Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

auto huur.

Discussie gestart

Chiefram

Weet iemand waar ik hier een auto kan boeken bij Dollar of een andere mij. die Chrysler en/of Dodge verhuurt?
Of is rechtstreeks bij Dollar boeken echt zoveel duurder als in NL?

Mijn aller goedkoopste manier van huren in de US, was het online boeken van een huurauto via de NEDERLANDSE website van Avis!

Mijn aller duurste manier van huren in de US, was het regelen van een huurauto direkt na aankomst in de USA. Ik (eigenwijs) wilde bewijzen dat het zelf regelen in de USA goedkoper was dan via een Nederlands bedrijf. Nou, vergeet het maar! Ik was er al voor gewaarschuwd en men had gelijk! Ik betaalde echt veel toen. Veel te veel!

#31 - 25-05-2005, 01:10 uur

Bakvet

Hoe kom ik achter de evt. toeslagen die ze op Dulles berekenen?
Ga naar de dollar website en type als pickup city in: IAD
Voer de datums in en kies een Premium of Luxury, al naar gelang het type Chrysler 300 dat je wil.
Kies dan "get rates."
Bij "Rate" kies je: Click here for Rate Details.
Dan zie je dat ze ook in Virginia allerlei toeslagen rekenen.

Het lijkt wel of die toeslagen alleen in California verboden zijn. Dat komt natuurlijk door al die Liberals daar!
#32 - 25-05-2005, 20:55 uur
« Laatst bewerkt op: 25-05-2005, 21:00 uur door Bakvet »

Jez

Thanks Bakvet!

Ik heb vandaag de auto (en de tickets) geboekt, bij vliegtarieven.nl. Die werken met Holiday. Ik heb nu de Dodge Intrepid geboekt, erop gokkende dat ze dat model toch niet hebben (was vorig jaar bij Dollar) en een 300 of een Magnum meegeven  ;D
#33 - 26-05-2005, 22:46 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Misschien interessant voor de Chrysler en Dodge liefhebbers en liefhebsters: niet alleen Dollar verhuurt deze auto's maar ook Thrifty heeft ze. Thrifty is denk ik wat minder bekend bij de Amerikagangers, alhoewel ze toch ook op Schiphol zitten.

Beide verhuurmaatschappijen maken deel uit van de Dollar Thrifty Automobile Group, DTAG. Ze waren begin jaren negentig eigendom van Chrysler, sinds een aantal jaar is het een 'zelfstandig' aan de beurs genoteerde firma.

Ik ben zelf lid geworden van het Dollar Fastlane programma. Samen met het pasje stuurden ze twee coupons op voor een gratis upgrade van compact naar intermediate of van intermediate naar full size (mits voorradig). Als je lid bent van Fastlane gaat het ophalen van de auto (zonder gekheid) tien keer zo snel.

Update FEB 06: Dollar Fastlane heet tegenwoordig Dollar Express
#34 - 28-05-2005, 23:28 uur
« Laatst bewerkt op: 13-02-2006, 19:59 uur door Bakvet »

Jez

Thrifty ken ik inderdaad; daar hebben we in 2002 een Chrysler gehuurd. Is ons goed bevallen! Ik ben nu afhankelijk van Holiday Cars; ik weet nog niet naar welke verhuurder ze ons zullen sturen. Maar ik neem aan Dollar of Thrifty.
#35 - 29-05-2005, 09:19 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

ronaldstark

Dus als ik het goed begrijp, klik je op de site van Holidaycars op een Dodge Intrepid, dan wordt die geleverd door Dollar of Thrifty. Want dat kun je dus niet zien.
Ik wil  namelijk volgend jaar een rondreis maken vanaf Seattle een stuk Canada in en via Yellowstone weer terug en mijn absolute voorkeur gaat uit naar Chrysler/Dodge.
De rondreis is van Kuoni (voorheen Special Trafic) en die werkt alleen met Avis,Alamo of National. Dus ben ik op zoek naar een organisatie die wel via Dollar levert.

Groet,

Ronald
#36 - 28-12-2005, 19:40 uur

Jez

Hoi Ronald!

Via Special Traffic kun je inderdaad niet bij Dollar boeken. Daarom heb ik voor afgelopen keer mijn tickets en de autohuur bij www.vliegtarieven.nl gekocht. Ik heb er specifiek bijgezegd dat ik bij Dollar wilde huren, en dat is dus ook gelukt. Zij werken met Holidaycars. Of wil je perse een georganiseerde reis boeken? (dus met hotels erbij)?
#37 - 29-12-2005, 00:31 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

ronaldstark

klopt, ik heb een rondreis van hun uitgekozen en die verder uitgebouwd met extra overnachtingen en extra tussenstops. Heb ik in 2004 ook via hun gedaan. Toen heb ik aangegeven bij het boeken dat ik al over vervoer beschikte in Amerika en toen via Hotelplan bij Dollar geboekt. Betaal je wel iets meer kosten, maar dan reed ik ook een 300 Touring.
Daar wil ik volgend jaar weer voor gaan, of in dit geval voor de fullsize klasse Dodge Magnum.

Ronald
#38 - 29-12-2005, 18:53 uur

Jez

Okay dan. Nou, behalve bij Hotelplan kun je dus ook bij www.holidaycars.nl terecht voor die Magnum; altijd goed om even te vergelijken. Misschien scheelt het weer iets!
#39 - 29-12-2005, 20:53 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

hannie

Ik ben ook prijzen aan het vergelijken voor een huurauto  in californie.Ik hoor hier niemand over huren via exitreizen,zij komen er bij mijn zoektocht als goedkoopste uit!
Ik betaal daar voor een economy car met alamo gold €550,- euro voor 19 dagen in het hoogseizoen.Niet slecht toch?
Is er trouwens iemand bekend met een auto ophalen op LAX? Wij hebben alleen ervaring op orlando airport,daar is het altijd waanzinnig druk bij alamo.
Ben benieuwd of dit op LAX ook zo is,en of er eventueel een mogelijkheid is om eerst je auto te gaan halen(en zo de rij voor te zijn)en daarna je koffers oppikken.
#40 - 13-02-2006, 19:03 uur

sweatbox

Is er trouwens iemand bekend met een auto ophalen op LAX? Wij hebben alleen ervaring op orlando airport,daar is het altijd waanzinnig druk bij alamo.

Ik heb alleen ervaring met terug brengen van een auto op LAX.
Het parkeerterrein van Hertz alleen is al enkele hectaren groot, vol met auto's.  Wij reden het terrein op om de auto af te geven. Voordat we uitgestapt waren stonden er al een stuk of wat achter ons.

Ik kan me niet voorstellen dat het ophalen minder druk is. Het huren van een auto is in Amerika normaler dan in Europa.
#41 - 13-02-2006, 20:13 uur

Bakvet


Is er trouwens iemand bekend met een auto ophalen op LAX? Wij hebben alleen ervaring op orlando airport,daar is het altijd waanzinnig druk bij alamo.
Ben benieuwd of dit op LAX ook zo is,en of er eventueel een mogelijkheid is om eerst je auto te gaan halen(en zo de rij voor te zijn)en daarna je koffers oppikken.


De luchthaven LAX bestaat uit ongeveer acht verschillende terminals. Alamo heeft er geen balies, je wordt door een blauwgroene Alamo/National shuttlebus opgepikt. Die bus rijdt minstens een keer per 10 minuten en brengt je naar het verhuurcentrum.

Op de luchthaven loop je, nadat je de bagage hebt opgepikt, bijna rechtstreeks van de bagageband de straat op. Daar moet je de taxi-baan oversteken en kom je op het perron voor de "courtesy shuttles". Hier stoppen de busjes van hotels, autoverhuurders, parkeergarages, pendelbussen, enzovoort. Je kan alleen opstappen in de zones met het paarse bord "Rental Car Shuttle".

Het is bijna 10 minuten rijden met het busje en in de vestiging van Alamo moet je op nul tot dertig minuten wachttijd rekenen.

LAX is een van de drukste luchthavens ter wereld, dus het is echt niet mogelijk om "de rij voor te zijn". Hooguit kan je proberen om als eerste de bus uit te zijn. Al zitten er meestal maar een paar klanten in, dus veel win of verlies je er niet mee.
#42 - 13-02-2006, 20:32 uur
« Laatst bewerkt op: 13-02-2006, 20:44 uur door Bakvet »

hannie

Nu ik hoor dat alamo niet op de luchthaven zit,komt er weer een andere vraag in mij op.
Wij waren van plan om de eerste nacht in een hotel op of rond LAX te verblijven,door gewoon in zo n' hotelbusje te stappen,en je dan de volgende dag terug te llaten brengen door het hotelbusje ,en dan de auto halen.
Is dit een goed plan? Of heeft iemand een beter idee?
#43 - 14-02-2006, 09:49 uur

michelly

Zo hebben wij het afgelopen zomer ook gedaan. 's Avonds met het busje van het Marriott naar het hotel gegaan. 's Ochtends al vroeg wakker ivm tijdverschil dus gingen we met het busje weer terug naar het vliegveld en toen met de shuttle naar Alamo. Er was helemaal niks te doen dus we hadden snel onze auto. Alhoewel het nog even duurde voor we een keuze gemaakt hadden, we konden nl. kiezen uit een hele rij minivans  ;D
Groetjes Elly
#44 - 14-02-2006, 12:03 uur
onze website www.michelly.nl

Chiefram

Nu ik hoor dat alamo niet op de luchthaven zit,komt er weer een andere vraag in mij op.
Wij waren van plan om de eerste nacht in een hotel op of rond LAX te verblijven,door gewoon in zo n' hotelbusje te stappen,en je dan de volgende dag terug te llaten brengen door het hotelbusje ,en dan de auto halen.
Is dit een goed plan? Of heeft iemand een beter idee?


Bedoel je dat Alamo niet op LAX zou zitten?

Daar zitten ze wel degelijk! Wij hebben daar de grootste ruzie gehad met Alamo. Wat een stelletje &*%^&^$ personel daar zeg! Zo arrogant als maar kan en liegen, liegen en nog eens liegen.

Laat Alamom op LAX maar links liggen, wij willen daar nooit meer iets mee te maken hebben. Tillers zijn het.

(Dit geld niet voor andere Alamo verstigingen elders in het land, want over het algemeen zijn wij altijd zeer goed en vriendelijk door Alamo geholpen).
#45 - 14-02-2006, 17:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15