Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie
Reizen door Amerika => Reizen algemeen => Topic gestart door: DirkD op 15-07-2010, 09:40 uur
-
Hallo allemaal,
Momenteel ben ik (samen met mijn vrouw) begonnen met het plannen van een reis door het Zuidwesten van de US, voor april volgend jaar.. (zie mijn andere post(s))
Naast de route kijken we momenteel ook naar het type wagen dat we willen huren...
Ik wil in elk geval geen klein ding, als we 3 weken gaan rondtoeren wil ik wel comfortabel zitten..
Voorlopig denken we een wagen bij Alamo te huren, en kijken dan vooral naar een gewone full-size car (categorie Chevy Impala) of een mid-size SUV..
Uit het forum begrijp ik dat je in het geval van een mid-size SUV vrij dikwijls met een RAV4 buitenrijdt? (ik las zelfs op het forum dat je daar vrij weing km met een volle tank mee kan doen, gezien die nogal een kleine tank heeft?)
Zoals zovelen hoop je toch ergens wel op een Amerikaanse wagen natuurlijk, maar ik vermoed dat een RAV4 zijn taak ook wel zal volbrengen ;)
Heeft er iemand ervaring met de gewone full-size cars en waarmee je in de praktijk dan vaak buitenrijdt? Zowel in de 2-deurs als 4-deurs editie (2-deurs meer kofferruimte?)?
Nu, zowiezo spreekt een SUV ons wel aan, maar ik vermoed dat een mid-size dan voldoende is, de fullsize is een pak duurder, en we zijn uiteindelijk ook maar met twee?
Langs de andere kant rijdt een gewone wagen misschien meer comfortabel?
Waar ik me vooral zorgen over maak is de bagage: ik ga er van uit dat we 2 (vrij) grote harde koffers meenemen, en nog zo'n handbagage trollytje.. kan dit wel in de koffer van een full-size car of mid-size SUV? I would guess so?
Je ziet, we hebben wat moeite met kiezen :-\
Alvast bedankt voor alle feedback!
Groetjes,
Dirk
-
Hallo Dirk
Met buiten rijden zul je ofroad rijden bedoelen. Sommige forum leden doen dit, maar het is door de verhuurmaatschappijen niet toegestaan.
Je neemt de gevolgen van het ofroad rijden geheel voor eigen rekening. Daarnaast lust en suv wel een slokje dus kan dat een aanslag op het budget betekenen.
In Amerika een grote auto rijden betekend niet dat je veel bagage ruimte hebt. De inhoud is wel aanwezig, maar als je er twee harde koffers in legt
zitten de beugels van de achterklep in de weg en kan de klep niet meer dicht. Dit verschild echter van auto tot auto.
-
Hi hdeweert,
Met buiten rijden zul je ofroad rijden bedoelen.
Ik bedoelde eigenlijk welke auto je dan zou kunnen krijgen (welke modellen onder full-size car vallen).. we zijn inderdaad niet van plan offroad te gaan rijden :)
In Amerika een grote auto rijden betekend niet dat je veel bagage ruimte hebt. De inhoud is wel aanwezig, maar als je er twee harde koffers in legt
zitten de beugels van de achterklep in de weg en kan de klep niet meer dicht. Dit verschild echter van auto tot auto.
Dan is misschien de mid-size SUV een veiligere keuze?
Daarnaast lust en suv wel een slokje dus kan dat een aanslag op het budget betekenen
Is er echt een gigantisch verschil tussen het verbruik van een mid-size SUV een een fullsize car? Het mag wel ietsje meer kosten, maar moet natuurlijk binnen de perken blijven 8)
-
Tijdens onze vakanties let ik niet zo op de uitgave van benzine kosten. Wij rijden meestal midzise of fule zise.
Toen we echter een ZUV aangeboden kregen hebben we dat maar gedaan.Ik merkte toen dat wij vaker
moesten tanken en dat wij meer aan brandstof kwijt waren dan voor de gewone personen auto`s.
Ons maakt het niet uit welk merk we rijden, als onze koffers er maar in gaan en er een cc en airco op zit.
Verder hebben wij een voorkeur voor 4 deurs auto i.v.m. spullen die op de achterbank liggen die dan
makkelijker bereikbaar zijn. Verder maakt kleur type etc. ons niet uit als het ding maar lekker rijd.
Succes
Harm
-
wat kregen jullie als wagen in die categorieën?
Ik vraag me een beetje af waar ik me aan mag verwachten.. want hoewel een wagen maar een vervoersmiddel is, wil je er op zo'n reis toch ook wat van genieten he :)
-
Hoi Dirk,
Wij hebben in juni dit jaar de Minivan klasse gereden. Je kunt bij Alamo echt uit een grote rij auto's uitzoeken en wij kozen voor een splinternieuwe Dodge Grand Caravan met 20 mijl op de teller. Met een volle tank (55 liter) konden wij zo'n 600km rijden, echt zuinig kan ik het niet noemen, maar met de motor inhoud die gebruikelijk is in de USA vond ik
het zeker niet slecht. Wij hadden voor gemiddeld 60 dollar ;D de tank vol . Al maakt het erg veel uit waar je tankt en hoeveel concurrentie (bijv. in een national park)
er in de buurt is.
Qua bagageruimte konden wij in de Dodge 4 grote koffers (77cm) zonder problemen kwijt achterin de kofferbak. (wel zachte koffers) Ook handig bij de meeste minivans zijn de schuifdeuren voor de passagiers.
(http://img192.imageshack.us/img192/7148/vakantie2010westusa077.jpg) (http://img192.imageshack.us/i/vakantie2010westusa077.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Groet,
Frank
-
Wij hadden een midsize SUV gehuurd (via Alamo) en kregen een Dodge Journey (splinter nieuw) mee. Grote auto (voor ons vieren) met genoeg bagage ruimte voor 3 grote koffers, 1 kleine trolley en een koelbox.
-
Maakt een groter benzine vebruik nu heel veel uit op het vakantie budget? Stel je rijd in de vakantie 3000 miles. Met een Chevy Impala die een verbruik heeft van rond de 24 MPG gemiddeld zul je bij een brandstof prijs van $2.59 per gallon dus in totaal $323.75 uitgeven. Kies je voor een hele grote SUV zoals bijvoorbeeld een Chevy Suburban die gemiddeld 19 MPG verbruikt dan betaal je in totaal $408.95. Je zult het voor jezelf moeten nagaan, maar wat is nu $85 verschil op je totale vakantiebudget? Als je een kleinere SUV kiest word het verbruik alleen maar minder, want ik geef hier het meest extreme voorbeeld. Maar misschien vind je het juist leuk om in een echte amerikaanse "bohemoth" rond te rijden. Krijg je niet elke dag de kans voor in Nederland tenslotte...
(http://www.edmunds.com/pictures/VEHICLE/2010/Chevrolet/2010.chevrolet.suburban.20333785-E.jpg)
-
En voor wat betreft je vraag over tweedeurs of vierdeurs; ik heb nooit begrepen waarom verhuurders dit verschil aanbieden, want ik heb nog nooit tweedeurs auto's zien staan, op een paar compact cars na.
-
Bedankt voor jullie feedback!
Zitten inderdaad precies toffe wagens tussen!!
Het verbruik, daar zit ik niet echt mee, want dat maakt inderdaad niet het grote verschil op de reis..
Ik denk dat we zeker voor een SUV gaan, nu nog beslissen over de maat..
Ik ben echter nu pas tot de vaststelling gekomen dat er naast de mid-size SUV en full-size SUV ook een standaard SUV bestaat ::)
Dat is misschien dan de beste keuze voor ons tweetjes.. meer dan groot genoeg, en het gevoel van the American way te rijden :)
We gaan waarschijnlijk pas beginnen met boekingen eind augustus, begin september (we gaan eerst nog op vakantie in Europa), maar ik houd ondertussen de dollarkoers wel in het oog...
-
Ik heb afgelopen maand met een GMC Acadia (Premium SUV; gratis upgrade, ik had een Standard SUV gereserveerd). Ik heb tijdens het toeren een paar keer het verbruik gemeten (gereden afstand gedeeld door getankte hvh) en kwam ongeveer uit op 1 op 9. Maar zoals al gezegd vallen de meerkosten aan benzine in het niet bij alle andere uitgaven
Een Mid-size SUV is een stuk kleiner en zal dan ook minder slurpen.
Overigens weinig RAV4 gezien (wellicht ligt Toyota wat uit de gratie door alle terugroepacties in de VS). Bij Dollar wel veel Ford (Escape en Explorers).
-
We gaan waarschijnlijk pas beginnen met boekingen eind augustus, begin september (we gaan eerst nog op vakantie in Europa), maar ik houd ondertussen de dollarkoers wel in het oog...
Bedoel je hiermee dat je rechtstreeks bij Alamo zou willen boeken? Dat is niet verstandig omdat je dan niet voldoende verzekerd bent. Huur altijd via een Nederlands reisbureau of een site als www.usareizen (http://www.usareizen),de .
Wat de grootte van de auto betreft: bagageruimte kan een probleem zijn, je kunt beter tassen meenemen dan grote koffers. Maar iets op de achterbank leggen kan natuurlijk ook. Kijk ook naar de maximale afmetingen en gewicht voor koffers in het vliegtuig (max afmering l+b+h = 158 cm, max gewixht 23 kg).
Marianne
-
Plan je lange afstanden, urenlange ritten dan heb je gewoon een comfortabele wagen nodig.
We waren met drie volwassenen en kregen een grote Ford Taurus SEL ipv. Chevy Impala en waren daar
niet rouwig om. Op de Mustang na ben ik niet Ford-minded maar we hebben meer dan 3000 miles relaxed
gereden. Goede zetels, airco en audio, grote bagagekoffer en smalle deurdorpels voor gemakkelijk
in-en uitstappen (een klein maar niet onbelangrijk details bij grote/brede wagens).
En uiteindelijk ben je in Amerika, dus waarom niet eens lekker amerikaans cruisen?
De wagen werd hier via het reisbureau bij AVIS gehuurd.
Let wel of er zich een EZ-pass in het voertuig bevindt, je kunt het zelf uitschakelen om
de huurkosten te vermijden en maar moet je steeds de tol cash te betalen en dus... aanschuiven.
Gr.,
Martin
-
Bedoel je hiermee dat je rechtstreeks bij Alamo zou willen boeken? Dat is niet verstandig omdat je dan niet voldoende verzekerd bent. Huur altijd via een Nederlands reisbureau of een site als www.usareizen (http://www.usareizen),de .
Wat de grootte van de auto betreft: bagageruimte kan een probleem zijn, je kunt beter tassen meenemen dan grote koffers. Maar iets op de achterbank leggen kan natuurlijk ook. Kijk ook naar de maximale afmetingen en gewicht voor koffers in het vliegtuig (max afmering l+b+h = 158 cm, max gewixht 23 kg).
Bedankt voor de tip, ik ga dan zeker niet rechtstreeks bij Alamo boeken! :afro:
Waarschijnlijk gaan we een deel van/de start van de reis boeken via Jetair/Kuoni (evt vliegtuig, een aantal hotels, en de wagen)..
Ik heb de indruk dat zij wat wagens bij Alamo betreft redelijk goede prijzen aanbieden.. met Alamo Gold + GPS ..
jammer genoeg kan ik de prijzen voor volgende jaar nog niet zien (maar tot einde maart), maar vanaf eind augustus/begin september zouden hun prijzen voor volgend jaar bekend gemaakt worden (volgens hun klantendienst)..
Qua wagen gaan we waarschijnlijk dan toch maar voor een SUV gaan, intermediate of standard.. waarschijnlijk het laatste.. :)
een paar koffers zal dan waarschijnlijk geen probleem vormen ;)
-
Plan je lange afstanden, urenlange ritten dan heb je gewoon een comfortabele wagen nodig.
We waren met drie volwassenen en kregen een grote Ford Taurus SEL ipv. Chevy Impala en waren daar
niet rouwig om. Op de Mustang na ben ik niet Ford-minded maar we hebben meer dan 3000 miles relaxed
gereden. Goede zetels, airco en audio, grote bagagekoffer en smalle deurdorpels voor gemakkelijk
in-en uitstappen (een klein maar niet onbelangrijk details bij grote/brede wagens).
En uiteindelijk ben je in Amerika, dus waarom niet eens lekker amerikaans cruisen?
De wagen werd hier via het reisbureau bij AVIS gehuurd.
Let wel of er zich een EZ-pass in het voertuig bevindt, je kunt het zelf uitschakelen om
de huurkosten te vermijden en maar moet je steeds de tol cash te betalen en dus... aanschuiven.
Gr.,
Martin
Bedankt voor de tips :afro:
Qua wagen gaan we dan inderdaad niet bezuinigen, het zal een SUV worden waarschijnlijk!
-
...ook een GPS (Garmin) gehuurd, maar die kunnen soms voor leuke of onaangename verrassingen zorgen.
Dus print ik steeds de route en teken die uit op de wegenkaarten (Hallwag: 10 euro/deel, goede investering want die bevatten aardig wat info).
* bij wegenwerken (jawel, die zijn er!) en aan knooppunten liet de GPS het soms afweten of reageerde
niet snel genoeg. Je bent beter vooraf goed geïnformeerd want je bent snel een uurtje kwijt met omrijden.
*op de kaarten zie je reeds welke streken je doorkruist of stad/dorpje passeert. Er is altijd iemand van het
forum die er wat kan over vertellen (soms moet je wel goed zoeken).
Maar... da's het leuke aan het plannen vooraf, je bent reeds 'op reis' en het bespaart eindelijk een hoop ergenis en tijdsverlies
waardoor je ten volle van je vakantie geniet.
Gr.,
Martin
-
Bedankt voor de tips!
Ik was inderdaad ook van plan de route op voorhand uit te stippelen, aan de hand van enkele kaarten..
Heb even gesurft naar Hallwag kaarten, en denk me er dan zo eentje aan te schaffen, naast de Rand McNally Road Atlas :)
En inderdaad, het uitstippelen van de route is alvast een beetje reizen en wegdromen :)
-
Mogelijk dat ze bij de V&D of ANWB ook de RandMcNalley Roadatlas verkopen.
Een dik boek met kaarten van alle staten en plattegronden van vele steden.
-
brandstof prijs van $2.59 per gallon dus in totaal $323.75 uitgeven. Kies je voor een hele grote SUV zoals bijvoorbeeld een Chevy Suburban die gemiddeld 19 MPG verbruikt dan betaal je in totaal $408.95. Je
19 mpg met een Surburban? 19 dagen in rondgereden en dat verbruik haal je alleen bergaf ;) Berg op was 99L/100km :D Moest bij de eerste keer tanken $112 afrekenen (benzine was in 2008 erg duur). Suburban is een heerlijke auto voor de rest.
Overigens de laatste keer in een luxury SUV gereden..Cadillac Escalade, echt fantastisch (gratis upgrade vanaf een full size SUV). Kwa verbruik, vlakke weg, 70 miles p/u, 17.1 mpg maar toch echt de moeite waard!
-
En voor wat betreft je vraag over tweedeurs of vierdeurs; ik heb nooit begrepen waarom verhuurders dit verschil aanbieden, want ik heb nog nooit tweedeurs auto's zien staan, op een paar compact cars na.
Ze zijn er toch echt..ik dacht dat namelijk ook, toen kregen we een Chevorlet Monte Carlo :D
-
inderdaad 19mpg in een monte carlo blijft een droom idee. 24 mpg in een impala betekent ook een fluwelen voetje.
suburban zal op 13 a 14 mpg uitkomen en de impala 20-21 mpg
-
Ik gebruikte de cijfers die de fabrikant (GM) opgeeft op haar site. Die zijn duidelijk wat optimistischer dan de werkelijkheid; wat zou je zeggen van 32 MPG (http://www.chevrolet.com/vehicles/2010/equinox/overview.do) voor een Equinox...dat moet ik ook nog zien. Volkswagen komt wat meer bij de werkelijkheid, onze VW Jetta (http://www.vw.com/jetta/completespecs/en/us/) rijdt gemiddeld 30 MPG en dee fabrikant zegt: 30 MPG highway.
Nu valt het ook niet mee om in een Suburban met een fluwelen voetje te rijden, zeker in de bergen. Maar ik ben met een 2009 Suburban LTZ naar Wichita, KS gereden vanaf hier (Denver) en haalde makkeijk 18 MPG gemiddeld, waarbij ik de max snelheid ook niet overal netjes aanhield.
Overigens hier (http://www.fueleconomy.gov/feg/FEG2010.pdf) staan de verbruikscijfers van de meeste autos verkocht in de US zoals de EPA (overheid) dat opgeeft.
-
Goed de enige berg die je op dat traject tegenkomt is de stoep want het is er zo plat als een pannekoek
Mijn VW lust trouwens twee keer zoveel benzine >:(
-
Wij hadden ook een midsize-suv gehuurd
en mochten in Denver van Alamo kiezen uit alle suv die voorradig waren.
Toch niet voor de Amerikaanse versie gekozen maar de Hyundai meegenomen.
Die beviel prima.Reed erg zuinig en goed.
Drie koffers pasten met gemak in de achterbak.Dit jaar weer een
extra koffer mee terug genomen en ook die vierde paste.
Vorig jaar in een full size auto gereden paste net met moeite twee grote en een kleine koffer in.
Overigens hebben wij niet off road gereden.
Alleen een klein stukje in yellowstone omdat er wegwerkzaamheden waren.
Toen kon het niet anders.
-
Ik ben net terug van mijn reis naar het Westen en wij hadden die Chevy Impala. We waren met 4 volwassenen en hadden elk een grote sporttas + rugzak. Die koffer was meer dan ruim genoeg! Er kon zelfs gerust nog bagage mee van een 5e persoon. We hebben meer dan 7000km afgelegd en het was toch wel comfortabel reizen... Meer dan genoeg plaats achteraan en gemakkelijke zetels. Gemiddeld verbruik lag op 9,6 liter.