je dus dubbel.

Het ligt er maar net aan wat je vooraf wilt vastleggen. Wil je tickets+autohuur, zou ik het op 1 adres boeken. En naar mijn idee maakt het dan weinig uit of je dat via internet of via een reisburo (live dus) doet.

Wil je meer onderdelen vastleggen, dan zou ik toch even langs het reisburo gaan. In ons geval: ik heb tickets, autohuur, 1e hotelnacht en een cruise geboekt. Dit kon allemaal in 1 pakket via Special Traffic. Maar.......... de tickets waren via hen een stuk duurder, dus die heb ik apart geboekt. Ondanks de Iata-fee was ik nog steeds goedkoper uit.

Wat ik dus doe/zou doen: kijk op de diverse sites naar de prijzen van tickets, autohuur en wat je nog meer wilt, ga daarmee naar je reisburo, leg het voor en laat hun lekker verder uitzoeken of het nog voordeliger kan. Daarvoor betaal je reserverings (of bemiddelings) kosten, die je óók via internetburo's betaald. Tot nu toe heb ik bij mijn reisburo nog steeds hetzelfde of minder betaald als ik via internet zou hebben betaald.
#4 - 21-12-2005, 14:39 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

usaxtreme

oke jez bedankt!  ;D
#5 - 21-12-2005, 15:24 uur

miss amerika

voor vliegtickets kijk eens bij www.cheaptickets.nl
#6 - 02-02-2006, 16:18 uur

Chi Sin X

Ik heb de prijzen online en in een reisbureau ook serieus aan het vergelijken geweest, en meestal zijn ze bij een reisbureau goedkoper.  Behalve bij de "extra's" zoals toegangsticketten voor pretparken, of helicoptertour.
#7 - 03-02-2006, 14:24 uur

Bakvet

De laatste jaren boek ik alles zelf rechtstreeks bij de dot-com websites van de betreffende aanbieders. Vliegtickets bij de luchtvaartmaatschappij, auto bij de verhuurder, hotels via de website van de hotelketen. Het heeft wat voordelen:
- je kan zelf meteen je stoel in het vliegtuig uitkiezen
- je kan makkelijker zelf je vertrektijden bepalen
- alle benodigde papieren heb je meteen binnen
- levert extra airmiles op, zowel voor vliegen, auto als hotel. In de praktijk: na 4x vliegen is m'n vijfde ticket gratis
- geen anuleringsverzekering nodig (hooguit voor het vliegticket)
- autohuur is alleen maar een reservering, je kan deze altijd nog afzeggen/aanpassen
- ben ook lid van het spaarprogramma van enkele hotels, dit levert soms een betere kamer op
- de dubbele bemiddelingskosten van reisburo en touroperator hoef je niet te betalen
- het is leuk, avontuurlijk en gemakkelijk

Natuurlijk zijn er ook wel nadelen:
- vliegticket is niet verzekerd
- autohuur is vrijwel altijd goedkoper vanuit NL te boeken (uitzondering: LA, soms)
- autohuur kan je ook heel voordelig annuleren bij sommigen NL aanbieders
- het kost meer moeite om via het web een voordelig ***-hotel te vinden dan via een gids
(*** was in dit geval geen censuur van het board  ;D)

Samengevat: zelf je zitplaats in het vliegtuig kunnen kiezen en meteen je reispapieren in huis hebben, dat vind ik het prettigst. Leuke bijkomstigheid zijn de airmiles die me al twee keer een gratis ticket hebben opgeleverd.
#8 - 12-02-2006, 11:00 uur
« Laatst bewerkt op: 12-02-2006, 22:25 uur door Bakvet »

jfeelders

Ik heb wat reistips m.b.t. planning en kosten op mijn site staan (zie hieronder). Misschien heb je er wat aan...
#9 - 12-02-2006, 20:13 uur
2002 New York en New England || 2005 Californië, grote parken en Las Vegas (getrouwd!) || 2008 Route 66?
http://www.feelders.com || http://fotos.feelders.com

uglybull

Ik heb mijn reis in 2005 met huurauto en RV bij www.worldticketcenter.nl in Amsterdam  :icon_idea: geboekt en dat is ons  bijzonder goed bevallen.
Prijzen waren OK en de behulpzaamheid, zowel via telefoon als email was zeer goed.
Losse hotels heb ik op eerdere NASCAR reizen vooraf geboekt op www.travelhero.com. Voordeel van deze site is dat ze je creditcard niet meteen belasten. Dat gebeurt pas als je van het hotel gebruik hebt gemaakt. Ook annuleren is kostenloos, mits 24 of 48 uur van tevoren gemeld.
#10 - 16-02-2006, 00:18 uur
url=http://www.TickerFactory.com/]

[/url]

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15