Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

alcoholvrij

Discussie gestart

LauraVolkers

Hoi Amerikaveteranen!

We hebben inmiddels een mooie drieweekse reis geboekt naar de natuurparken in het zuid westen. Dorstig gebied dus. Mijn man drinkt graag een biertje, maar geen alcohol. Nu is in Nederland zo langzamerhand alles -zelfs ook goed drinkbare wijn- alcoholvrij te koop. Weet iemand hoe dat zit in de VS? Is het er bier/wijn alcoholvrij te koop, is het drinkbaar en is er keuze? Zo ja ,welk merk is een aanrader?
#1 - 20-12-2014, 20:54 uur

Yessica

Wij drinken beiden niet of nauwelijks alcohol, dus ik let er nooit op, maar volgens mijn man moet je naar 'near beer' vragen. Een merk dat hij wel eens gedronken heeft is O'Douls, dat was "not bad" volgens hem  :)
#2 - 20-12-2014, 21:10 uur



Pieter79

Elke gerespecteerde liquor store verkoopt non-alcoholic beers (en wijnen). Let wel; de meeste bevatten tot 0.5% alcohol bij volume, maar zijn toch geclassificeerd als alcohol-vrij.

Ik heb geen ervaring met alcohol-vrije bieren, dus ik kan je geen advies geven welke het beste is. Ik kan je wel een lijstje geven van de alcohol-vrije bieren die in een grotere liquor store hier in de buurt te koop zijn:
  • BECKS NA --> niet de beste
  • BUCKLER --> gaat wel
  • BUSCH NA --> ??
  • COORS NA --> gaat wel
  • KALIBER--> goede keus
  • O'DOULS --> niet de beste
  • O'DOULS AMBER --> niet de beste
  • SHARPS --> komt erg slecht uit de bus

Na wat online speurwerk vind ik Clausthaler (niet te koop bij mij in de buurt dus) vaak goed uit de bus komt, evenals Erdinger NA en Kaliber.

Hopelijk heb je hier iets aan!

Gr. Pieter


Edit: layout van lijst aangepast
#3 - 21-12-2014, 03:39 uur
« Laatst bewerkt op: 21-12-2014, 18:24 uur door Pieter79 »
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

LauraVolkers

 :afro:Super bedankt!!!
#4 - 21-12-2014, 16:29 uur

Bakvet

Hey Pieter, ik weet niet hoe je aan al die beoordelingen komt als je het niet drinkt, maar wat mij betreft kloppen ze behoorlijk.
Becks NA - Te koop in sommige hotels - teleurstellend vergeleken met het origineel.
Buckler - Heel goed drinkbaar.
Busch NA - Redelijk
Coors NA - Teleurstellend, maar heeft toch wel iets van het origineel.
O'Douls - Wordt je niet vrolijk van.
O'Douls Amber - Een alcoholvrij speciaalbier. Hoopgevend, maar daardoor des te meer terleurstellend.
Sharps - Wat een vergissing.
Claustahler - Iets teveel tahl.
Erdinger - Zoals elk alcoholvrij Weizenbier redelijk te drinken, maar geen doordrinkbier.
Kaliber - Alcoholvrije Guiness-achtige bieren zijn te drinken mits in beperkte mate.

Alcoholvrij bier drink ik vooral als ik nog moet rijden en soms als ik in de snikhete woestijn verblijf, waar je beter geen alcohol kunt drinken omdat je daar alleen maar meer dorst door krijgt. Alcoholvrije wijn koop ik weleens als ik naar een State Park ga, in sommige staten is alcohol verboden en om die lui te treiteren zet ik demonstratief een fles alcoholvrije wijn op tafel.

Alcoholvrij bier is in elke supermarkt in de VS volop te koop en het heel net als in België meestal "NA".
#5 - 21-12-2014, 18:39 uur

Bakvet

NB

Als altenatief zou je nog naar plaatselijke brouwers kunnen kijken. Die maken soms een limonade-achtig brouwsel, zoals niet-industrieel root-beer. Of bijvoorbeeld Pom Wonderful, ook algemeen verkrijgbaar, dat je als rode wijn-vervanger zou kunnen drinken.
#6 - 21-12-2014, 18:55 uur

Bakvet

Nog een aanvulling: momenteel erg populair bij de 'jeugd' (21+) in de VS is hard cider, alcoholhoudende cider, die in nationale en plaatselijke varianten te koop is. Al veel langer een succes (sinds 1868 ongeveer) is de alcoholvrije soft cider van Martinelli's uit California. Deze is ook algemeen verkrijgbaar in de supers in de VS.
#7 - 21-12-2014, 22:59 uur

Pieter79

Hey Pieter, ik weet niet hoe je aan al die beoordelingen komt als je het niet drinkt, maar wat mij betreft kloppen ze behoorlijk.

Beeradvocate + google op "Best NA Beer"
Zoals eerder aangegeven, ik drink geen NA bier...  ;)

Gr. Pieter
#8 - 21-12-2014, 23:11 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15