Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Auto huren

Discussie gestart

roverdijk

Hallo,

Onze reis gaat plaatvinden in juli. Ik heb een auto nodig vanaf 8 juli t/m 30 juli. Dit zijn in totaal 23 dagen auto huur. We zijn met 2 volwassen en 2 kids, en ik heb een midsize suv op het oog. Bij onze duitse vrienden usareisen.de kost me deze auto €776,- voor deze periode. Dit is inclusief het ''super inklusive plus pakket''. Is dit een goede prijs aangezien het hoogseizoen is? We halen de auto op bij LA LAX en leveren hem ook daar weer in.


gr Richard
#1 - 06-05-2011, 13:48 uur

jhbechthum

Gewoon bij de diverse maatschappijen en reisbureau's online de prijzen vergelijken.
Denk daarbij bijvoorbeeld aan:
- pre-paid is goedkoper
- kortingen; b.v. 10% bij Hertz als ANWB-lid

Neem zeker geen (te) kleine auto: beter wat meer betalen dan de koffers niet kwijt kunnen.
Overigens lijkt het me geen gekke prijs.

Johan
#2 - 06-05-2011, 13:57 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Marianne

Als je in California huurt hoef je niet extra te betalen voor een tweede bestuurder. Je hoeft dan ook niet het meest uitgebreide pakket te nemen, want om voor die extra tank benzine die ook in dat pakket zit een hogere prijs per dag te betalen is waarschijnlijk niet interessant.
Ik zou inderdaad ook een bij verschillende reisbureaus kijken - haal ook eens wat reisgidsen. Overigens lijkt mij een midsize SUV aan de kleine kant, hoe groot zijn de kinderen? Het is fijn als je volodende ruimte hebt voor je bagage en een grote koelbox en alle extra rotzooi die je verzamelt onderweg. Wij hadden vaak ook een kartonnen doos met etenswaren (brood, fruit etc). Wij huren met z'n vieren altijd een minivan. Een grotere SUV kan natuurlijk ook.

Marianne
#3 - 06-05-2011, 14:33 uur

koosv

Bij deze firma (brits) heb je daar voor dezelfde periode  een Full SUV voor, en een intermediate SUV voor ca 500 GBP (is ca €565) als ik de gegevens goed interpreteer.
Big Deal.
#4 - 06-05-2011, 16:57 uur

roverdijk

Bedankt voor jullie snelle reacties. Kids zijn 11 en 14 jaar oud. Wat extra ruimte is natuurlijk mee genomen. Ik heb op de britse site Minivan Dodge Caravan gezien voor omgerekend ong. dezelfde prijs.  Deze prijs is inclusief gold cover pakket. Is dit pakket voldoende?
Naar mijn idée hetzelfde verschil als bij de duitse site toch, extra tank en bestuurder.

Gold Cover

•   Includes CDW
•   Unlimited Mileage
•   State Minimum Liability Insurance
•   Supplementary Liability Insurance (SLI US $1,000,000)
•   Uninsured Motorists Protection
•    State Sales Tax
•    Airport Fees
•   Handling Charges
•   Homeland Security Fees
•   Environmental Taxes
•   Customer facility charge   
£0.00
Platinum Cover
•   Includes CDW
•   4 Extra Drivers
•   Free Tank of Fuel
•   Unlimited Mileage
•   State Minimum Liability Insurance
•   Supplementary Liability Insurance (US $1,000,000)
•   Uninsured Motorists Protection
•    State Sales Tax
•   Airport Fees
•   Handling Charges
•   Homeland Security Fees
•   Environmental Taxes
•   Customer facility charge.



   
£94.05

Richard
#5 - 06-05-2011, 20:02 uur

Jez

Bij www.autoeurope.nl ben je voor een Ford Escape kaal € 503,50 kwijt. Incl. extra bestuurders en 1e tank is het 100,- meer.

Ik was altijd fan van usareisen, kwam tot vorig jaar het voordeligst uit de bus bij mij, maar sinds dit jaar is dat niet meer. Heb deze maatschappij al vaker in Europa gebruikt (volgende week weer, in Spanje) en straks dan in Amerika, ook vanaf LAX toevallig.
#6 - 06-05-2011, 22:37 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

koosv

Zoals Marianne al schreef, hoef je bij huur beginnend in CA nooit te betalen voor een tweede bestuurder, dus daar hoef je niet op te letten bij de verzekering als er maar twee chauffeurs zijn.
Daarom is een Gold pakket ruim voldoende, want beide verzekeringen lijken nogal op elkaar.
Die Engelse site heeft heel wat type auto's, maar bedenk dat je een klasse kiest, en welke auto je krijgt is soms een verrassing.
(Welke auto kreeg jij mee...? is een altijd terugkerend item)

Bij de meeste verhuurders en lokaties kan je zelfs kiezen uit meerdere auto's, maar je krijgt nooit een kleinere klasse, althans dat is de bedoeling.
Dus mocht de klasse niet voorradig zijn dan behoor je een auto te krijgen uit een hogere klasse, en anders haal je OBL erbij, ach die is gelukkig naar de haaien. :hilarious:
#7 - 06-05-2011, 22:43 uur

roverdijk

Wow, de Ford escape voor iets meer dan €500,- is aanzienlijk goedkoper.  Extra bestuurder is dus niet nodig.
Ben wel effe de voorwaarden gaan bekijken en gaan vergelijken:
UW AUTOHUUR IS INCLUSIEF
•   Geldende lokale belasting(en) op de geldende tarieven.
•   Ongelimiteerde kilometers. Supplementaire Wettelijke Aansprakelijkheid Verzekering (SLI). Afkoop Eigen Risico en Diefstalverzekering (LDW).
•   Verzekering m.b.t.onverzekerde of onderverzekerde medeweggebruikers (UMP).
•   Belastingen en toeslagen.
•   Customer Facility Charge (CFC), indien van toepassing.
DE AUTOHUUR IS EXCLUSIEF
•   Persoonlijke Inzittenden Verzekering voor bestuurder en passagiers. Optionele verzekeringen, met verhoogde dekking, kunnen ter plaatse met een toeslag afgesloten worden.
•   Tolgelden of Autobahnvignet, geldend conform de lokale wetgeving.
•   Op alle extra items ter plaatse, is lokale belasting van toepassing.
•   De verhuurder biedt alle voertuigen (indien niet inclusief in het tarief) aan met een volle tank brandstof. De huurder wordt hiervoor belast bij aanvang van de huur. De prijs voor de brandstof is gelijk aan de pompprijs. De huurder dient het voertuig met een zo leeg mogelijke tank in te leveren. Er is geen restitutie voor ongebruikte brandstof van toepassing.

Is dit verder een compleet (goed/voldoende) pakket voor onze reis. Ben gaan vergelijken, en valt me op dat ik de CDW niet terug vindt. Of zit deze zoals  zo vaak bij verzekeringen ergens verborgen.
Blijft een moeilijk (onzeker) punt verzekeringen. Wil natuurlijk voorkomen dat deze geweldige reis voor ons een hele bittere nasmaak krijgt.

Richard
#8 - 07-05-2011, 13:18 uur

Jez

Ben gaan vergelijken, en valt me op dat ik de CDW niet terug vindt.

Zo te zien verborgen: bij mij staat het op de site ook niet bij de voorwaarden, maar ik heb net m'n voucher gecheckt en daar staat wel bij dat het incl. CDW is. Ik heb wel het extra pakket; scheelde in ons geval maar 4 tientjes (en da's minder dan een volle tank kost). Ik zie nu ook dat we een auto bij Dollar krijgen.
#9 - 07-05-2011, 15:30 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

dol op reizen

Ik heb 2 jaar geleden bij usareisen de geboekt en was daarover erg tevreden, ik huurde een suv en mocht ook een Van kiezen. Deze MiniVan bleek echt nodig aangezien we veel bagage hadden.

Nu twijvel ik want we willen huren van 9 dec Atlanta tot 30 dec Miami. Bij usa reisen betaal je bij Alamo geen one way kosten maar voor een Van zijn we wel €945 euro kwijt, uitgebreide dekking. Nu kijk ik op de site van autoeurope en zie dat ze een Dodge Grand Caravan  hebben voor 775 dat vind ik nogal een verschil, maar ik weet niet of er natuurlijk nog extra kosten komen omdat ik de auto in Miami aflever natuurlijk en of er nog veel meer kosten bij komen omdat je nog verzekeringen mist.

Ik vind het altijd moeilijk om zoiets te beslissen.
#10 - 10-05-2011, 23:09 uur

Jez

Als er drop off kosten bijkomen, kun je kosteloos annuleren. Ik had hetzelfde met een huurauto op Hawaii, ophalen in Kona, inleveren in Hilo. Bij het boeken werd al aangegeven dat in geval van kosten er kosteloos geannuleerd kon worden. Nadat de boeking was afgerond, bleken er inderdaad kosten bij te komen, terwijl dit via USAreisen niet het geval is. Heb daarom meteen geannuleerd en kreeg daar meteen de bevestiging van.
#11 - 11-05-2011, 21:34 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Freddytex

Ik rij voor het ogenblik met een Midsize SUV via usareisen.de en National.Ik heb een Ford EDGE gekregen en dit is ruim voldoende er is plaats voor 4 grote koffers en dan blijven zij nog beneden de zetels. Ik zit voor het ogenblik na ongeveer 5000 Mls met een gemiddeld verbruik van 23 MPG.
#12 - 12-05-2011, 01:41 uur

MiamiHeat

Wij huren nu via USA reisen bij National een auto die op op Chicago O'Hare ophalen en inleveren op New York La Guardia. Volgens de USA Reisen site en documenten moeten we $250 aan drop off kosten betalen.
#13 - 12-05-2011, 10:56 uur

Michel

Ik en een vriend willen waarschijnlijk volgend jaar een rondreis maken door het westen. Hierbij willen we ook een auto huren en ga dit waarschijnlijk ook doen via usareisen.de.
Nou heb ik de ervaring dat ze je eigenlijk altijd een upgrade aansmeren tegen een x aantal dollars. Maar wat ik me nou afvraag is, of deze upgrades in verhouding goedkoper zijn als je het ter plekke doet? Of kan je beter meteen een ''luxere'' auto huren via bijvoorbeeld usareisen? Of zal daar niet veel verschil in zitten?
#14 - 24-05-2011, 16:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15