Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Amerikaanse toestanden op Schiphol

Discussie gestart

hollandranch

Ja precies! En het is nu eenmaal een feit dat sommige mensen zich overal aan storen ::)

Nee hoor, ik stoor me zeker niet overal aan. Wel aan rook(lucht).
En aan het feit dat veel rokers (nee, ik generaliseer  niet, ik zeg niet alle rokers) nu ineens zo op hun pik zijn getrapt als roken ergens niet meer mag. Ik heb jarenlang mogen meegenieten van hun verslaving en ben blij dat dat nu voor een deel is afgelopen. Voor een deel, want ik sta iedere dag op het station in de rook, want hoewel het daar ook niet meer mag, hooguit bij een rookpaal, gaat nog lekker iedereen zijn gangetje. Met dat recalcitrante gedrag vraag je ook om strenge regels.




Ik ben een niet-roker maar vind dit soort maatregelingen te ver gaan, straks mag niets meer. Heb meer last gehad in Nederland van al die gasten die zich vol laten lopen met alcohol, ook maar verbieden?
#31 - 03-12-2007, 14:19 uur

Yessica

Tuurlijk dat is ook vervelend, maar tweedehandsrook is net zo kankerverwekkend als zelf inhaleren. Logisch dat ik daar niet op zit te wachten.
#32 - 03-12-2007, 14:45 uur



petratimmer


[/quote]
Nee hoor, ik stoor me zeker niet overal aan. Wel aan rook(lucht).
En aan het feit dat veel rokers (nee, ik generaliseer  niet, ik zeg niet alle rokers) nu ineens zo op hun pik zijn getrapt als roken ergens niet meer mag. Ik heb jarenlang mogen meegenieten van hun verslaving en ben blij dat dat nu voor een deel is afgelopen. Voor een deel, want ik sta iedere dag op het station in de rook, want hoewel het daar ook niet meer mag, hooguit bij een rookpaal, gaat nog lekker iedereen zijn gangetje. Met dat recalcitrante gedrag vraag je ook om strenge regels.
[/quote]

Daarom ben ik van mening dat er niets mis is met een ruimte waar wel gerookt mag worden op bv vliegvelden. Daar heeft niemand last van die niemand die dat niet wil, rookt mee. De lucht die aan iemand hangt als je in een dergelijke ruimte bent geweest is niets erger dan een overdreven geur van wat dan ook.
Maar juist door dit zo radicaal te verbieden vraag je bijna om het feit dat mensen stiekem overal gaan roken. Of zich niets van een verbod aan trekken. Wat niet wil zeggen dat ik dit goed keur. Mij zal je nergens zien roken waar het niet mag.
#33 - 05-12-2007, 04:11 uur

Yessica

Daarom ben ik van mening dat er niets mis is met een ruimte waar wel gerookt mag worden op bv vliegvelden. Daar heeft Maar juist door dit zo radicaal te verbieden vraag je bijna om het feit dat mensen stiekem overal gaan roken. Of zich niets van een verbod aan trekken. Wat niet wil zeggen dat ik dit goed keur. Mij zal je nergens zien roken waar het niet mag.


Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat waar geen radicaal verbod is ingesteld, zoals bijvoorbeeld op stations waar je rookpalen hebt, veel rokers zich geen kauwgombal aantrekken van het rookverbod en gewoon overal op de perrons of onder de spoorwegtunnels staan/lopen te paffen. Als het al zo moeilijk is je daaraan te houden, dan roep je een radicaal verbod toch over je af?


#34 - 05-12-2007, 09:29 uur



hollandranch

Daarom ben ik van mening dat er niets mis is met een ruimte waar wel gerookt mag worden op bv vliegvelden. Daar heeft Maar juist door dit zo radicaal te verbieden vraag je bijna om het feit dat mensen stiekem overal gaan roken. Of zich niets van een verbod aan trekken. Wat niet wil zeggen dat ik dit goed keur. Mij zal je nergens zien roken waar het niet mag.


Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat waar geen radicaal verbod is ingesteld, zoals bijvoorbeeld op stations waar je rookpalen hebt, veel rokers zich geen kauwgombal aantrekken van het rookverbod en gewoon overal op de perrons of onder de spoorwegtunnels staan/lopen te paffen. Als het al zo moeilijk is je daaraan te houden, dan roep je een radicaal verbod toch over je af?




Beetje onzin, dus de goede moeten lijden onder een paar personen die fout zijn. Als straks iemand stiekem rookt in een vliegtuig moet dan iedereen uit het vliegtuig voor straf. Dat in Nederland bijna niemand respect heeft voor het gezag is iets wat het gezag zelf veroorzaakt heeft, als je al een celstraf krijgt dan wordt je gewoon vrij gelaten vanwege celtekort. Oplossing is zo simpel, zet er een 2000 euro boete op als iemand rookt bij een rookverbod, denk dat het zo afgelopen is.
#35 - 05-12-2007, 14:40 uur

petratimmer

Daar mag men van mij ook keihard ingrijpen. Ik keur het al zeker niet goed dat men rookt waar het niet mag, maar als de gelegenheid  tot roken dan ook nog eens  voor hande is dan mag men van dubbele boetes uitschrijven. De oplossing is dan niet om het roken helemaal te verbieden. Daar los je het prbleem niet mee op, maar je verergerd het. Als er op schiphol een algeheel rook verbod komt zal men meer op toilletten en dergelijke gaan roken. Daar heeft de niet-roker meer last van dan van een rookruimte.

Ik snap eigelijk het hele probleem niet. Men weet dat er zoveel mensen roken. Wat kan er dan zo erg aan een rookruimte zjn. Het rookprobleem is er nu eenmaal en het verdwijnt niet door het overal te verbieden. Je gaat het verspreiden over de gekste plekken.
#36 - 05-12-2007, 15:46 uur

hollandranch

Oplossing zou ook kunnen zijn om semi overdekte plaatsen buiten te maken, bijvoorbeeld boven de gates, net zoals het panorama deck op Schiphol. Je kan lekker een frisse neus halen en je stinkt niet naar rook als je binnen komt, tijdens een sneeuwstorm met de rug tegen de wind staan  ;)
#37 - 05-12-2007, 15:57 uur

Harry

Ook op het Panoramadek mag niet gerookt worden, dit is overigens al jaren zo.

Harry
#38 - 05-12-2007, 16:42 uur

hollandranch

Ook op het Panoramadek mag niet gerookt worden, dit is overigens al jaren zo.

Harry

Maakt niet uit, maar ben over de hele wereld op een hoop vliegvelden geweest waar men een buitengedeelte heeft en waar gerookt mag worden, dus het kan wel en is een handige oplossing tegen het meeroken.
#39 - 05-12-2007, 16:50 uur

Ruud2004

Oplossing zou ook kunnen zijn om semi overdekte plaatsen buiten te maken, bijvoorbeeld boven de gates, net zoals het panorama deck op Schiphol. Je kan lekker een frisse neus halen en je stinkt niet naar rook als je binnen komt, tijdens een sneeuwstorm met de rug tegen de wind staan  ;)

Enig idee hoeveel "kerozinedampen" er om een pier hangen ?  en hoevaak er kerozine wordt gemorst ?  (vele kilo's per dag)  Daar wil jij geen sigaretje opsteken.   Nee, dan maar zo'n "rookparaplu". (afzuiginstallatie in parapluform)
#40 - 05-12-2007, 19:54 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

hollandranch

Oplossing zou ook kunnen zijn om semi overdekte plaatsen buiten te maken, bijvoorbeeld boven de gates, net zoals het panorama deck op Schiphol. Je kan lekker een frisse neus halen en je stinkt niet naar rook als je binnen komt, tijdens een sneeuwstorm met de rug tegen de wind staan  ;)

Enig idee hoeveel "kerozinedampen" er om een pier hangen ?  en hoevaak er kerozine wordt gemorst ?  (vele kilo's per dag)  Daar wil jij geen sigaretje opsteken.   Nee, dan maar zo'n "rookparaplu". (afzuiginstallatie in parapluform)

Het is ook nooit goed  :-X
#41 - 08-12-2007, 19:02 uur

Willem goes Miami

Ik ga straks een shaffie opsteken buiten. :afro:
#42 - 10-12-2007, 06:43 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

Mandy1982

Oei volgens mij zitten er op dit forum veel anti-rokers.
Stel dat je een tussenstop maakt in Amerika, dan mag je natuurlijk niet op het vliegveld roken, wel nog daar ergens buiten?? En heb je er uberhaupt de tijd voor?

Ja ik weet het, ik ben een roker en verslaafd....(jee wat klinkt dat erg zeg)
#43 - 02-01-2008, 22:09 uur

hollandranch

Oei volgens mij zitten er op dit forum veel anti-rokers.
Stel dat je een tussenstop maakt in Amerika, dan mag je natuurlijk niet op het vliegveld roken, wel nog daar ergens buiten?? En heb je er uberhaupt de tijd voor?

Ja ik weet het, ik ben een roker en verslaafd....(jee wat klinkt dat erg zeg)

Volgens mij mag je niet naar buiten, je moet via de emigration ambtenaar naar de gate  en meestal heb je net tijd om dit te doen. Veel vliegvelden zijn ook enorm groot, dus even naar buiten is erg lastig en je hebt natuurlijk geen boardingpass meer dus zal het niet uitproberen, have fun.
#44 - 03-01-2008, 00:34 uur
« Laatst bewerkt op: 03-01-2008, 01:16 uur door hollandranch »

jerbia

Oei volgens mij zitten er op dit forum veel anti-rokers.
Stel dat je een tussenstop maakt in Amerika, dan mag je natuurlijk niet op het vliegveld roken, wel nog daar ergens buiten?? En heb je er uberhaupt de tijd voor?

Ja ik weet het, ik ben een roker en verslaafd....(jee wat klinkt dat erg zeg)

Op deze site staat precies op welke vliegvelden je wel een sigaret mag opsteken, en waar:

http://www.travelpost.com/airport-smoking-lounges.aspx  wink

#45 - 03-01-2008, 01:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15