Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Auto huren

Discussie gestart

Barney

Hallo,

ik heb hier al in verschillende topics allusies gelezen op het huren va een auto in de VS, waarbij vooral de nadruk gelegd wordt op de verzekeringen (CDW, EP,...) die kunnen inbegrepen zijn of niet.

Ik ben nu zelf prijzen aan het vergelijken bij Alamo, en kom tot vreemde verschillen.
Voor een Chevrolet Impala krijg ik volgende prijzen (voor 18 dagen, zonder GPS):
Alamo.com: 584,23€
Goalamo.be: 593,00€
Alamo.nl: 485,00€

Vanwaar het grote verschil tussen Nederland enerzijds en België/VS anderzijds? Voor zover ik kan zien zijn alle verzekeringen bij elk land inbegrepen.
Mis ik iets, of kan ik best via Nederland boeken?
#1 - 01-02-2010, 22:51 uur

koosv

Ik heb het verschil ook geconstateerd, ik kan het niet direct verklaren, maar kennelijk worden alamo kantoren buiten de VS niet direct via het hoofdkantoor aangestuurd. Het zou kunnen zijn dat schommelingen in de dollarkoers bij het ene kantoor sneller worden verrekend dan bij het andere, en dat er andere overhead kosten zijn.

Ik zou altijd gaan voor het voordeligste tarief, de verzekeringen lijken identiek.
Overigens huur je een klasse, bv Full Size 4D, het merk en type kan een verrassing zijn, hoewel je op grote lokaties veelal uit meerdere modellen en merken kan kiezen.
Veel mensen huren bij brokers zoals eautohuur.nl of usareisen.de , die hebben meestal lagere tarieven, en soms speciale aanbiedingen voor 4WD auto's, waarmee je de woestenij in kan, hoewel de verzekering dan hoogstwaarschijnlijk vervalt, en/of dat er zelfs in de voorwaarden staat dat het niet mag.

Bedenk ook dat er per 24 uur wordt gerekend, dat er weektarieven zijn en (dure) dagtarieven van 1/3 van de weekhuur.
Ja, maar daar heb ik toch niets mee te maken?? Nou dat hangt er vanaf: twee dagen extra kost al bijna hetzelfde als een week huur (!) , maar aan de andere kant is er geen prijsverschil tussen bv 18 of 21 dagen huur.


#2 - 02-02-2010, 12:43 uur

hdeweert

Tussen de diverse landen zullen er altijd prijsverschillen optreden. Deze kunnen variëren van extra belasting tot
administratie kosten etc.
Het kan ook nog zijn dat je bij het reisbureau of internet booker weer een andere (goedkopere) prijs krijgt.
Harm
#3 - 02-02-2010, 14:19 uur

leendert en maria

Afgelopen week hebben we bij  eautohuur een auto gehuurd; telefonisch was bijna 40 euro goedkoper dan via de mail! We kregen sowieso 25 euro korting en omdat ze zich vergist had in de drop-off kosten (die zouden er zijn maar dat bleek de volgende dag toch niet waar) kregen we extra korting. Snel vedient.
#4 - 02-02-2010, 22:22 uur

trisch39

Wij hebbeb bij www.usareisen.de geboekt, scheelde toch behoorlijk, en prima verzekering.
Altijd wel autohuur regelen vanuit europa, dat wel, inderdaad vanwege de verzekeringen.

Succes!

groetjes Patricia
#5 - 14-02-2010, 19:00 uur

marjolein76

Wij willen een auto huren bij USAreisen. Heeft iemand ervaring met deze site?
#6 - 15-02-2010, 22:12 uur

Jez

Zo te lezen heeft Trisch39 dat, in het antwoord boven je  ;)

Gebruik even de zoekfunctie, dan vind je het antwoord!
#7 - 15-02-2010, 22:49 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Lightning

Misschien ook eens een prijsofferte aanvragen bij Eautohuur.
Vermeld je tel. nummer en gegarandeerd word je opgebeld.
Zorg dat je de prijzen van de concurrerentie kent en je kan
gaan onderhandelen
Vorige week een mid-size SUV voor deze zomer geboekt aan
een betere prijs dan het aanbod van usareisen.
Frank
#8 - 16-02-2010, 09:24 uur

MissFluffy

Dan heb jij meer geluk gehad dan ik en ik heb net zo gehandeld als jij .Ik heb zelfs tot 2 keer toe hen opgebeld om te vragen hoe het zat met die prijsofferte en nu na een grote maand later heb ik ze nog niet gehoord .Ik heb uiteindelijk geboekt bij usareisen  ;)
#9 - 16-02-2010, 10:20 uur

koosv

Misschien was dat de Belgische vestiging (bij Lightning) ??
#10 - 16-02-2010, 10:30 uur
« Laatst bewerkt op: 16-02-2010, 10:32 uur door koosv »

MissFluffy

Ja ,inderdaad eautohuur.be
Maar ik heb de indruk dat dit een algemeen nummer is waarop NL en BE tegelijk opterecht komen .Ik ben alle keren aangesproken geweest door iemand met een  Nederlands accent ;)
De goedkeuring moest van het moederbedrijf komen ,dit is me telkens gezegd en met die reden kon men ook niet meteen de goedkeuring geven .
#11 - 16-02-2010, 10:34 uur

Lightning

Heb inderdaad mijn offerte aangevraagd via  eautohuur.be.
Na enkele uren werd ik opgebeld door een vriendelijke dame
met een nederlands accent die me wat uitleg gaf over de
eerder toegezonden offerte en mij een korting van 40 euro
aanbood.Wanneer ik te kennen gaf nog even elders uit te
kijken werd mij verzekerd dat wanneer ik ergens een betere
prijs kon vinden zij dit in overweging zouden nemen om een
nieuwe offerte op te maken.
Via mail heb ik het aanbod van usareisen voor een gelijkaardige
wagen naar eautohuur doorgestuurd.Ik werd door dezelfde
vriendelijke dame opgebeld om te laten weten dat een nieuwe
offerte mij zou worden toegestuurd
En ja hoor....enkele tijd later een offerte van 3 euro onder de
prijs van usareisen.
Frank
#12 - 16-02-2010, 11:31 uur

Old Faithful

Natuurlijk heel persoonlijk, maar ik zou in dat geval toch de voorkeur geven aan het bedrijf dat mij in eerste instantie dat gunstige aanbod deed.
#13 - 20-02-2010, 21:04 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15