Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Amerikaanse toestanden op Schiphol

Discussie gestart

hollandranch

Oei volgens mij zitten er op dit forum veel anti-rokers.
Stel dat je een tussenstop maakt in Amerika, dan mag je natuurlijk niet op het vliegveld roken, wel nog daar ergens buiten?? En heb je er uberhaupt de tijd voor?

Ja ik weet het, ik ben een roker en verslaafd....(jee wat klinkt dat erg zeg)

Op deze site staat precies op welke vliegvelden je wel een sigaret mag opsteken, en waar:

http://www.travelpost.com/airport-smoking-lounges.aspx  wink

Ik vraag me wel af of je daar kan komen als je op het vliegveld een tussenlanding maakt, maar een goed tip, gelukkig rook ik niet meer


#46 - 03-01-2008, 02:51 uur

Mandy1982

Oei volgens mij zitten er op dit forum veel anti-rokers.
Stel dat je een tussenstop maakt in Amerika, dan mag je natuurlijk niet op het vliegveld roken, wel nog daar ergens buiten?? En heb je er uberhaupt de tijd voor?

Ja ik weet het, ik ben een roker en verslaafd....(jee wat klinkt dat erg zeg)

Op deze site staat precies op welke vliegvelden je wel een sigaret mag opsteken, en waar:

http://www.travelpost.com/airport-smoking-lounges.aspx  wink



Zo dat zijn er qua verhouding best weinig...LAX gelukkig wel (daar vliegen we van terug). San Francisco, maar ja dat overleven we ook wel weer. En waar wij onze tussenstop gaan maken is nog niet bekend dus kan ik nog niet kijken of daar wel/niet gerookt mag worden...Ach en als je 's nachts slaapt rook je ook niet, dus dan moet die elf uur in het vliegtuig ook wel te doen zijn (hoop ik)...
#47 - 03-01-2008, 09:40 uur

Yessica

Nooit overwogen of geprobeerd om te stoppen?

Mijn oom, echt verslaafd, stak de ene slof met de volgende tabaksplantage aan, is gestopt na een laserbehandeling. Kostte destijds 300 gulden, maar met de huidige sigarettenprijzen moet je dat er toch zo uit hebben.
#48 - 03-01-2008, 10:31 uur



Mandy1982

Nooit overwogen of geprobeerd om te stoppen?

Mijn oom, echt verslaafd, stak de ene slof met de volgende tabaksplantage aan, is gestopt na een laserbehandeling. Kostte destijds 300 gulden, maar met de huidige sigarettenprijzen moet je dat er toch zo uit hebben.

Ja zeker heb ik wel eens overwogen om te stoppen. Alleen word ik al chagerijnig als ik er aan denk om te gaan stoppen. Ik heb het wel eens geprobeerd en hou het gewoon niet vol. Ik weet: het zit tussen je oren. Maar ben er nog niet sterk genoeg voor.
Ik heb 1 reden om definitief te gaan stoppen met roken...en dat zal zijn als ik zwanger zou worden....maar dat is nu nog niet aan de orde  >:D
#49 - 03-01-2008, 11:11 uur

Jez

Volgens mij mag je niet naar buiten, je moet via de emigration ambtenaar naar de gate  en meestal heb je net tijd om dit te doen.

Jawel hoor! Zolang je je boardingpass hebt, is dat geen probleem. Je moet dan wel opnieuw door Security, dus er moet wel genoeg tijd tussen 2 vluchten zitten. Wij doen dit altijd als er geen rookruimte aanwezig is, al op diverse Amerikaanse vliegvelden gedaan. In het begin hebben we het wel even gecheckt bij iemand van de security en het is geen enkel probleem!
#50 - 03-01-2008, 23:08 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

hollandranch

Volgens mij mag je niet naar buiten, je moet via de emigration ambtenaar naar de gate  en meestal heb je net tijd om dit te doen.

Jawel hoor! Zolang je je boardingpass hebt, is dat geen probleem. Je moet dan wel opnieuw door Security, dus er moet wel genoeg tijd tussen 2 vluchten zitten. Wij doen dit altijd als er geen rookruimte aanwezig is, al op diverse Amerikaanse vliegvelden gedaan. In het begin hebben we het wel even gecheckt bij iemand van de security en het is geen enkel probleem!

Een echte boarding pass heb je toch niet alleen het stukje waar het stoelnummer opstaat?  Ik zou maar heel ruim gaan plannen als je zoiets wilt doen, want als je een verkeerde treft van security als je weer terug wilt kan het heel vervelend worden. Ik zou het risico niet nemen.
#51 - 03-01-2008, 23:56 uur

Mandy1982

Volgens mij mag je niet naar buiten, je moet via de emigration ambtenaar naar de gate  en meestal heb je net tijd om dit te doen.

Jawel hoor! Zolang je je boardingpass hebt, is dat geen probleem. Je moet dan wel opnieuw door Security, dus er moet wel genoeg tijd tussen 2 vluchten zitten. Wij doen dit altijd als er geen rookruimte aanwezig is, al op diverse Amerikaanse vliegvelden gedaan. In het begin hebben we het wel even gecheckt bij iemand van de security en het is geen enkel probleem!

Een echte boarding pass heb je toch niet alleen het stukje waar het stoelnummer opstaat?  Ik zou maar heel ruim gaan plannen als je zoiets wilt doen, want als je een verkeerde treft van security als je weer terug wilt kan het heel vervelend worden. Ik zou het risico niet nemen.

Nou ik denk dat ik maar een sigaretje ga roken wanneer ik van het vliegveld af ben  ;D
Weet ik zeker dat ik het volgende vliegtuig niet mis...
#52 - 04-01-2008, 06:57 uur

Jez

Een echte boarding pass heb je toch niet alleen het stukje waar het stoelnummer opstaat?  Ik zou maar heel ruim gaan plannen als je zoiets wilt doen, want als je een verkeerde treft van security als je weer terug wilt kan het heel vervelend worden. Ik zou het risico niet nemen.

Je krijgt altijd 2 boardingpassen, voor elke vlucht 1. Die geef je af voordat je instapt, en dan hou je inderdaad alleen het stukje met je stoelnummer over. Dus zolang je niet instapt, heb je nog je hele boardingpass. Wij hebben dit echt al op diverse vliegvelden gedaan en nooit problemen mee gehad. Zelfs niet in Chicago, dat toch de naam heeft erg streng te zijn. Bij twijfel vroegen we het altijd even aan een security-medewerker. En in Orlando zijn we onze eerder afgegeven aansteker zelfs weer terug gaan vragen om buiten te kunnen roken, om hem daarna weer in te leveren.
#53 - 05-01-2008, 13:03 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mandy1982


Je krijgt altijd 2 boardingpassen, voor elke vlucht 1. Die geef je af voordat je instapt, en dan hou je inderdaad alleen het stukje met je stoelnummer over. Dus zolang je niet instapt, heb je nog je hele boardingpass. Wij hebben dit echt al op diverse vliegvelden gedaan en nooit problemen mee gehad. Zelfs niet in Chicago, dat toch de naam heeft erg streng te zijn. Bij twijfel vroegen we het altijd even aan een security-medewerker. En in Orlando zijn we onze eerder afgegeven aansteker zelfs weer terug gaan vragen om buiten te kunnen roken, om hem daarna weer in te leveren.
He Jez,

ik ben dus nog niet de enige die dan graag een sigaretje wil roken  ;)
#54 - 05-01-2008, 16:24 uur

Jez

He Jez,

ik ben dus nog niet de enige die dan graag een sigaretje wil roken  ;)

En we staan daar nooit alleen  ;) Eigenlijk hebben we ook altijd wel een leuk gesprek met iemand.
#55 - 05-01-2008, 21:27 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mandy1982

He Jez,

ik ben dus nog niet de enige die dan graag een sigaretje wil roken  ;)

En we staan daar nooit alleen  ;) Eigenlijk hebben we ook altijd wel een leuk gesprek met iemand.

Ik stel voor dat wij samen op het vliegveld maar even een sigaretje moeten gaan roken  ;) ;D
#56 - 05-01-2008, 21:29 uur

Jez

Ik stel voor dat wij samen op het vliegveld maar even een sigaretje moeten gaan roken  ;) ;D

Haha, da's goed  ;)
#57 - 06-01-2008, 10:41 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ruud2004

Even een "update" vwb Schiphol.  Het verbod loopt nu een aantal dagen en de Schipholmedewerkers (beveiliging, Floormanagers etc.) hebben het er druk mee, maar het gaat eigenlijk best goed.  Daar, zoals eerder aangegeven, de wettelijke basis ontbreekt, komt de Marechaussee alleen kijken als het "uit de hand loopt" (dreigend handgemeen of zoiets). 
#58 - 06-01-2008, 14:26 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15