Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

alleen op vakantie in USA: Aanrader?

Discussie gestart

FreezeM

ik zoek juist wel wat contact met mensen en daar heb ik m.i. meer kans op als ik per trein reis.

Eén ding zul je in de VS niet snel verlegen om zitten en dat is een praatje :)
#46 - 01-06-2005, 15:58 uur

Vegas

Inderdaad.
En bovendien, in de trein ontmoet je volgens mij ook niet zo veel mensen.
Stel je voor dat je in een treincoupon komt met een type die je helemaal niet ziet zitten... zit je er toch de hele weg mee opgescheept.
Met de auto rij je gewoon verder...
#47 - 01-06-2005, 16:06 uur

Loek

In de trein in de US kom je ook niet een representative doorsnede van het amerikaanse volk tegen.  De mensen die met de trein reizen zijn over het algemeen gepensioneerden en mensen met vliegangst.  Tenslotte kun je vaak goedkoper vliegen dan met de trein, als je alleen maar een losse ticket van A naar B koopt.
#48 - 01-06-2005, 21:14 uur

Bakvet

Je wil niet weten wat een sensatie het is als je in het donker in de woestijn met zo'n hoofdlamp op staat en er komen achter elkaar vleermuizen recht op de lichtstraal afgevlogen. Je weet dat ze op het allerlaatste moment zullen uitwijken. Omdat het zo doodstil is hoor je af en toe het gefladder van hun flinterdunne vleugeltjes.

Of je zet b.v. een lampje naast je op de grond neer en even later komt er gezellig een harige tarantula onder het lampje in het licht zitten.

Probeer dan maar eens aan je vrouw/vriendin of aan Chiefram uit te leggen hoe leuk zoiets is!
#49 - 01-06-2005, 23:16 uur

Jez

Of je zet b.v. een lampje naast je op de grond neer en even later komt er gezellig een harige tarantula onder het lampje in het licht zitten.

Okee, WÁÁR is dat????? Want daar wil ik dus NIET naartoe  :o :o :o
#50 - 02-06-2005, 00:01 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Ben vaak in Arzizona geweest, maar een harige tarantula ben ik er gelukkig nog niet tegengekomen! Ik haat spinnen!!! Brrr...

Wel heb ik in Arizona een keer een knoert van een gitzwarte spin gezien, zo groot... ik denk dat die weinig onder doet qua groote aan de tarantula. Ik moest onderweg plassen en deed dat beneden aan de weg, onder een viadukt. Daar zat hij tegen de muur aan. Ik stond stijf van schrik en heb met grote ogen dat 'ding' staan te bekijken tijdens mijn plas, kom mijn ogen er niet meer (van angst) af houden...

Ik vraag me af wat ik gedaan zou hebben als hij ook maar een pootje bewogen zou hebben...

Krijg er weer kippenvel van, nu ik er aan terug denk!
#51 - 02-06-2005, 00:30 uur

Vegas

Geweldig inderdaad bakvet.

Ik zat in Texas midden in de woestijn. De zon ging onder, je hoort allerlei geritsel en geluidjes.
De meest sensationele zonsondergang die ik mee heb gemaakt.
Het enige in verre omtrek is je auto, waarin je moet slapen.
Je weet dat er tarantula's en ratelslangen zitten om je heen in de bushes.
Maar echt, die dingen zijn banger voor jou als jij voor hen.
De temperatuur is aangenaam na een bloedhete dag.

Toch maar in de auto kruipen.
En dan die sterrenhemel, mijn god, alsof je de sterren kunt plukken. Bijna tegen de ramen van de auto geplakt, val ik in slaap.

Bij de eerste lichtstraal in de ochtend direct de auto uit om te p*ssen. ('s-nachts toch maar even opgehouden, je weet maar nooit of je in het donker ergens op stapt wat zich onder de auto schuil houdt)

Het eerste wat je ziet is een schedel van een koeiekop. Deze was me de avond ervoor niet eens opgevallen.
De zon komt op achter de bergen, wederom prachtig.
Vogeltjes fluiten, alles komt langzaam weer tot leven, ik ook.
Langzaam weer op pad, een nieuwe dag, een nieuw avontuur.

Was het maar weer zover....
#52 - 02-06-2005, 09:14 uur

HotelYorba

fantastisch verhaal Vegas!  :o
ik kan me er alles bij voorstellen dat het een geweldige belevenis is!
#53 - 02-06-2005, 09:27 uur

Chiefram

Wij hebben ook een keer noodgedwongen middenin de bergen in Wyoming in de auto moeten slapen. Door de bosbranden in de nabij gelegen staten was er geen hotel/motel meer te vinden.

Het was schitterend! Ik zal dat nooit meer vergeten, maar inderdaad... als je 's nachts moest plassen, was dat geen pretje! Het was zo donker, dat je echt niet kon zien waar je stond. Voor hetzelfde geld liep je een ravijn in of in de armen van een beer...

Maar wel een te gekke ervaring! Het enige nadeel was dat ik me de volgende ochtend toch niet zo 'fris' voelde... Heb toch wel graag even een douche, voordat mijn dag begint...
#54 - 02-06-2005, 15:13 uur

HotelYorba

eigenlijk verwachtte ik van jullie beider verhalen dat je 's ochtends pas zag waar je 's nachts in het donker je voeten had neergezet, en dan enorm schrok van 't een of ander... ;D

of dat je 's ochtends de pootafdrukken van een grote beer zag die er de avond ervoor nog niet waren!
#55 - 02-06-2005, 16:17 uur

Bakvet

En dan die sterrenhemel, mijn god, alsof je de sterren kunt plukken. Bijna tegen de ramen van de auto geplakt, val ik in slaap.

Bij de eerste lichtstraal in de ochtend direct de auto uit om te p*ssen. ('s-nachts toch maar even opgehouden, je weet maar nooit of je in het donker ergens op stapt wat zich onder de auto schuil houdt)

Het eerste wat je ziet is een schedel van een koeiekop. Deze was me de avond ervoor niet eens opgevallen.

Dat laatste gevoel herken ik ook meteen weer. 's Ochtends wakker worden en dan iets bijzonders zien dat je 's avonds niet eens is opgevallen. Of dat je bijvoorbeeld in oktober met je auto door een kilometers lange slot canyon rijdt en het buiten nog 35 graden Celsius is...

... en op het laatst kan je niet meer verder. Je besluit om maar even te gaan schuilen voor de hitte onder een palmboompje en dommelt even weg ...

... en dan schrik je wakker en staat daar opeens een ijskoude microbrew naast je ...

... jammer genoeg gebeuren zulke dingen altijd alleen maar in je dromen ........
#56 - 02-06-2005, 22:42 uur
« Laatst bewerkt op: 03-06-2005, 08:24 uur door Bakvet »

Bakvet

Een korte, maar noodzakelijke aanvulling. Ik wil iedereen die dit leest op het hart drukken om nooit alleen en/of onvoorbereid de woestijn in te trekken.
#57 - 02-06-2005, 23:03 uur

Chiefram

Wij hebben al aardig wat woestijnen 'gedaan' en zijn dat zeker nooit onvoorbereidt wezen doen. Die tips hebben we wel van zowat elke Amerikaan meegekregen. Een dagje zonder water kan al je dood betekenen...
#58 - 02-06-2005, 23:31 uur

Vegas

Inderdaad, het is verstandig om altijd water bij je te hebben.
Ook op elke internetsite over de woestijnen en nationale parken wordt hiervoor gewaarschuwd... neem minstens 2 liter water per dag mee.
Vaak kun je onderweg in een park geen water meer kopen. Doe dat dus direct bij de eerste de beste visitor center of winkel.

Kijk op de site van de national park service: http://www.nps.gov/

Daar vind je allerlei tips om goed voorbereid een park en/of woestijn in te gaan.

Een andere tip alvast:
zorg voor een goede reserveband in je auto.....

p.s. in microbrew bestaat toch voor 95% uit water, niets mis mee dus!
(mooie foto trouwens)
#59 - 03-06-2005, 09:26 uur
« Laatst bewerkt op: 03-06-2005, 09:28 uur door Vegas »

Chi Sin X

Is dat ook niet een beetje overdreven?  Als je bv in Death Valley rond rijdt, lijkt het me dat er daar elke 5 min wel iemand passeert (lijkt me dat het er vol moet zitten met toeristen)

Ik zal overigens altijd wel genoeg water meenemen, hier in Belgie heb ik zelfs in de zomer altijd een fles water mee, voor het geval dat ik in een lange file terechtkom, in de brandende zon.

Als je gaat hiken, heb je natuurlijk wel veel voorbereidingen nodig, maar dat moet je doen voor elke wandeling.

Maar ik ben er nog nooit geweest, dus ik weet het niet.  Maar ik denk altijd dat er genoeg volk is.
#60 - 03-06-2005, 11:19 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15