Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Auto of camper

Discussie gestart

jetusa

Mijn opmerking "Auto EN kamperen mag dat ook?" plaatste ik, omdat er veelal (ook in de reeds gegeven reacties) vanuit gegaan wordt dat je alleen kan kamperen door met een camper te reizen en als je met de auto reist dat je dan in hotels/motels overnacht. Maar je kan ook met de auto reizen EN kamperen! En dat heeft mijn voorkeur!
Waarom?
* je hebt het gemak/de flexibiliteit van een auto (niet eerst verplicht 1 nacht in een hotel om pas volgende dag te mogen ophalen, wat je ook nog een halve dag of meer kost, of extra moet betalen voor early-bird, op terugweg ook weer paar uur kwijt aan terugbrengen, geen gedoe met parkeren, geen moeilijkheden met rijden in een stad, kan langer doorrijden/meer kilometers maken op een dag, stapt zo even in de auto voor een boodschap oid)
* EN je kunt toch verblijven midden in de prachtige natuurparken, lekker buiten zijn, vuurtje stoken, gevoel van vrijheid. Je kunt zelf koken als je dat wilt. Hoeft niet, want je kan ook zo in de auto stappen en naar een restaurant rijden.
* kostenplaatje: kamperen is aanzienlijk goedkoper dan overnachten in hotels.

Maar eigenlijk zou mijn kreet hebben moeten zijn:
Auto EN kamperen EN hotels mag dat ook?
Want zo af en toe een hotel is op zijn tijd ook best prettig!

#16 - 05-10-2015, 01:40 uur

Mississippi



* kostenplaatje: kamperen is aanzienlijk goedkoper dan overnachten in hotels.


Neem je een kampeeruitrusting mee of koop je die tijdens de vakantie ?
#17 - 05-10-2015, 07:13 uur

Ebelix

Auto omdat dit makkelijker is in en rond de steden.
#18 - 05-10-2015, 11:41 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Anneleen07

Camper
Voordelen, die we afgelopen zomer ondervonden hebben:
- in de parken midden in de natuur kunnen staan
- in de parken dan ook dichtbij de trails staan
- veel ruimte voor onze 4 kinderen onderweg
- een van onze kinderen wandelt niet graag en kon dan in de camper blijven
- niet altijd hoeven in- en uitpakken en bagage in en uit een hotel sleuren
- niet altijd op zoek moeten naar eten: voorraad inslaan en je kan weer een week voort
- je zit altijd droog: in Bryce regende het de hele dag, ik had niet graag in dat weer een tent opgezet en afgebroken, laat staan erin gekampeerd terwijl het aanhoudend regende

Nadelen:
- in Los Angeles rondrijden was écht niet leuk (misschien met een auto ook wel niet... ^-^)
- het rammelt een pak meer dan een auto, al wen je daar snel aan
- het badkamertje is natuurlijk een pak kleiner dan in een hotel
#19 - 05-10-2015, 20:10 uur

jetusa

Neem je een kampeeruitrusting mee of koop je die tijdens de vakantie ?

Het merendeel vliegt heen en weer, maar aantal dingen zoals koelbox en bbq kopen we ter plaatse.
Zelfs als je alles ter plaatse zou kopen en na 3/4 weken zou wegdoen (lees doneren) dan nog scheelt dat een hoop met hotelovernachtingen.
#20 - 05-10-2015, 23:57 uur

Yessica

Ik heb kamperen niet van huis uit meegekregen, integendeel, mijn vader had er de schurfthekel aan, haha  ;D

Maar in september 2013 hebben we een rondreis gemaakt waarbij we een paar keer een kamer hadden net naast een lift en we dus steeds gewekt werden, waar kinderen gillend rond renden en we het eigenlijk na twee weken wel beu waren steeds die koffer in en uit te pakken. Toen we vervolgens ook nog een week eerder naar huis zijn gegaan omdat we onze huisdieren misten, wisten we het zeker, volgende keer proberen we een camper en nemen we onze beestjes mee!
Dit jaar dus een camper (C class) gehuurd en dat ging hartstikke goed! Ik vond het zo fijn ze bij ons te hebben. Wel kwam ik er uiteraard achter dat het niet zaligmakend is. Een aantal keren hebben we geboondocked, en dan werd het toch wel erg koud 's nachts. De muziek voor onderweg hadden we wel thuis kunnen laten, wat een gigantische herrie maakt zo'n ding! En ja, als je op een camping staat kan je ook overlast hebben van anderen, erg geluiddicht zijn die campers nou eenmaal niet.
Als we nog een keer gaan, nemen me wel een iets grotere camper, niet zo'n bed dat tegen de wand aan zit want als je daar naast ligt komt er een gigantische kou door!

En onze droom is om over een jaar of 5 een jaar door de VS te reizen met de camper. Dat moet dan wel een Class A worden  :D
#21 - 06-10-2015, 04:30 uur



Hans B

En onze droom is om over een jaar of 5 een jaar door de VS te reizen met de camper. Dat moet dan wel een Class A worden  :D

 :afro:
#22 - 06-10-2015, 14:13 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Wop

Ik zal zelf ook even mijn voor en tegen opschrijven.  Nu ben ik geen enthousiaste campeerder dus misschien is mijn visie een beetje gekleurd.  Om echter een menig te kunnen vormen heb ik na vele USA autoreizen vorig jaar met een 10ft camper van Chicago naar Salt Lake City gereisd.

Auto voordeelCompact.
"gezelliger" tijdens de reis
Zuiniger in brandstof
Goedkoper
Makkelijker parkeren
Wendbaarder

Auto nadeel
Euh,......
Koffers in en uit slepen

Camper voordeel
Je hebt alles bij je
Even stoppen onderweg en rusten gemakkelijk
Campground leuker voor kinderen.
Campground goedkoper dan hotel / motel


Camper nadeel
Met ze allen rond een klein wasbakje
Bed te klein en oncomfortabel (De nacht in een goedkoop motel voelde als een verademing)
Rammelbak
Moeilijk parkeren in grote steden
Je moet altijd loskoppelen als je ergens heen wilt.
Snachts koud
Benzine slurper (1:4)
Duur (Echter wij hadden een goede wegbrengspecial aanbieding)
Reistijd is vaaklanger (Hoewel een camper kan ook 120 ;-)  )
Warm water onvoldoende als er meerderen willen douchen in de camper


Afijn, ik heb er geen spijt van, mijn vrouw vond de camper geweldig,.  maar ik denk niet dat ik het snel nog eens zou doen.  Laat mij lekker in een autootje rondcrossen in de avond in bed ploffen en 's ochtends de deur achter mij dichttrekken voor een nieuw avontuur. 

 :afro:
#23 - 07-10-2015, 08:08 uur

Hans B

Ik zal zelf ook even mijn voor en tegen opschrijven.  Nu ben ik geen enthousiaste campeerder dus misschien is mijn visie een beetje gekleurd.  Om echter een menig te kunnen vormen heb ik na vele USA autoreizen vorig jaar met een 10ft camper van Chicago naar Salt Lake City gereisd.

Afijn, ik heb er geen spijt van, mijn vrouw vond de camper geweldig,.  maar ik denk niet dat ik het snel nog eens zou doen.  Laat mij lekker in een autootje rondcrossen in de avond in bed ploffen en 's ochtends de deur achter mij dichttrekken voor een nieuw avontuur. 


10ft is ook wel een erg kleine camper . Dan begrijp ik ook dat je het minder fijn vond.  ;D
#24 - 07-10-2015, 10:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Terpies


Ik zal zelf ook even mijn voor en tegen opschrijven.  Nu ben ik geen enthousiaste campeerder dus misschien is mijn visie een beetje gekleurd.  Om echter een menig te kunnen vormen heb ik na vele USA autoreizen vorig jaar met een 10ft camper van Chicago naar Salt Lake City gereisd.

Afijn, ik heb er geen spijt van, mijn vrouw vond de camper geweldig,.  maar ik denk niet dat ik het snel nog eens zou doen.  Laat mij lekker in een autootje rondcrossen in de avond in bed ploffen en 's ochtends de deur achter mij dichttrekken voor een nieuw avontuur. 


Volgens mij was dit een camper van de Roloff familie?  :D

10 ft is wel heel klein....een gemiddelde auto is al minstens 15ft en zeker in de USA zijn ze vaak nog groter....

10ft is ook wel een erg kleine camper . Dan begrijp ik ook dat je het minder fijn vond.  ;D
#25 - 07-10-2015, 17:35 uur
« Laatst bewerkt op: 07-10-2015, 22:55 uur door Terpies »

Wop

Ik zal zelf ook even mijn voor en tegen opschrijven.  Nu ben ik geen enthousiaste campeerder dus misschien is mijn visie een beetje gekleurd.  Om echter een menig te kunnen vormen heb ik na vele USA autoreizen vorig jaar met een 10ft camper van Chicago naar Salt Lake City gereisd.

Afijn, ik heb er geen spijt van, mijn vrouw vond de camper geweldig,.  maar ik denk niet dat ik het snel nog eens zou doen.  Laat mij lekker in een autootje rondcrossen in de avond in bed ploffen en 's ochtends de deur achter mij dichttrekken voor een nieuw avontuur. 


10ft is ook wel een erg kleine camper . Dan begrijp ik ook dat je het minder fijn vond.  ;D

Hahaha.   10 meter is beter op zijn plaats!  ;D
#26 - 07-10-2015, 20:16 uur

Wop

Citaat
Ervaren "camperaars" gebruiken vaak het argument: "als je een keer een campervakantie probeert wil je niet anders meer"
Nou, mijn eerste Amerika-vakantie WAS met een camper. 
Ik heb aan die vakantie 2 dingen overgehouden:
1e:  Een Amerika-verslaving die ons "dwingt" om jaarlijks terug te gaan
2e:  Een afkeer van campers en kamperen.  (ik was al geen kampeerder en ik ben het toen ook zeker niet geworden)

Ik heb het nu ook een keer gedaan, mede om "mee te kunnen praten" en te ervaren of het inderdaad niets anders meer wilt. Heb er geen spijt van, echter de volgende keer pak ik de auto wel weer  ;D
#27 - 19-10-2015, 08:15 uur

Rhymz

Voor mij is het beantwoorden van deze vraag eigenlijk meer een theoretische, omdat ik helaas nog geen ervaring met een auto of camper in Amerika heb. Wel ben ik een aantal jaar geleden met een aantal vrienden op vakantie geweest met een camper en vond dat fantastisch. We reden toen door Noorwegen, en konden mooi al onze spullen zelf meenemen (echt een voordeel, want Noorwegen is behoorlijk prijzig!). 'Kamperen' op de mooiste plekken in de natuur - ik heb er eigenlijk alleen maar mooie herinneringen aan overgehouden. Maar goed, Noorwegen kent veel plekken waar je mag wildkamperen en we hebben er geen steden bezocht. Dat zou in Amerika wel anders zijn.. Denk dat ik daarom misschien eerder voor een auto zou kiezen (eerst nog even een rijbewijs halen..). Heb namelijk ook erg positieve ervaringen met roadtrips. Vorig jaar heb ik bijvoorbeeld met drie vrienden gebruikt gemaakt van http://www.autoscout24.nl/ om autos te zoeken, er vervolgens één te kopen en daar een roadtrip door Italië mee te maken. Zijn langs de Amalfikust gereden, echt een aanrader! (http://www.italie.nl/amalfikust/3022/default.html)

 
#28 - 19-10-2015, 11:16 uur

Wop

Beste allemaal,

Jullie opmerkingen en voorkeuren verwerkt in een artikel : http://www.verenigdestaten.info/auto-of-camper-naar-amerika/

Als er aanvullingen opmerkingen zijn; Let me know!  :afro:
#29 - 20-10-2015, 22:51 uur

Rhymz

Wat leuk dat je er een artikel van hebt gemaakt! Erg overzichtelijk zo   >:D
#30 - 21-10-2015, 15:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15