Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

auto huren

Discussie gestart

Erika

Beste Amerika kenners!
Welke verzekeringspakket kan ik bij een autoverhuur nemen? Kan ik best in Nederland regelen bij een reisburo of in Amerika op het vliegveld bij Los Angeles?
M. vr. groeten, Erika
#1 - 22-04-2005, 08:37 uur

FreezeM

Erika,
Volgens mij kan je je autohuur en de verzekering het beste in Nederland regelen. Wij hebben dat afgelopen december gedaan via Exit reizen. Neem altijd een aanvullende verzekering. Hou er rekening mee dat, hoe goed je ook verzekerd bent, er een kans is dat ze in de VS bij het ophalen van de auto beweren dat je toch nog een verzekering moet nemen. Trap daar dan niet in :)

FreezeM
#2 - 22-04-2005, 08:55 uur

Mississippi

Meestal is het in huren in Nederland voordeliger. Als je bijvoorbeeld via Hotelplan een auto bij Hertz of Avis huurt kan je kiezen voor een tariefsoort -all inclusive- (alle verzekeringen + tank benzine + 2e bestuurder).

Die prijs kan je vergelijken met de prijzen die Hertz of Avis via hun website berekenen. Meestal gaan ze daar uit van weekprijzen! Dat betekent dat als je bijvoorbeeld 1 week + 1 dag gaat, dat je een extra dure extra dag moet kopen!

In de reisgidsen kan je gewoon per dag huren.
#3 - 22-04-2005, 13:37 uur

Chiefram

Inderdaad, ook onze ervaring is dat huren vanuit Nederland stukken goedkoper is dan in Amerika. Wat verzekeringen betreft, als je in Nederland de auto op een goede normale manier hebt verzekerd, trap in Amerika niet in het verhaal dat ze je nog meer verzekeringen willen aansmeren, want dat is helemaal niet nodig en ze kunnen daarin vrij agressief zijn.

Overigens, toen wij in December gingen emigreren naar de VS, hadden we in het begin natuurlijk ook even een auto nodig. Wij hebben toen (voor het eerst op deze manier trouwens) een huurauto in Amerika geregeld vanaf de Nederlandse website van Avis. Dan kan dus ook! Dit hadden wij veel eerder moeten weten, want voor nog geen $650 Amerikaanse dollar hadden wij 3 weken lang de beschikking over een luxury car (Cadillac DeVille), met alles erop en eraan. Daarmee bedoel ik dus terugbrengen met een lege tank, tweede bestuurder, alle verzekeringen, etc, etc, etc...

Het enige verschil was dat ook al moesten wij op de Nederlandse website van Avis onze creditcard gegevens opgeven, deze werd NIET gebruikt door Avis Nederland. Het was alleen om te verifieren.

In Amerika stond men trouwens met open mond te kijken welke deal wij hadden gemaakt, want de Cadillac DeVille werd normaal gesproken voor deze prijs verhuurd voor slechts een week en niet 3 weken. Maar we hadden de geprinte bevestiging (met bevestigingsnummer) bij ons, zo ook een uitdraai van de email die Avis Nederland had gestuurd ter bevestiging.

Op deze manier is huren goedkoper dan kopen! LOL!
#4 - 22-04-2005, 15:43 uur

Frank S

Ook bij Alamo kun je het beste via alamo.nl vanuit Nederland een reservering boeken. Dat is nog goedkoper dan via Exit Reizen.
#5 - 21-06-2005, 15:36 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Bart Benz

Ik heb ook goede ervaringen met Alamo, als je het Alamo Gold pakket neemt ben je overal vanaf en hoef je ter plaatse niks meer te betalen.
#6 - 21-06-2005, 18:25 uur

Chiefram

Ik heb ook goede ervaringen met Alamo, als je het Alamo Gold pakket neemt ben je overal vanaf en hoef je ter plaatse niks meer te betalen.

Klopt! Dit boekte ik ook altijd. Geen verborgen kosten achteraf en je hoeft er niets meer bij te nemen qua verzekeringen of andere paketten. Het is echt volledig en je mag de auto ook nog eens met een lege tank terug brengen. Nou ja, bijna dan, anders zou hij niet meer rijden, hahaha...
#7 - 22-06-2005, 01:14 uur

Frank S

Ik heb ook goede ervaringen met Alamo, als je het Alamo Gold pakket neemt ben je overal vanaf en hoef je ter plaatse niks meer te betalen.

Klopt! Dit boekte ik ook altijd. Geen verborgen kosten achteraf en je hoeft er niets meer bij te nemen qua verzekeringen of andere paketten. Het is echt volledig en je mag de auto ook nog eens met een lege tank terug brengen. Nou ja, bijna dan, anders zou hij niet meer rijden, hahaha...

Ons lukt het meestal wel om de auto met slechts de geur van benzine in de tank te retourneren. Tja, je blijft Nederlander, zelfs als je aan de lottery meedoet...  ;D
#8 - 22-06-2005, 11:54 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

visuar

Klopt dat wel dat het goedkoper is? Klik even met me mee:

www.exitreizen.nl

klik op: fly & drives (roze (?) balk bovenin)
klik op: fly & drive California (rechts)

Ik wil half september voor laten we zeggen 3 weken naar LA, dat is dan 535 euro voor de vlucht EN de auto per persoon. Als ik met z'n 2-en zou gaan (wat moet in dit geval) is het dus 1070 euro wat zo'n $1390 is.

Goed, daar komen natuurlijk nog wat kosten overeen, maar ik hoor iedereen hier altijd zeggen dat een auto minstens $250 per week kost, dat zou voor 3 weken dan al $750 zijn (wat zo'n 575 euro zou moeten zijn, ZONDER de vlucht).

$1390 - $750 = $640 / 2 = $320 voor de vlucht per persoon, wat zo'n 415 euro zou moeten zijn. Dat is toch niet heel erg duur dan? (het is ook niet spectaculair goedkoop ofzo)

Als ik kijk op alamo.nl voor 3 weken vanaf de 15e september met een gold optie is de goedkoopste 546 euro (2 deurs autootje). Voor een intermediate zit ik dan al op 682 euro en zo'n mooie minivan of cabrio over de 1000. :-X
#9 - 23-06-2005, 12:17 uur
« Laatst bewerkt op: 23-06-2005, 12:24 uur door visuar »
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Frank S

Ik heb in mijn "berekening" niet gekeken naar fly-drives, maar enkel naar "kale autohuur" voor een Alamo Goldpakket in Florida van een standaard SUV. In dat geval is Alamo.nl goedkoper dan exit reizen. Een fly-drive zou wellicht goedkoper kunnen zijn, want de vluchten die Exit heeft zijn vaak extreem goedkoop. Zo heb ik voor eind september een retourtje Amsterdam - Orlando gekocht (met Martinair) voor €289 p.p. De prijs voor dezelfde vlucht was (toen ik het geboekt heb, april 2005) overal €500 p.p.
#10 - 23-06-2005, 14:36 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Bakvet

Klopt dat wel dat het goedkoper is? Klik even met me mee:

www.exitreizen.nl


Exit werkt volgens hun eigen website aan de westkust met Dollar. Dan kan je de prijzen niet met Alamo.nl vergelijken. Ik vind de website van Exit een beetje vaag, ik krijg de indruk dat in zo'n fly-drive de prijzen wel de L.D.W. maar niet de S.L.I. verzekering bevatten. Heeft iemand daar ervaring mee?
#11 - 24-06-2005, 00:23 uur

Vegas

Holiday Cars werkt ook met Dollar.
Ik heb goede ervaringen met deze organisatie.

http://www.holidaycars.nl/
#12 - 27-06-2005, 16:20 uur

Swimmer

Aan welke verzekeringen moet ik dan allemaal aan denken, want je hebt toch ook al je reisverzekering en eventueel ziektenkostenverzerking vanuit nederland.
#13 - 29-01-2006, 13:29 uur

Jez

De medische kosten en eventuele andere kosten (rechtzaken etc.) liggen veel hoger in Amerika. Je Nederlandse verzekeringen (reis en ziektekosten) zijn niet toereikend; ze dekken de bedragen niet volledig. Daarom moet je je bijverzekeren als je een auto huurt.
#14 - 29-01-2006, 13:58 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Swimmer

Ik wil de auto waarschijnlijk via CheapTicket huren, die het weer via holiday cars doet en die weer via dollar rent a car.
Ik neem dan het platium pakket: waarbij dus wettelijke aansprakelijkheid (WA)-, diefstal (TP)- en schadeverzekering (CDW) inbegrepen zit. Daarnaast heb ik nog de mogelijkheid voor een Personal Assistance Insurance, maar die zit volgens mij al bij mijn reisverzekering (moet ik nog even bellen)
Ik zit er wel aan te denken om mijn eigen risico af te kopen via NoRisk Garantie (2,50 euro per dag)

Je zegt dat mijn reisverzekeringen/ziektenkostenverzekering niet toereikend zijn?? ook niet als ik wereld dekking heb?
#15 - 29-01-2006, 15:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15