Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Auto of camper

Discussie gestart

Terpies

Wellicht overbodig, maar ik ben al door een aantal maatschappijen gewezen op de volgende uitzonderingen voor Campers waarbij geen schade wordt vergoed.

Dus mijn advies is om alle voorwaarden bij Camper huur goed door te nemen, aangezien dit nogal verschilt tussen het huren van Campers en auto's.

Hieronder BV de dekking en uitzonderingen bij Road Bear:

EIGEN RISICO/CDW Collision Damage waiver

De schade verzekering van Road Bear is zeer compleet. De verzekering dekt schade

door ongeval,diefstal , vandalisme, brand en dekt tevens glasschade & schade aan de voorruit. Uw eigen risico bedraagt US1000,- per schade geval.

U heeft geen dekking in o.a. de volgende gevallen:

Schade door roekloos rijden door roekeloos rijden. Hieronder wordt verstaan rijden op niet publieke wegen, achteruit rijden, parkeren zonder gids of schade door het bevriezen van systemen.
Schade met opzet toegebracht aan het huurvoertuig door de huurder.
Schade aan het interieur van de camper
Schade door achteruit rijden
Schade door het rijden onder invloed van drank of drugs
Schade door het niet bijvullen van vloeistoffen (olie, brandstof)
Schade door het rijden in niet toegestane gebieden
Indien u meer passagiers meeneemt in de camper dan er gordels aanwezig zijn
Schade veroorzaakt door bestuurders onder de 25 jaar waarvoor u geen toestemming heeft gehad van Road Bear


Vooral de schade bij het achteruit rijden en bij het rijden in niet toegestane gebieden kunnen nog wel eens voor vervelende discussies zorgen......
#31 - 21-10-2015, 21:59 uur
« Laatst bewerkt op: 21-10-2015, 22:01 uur door Terpies »

michelly

Alle voor- en nadelen zijn wel zo'n beetje genoemd. Wij hebben op allebei de manieren gereisd. Ik heb niet een echte voorkeur. Ik vind het allebei geweldig. Wat betreft de kosten waren wij (in het hoogseizoen) erg duur uit met een camper. Het reizen met auto en dan de tent mee en afwisselen met hotelovernachtingen heeft dan misschien toch een lichte voorsprong bij ons. Maar van allebei de manieren van reizen worden wij blij  :)
#32 - 28-10-2015, 22:57 uur
onze website www.michelly.nl

E Krop

Voor ons de voorkeur camper maar de volgende keer wel met een auto erachter en ja dat mag er zijn verschillende sistemen om je wagen erachter te hangen.

Wat ik het voordeel ervan vind met een camper te gaan is je hoef niet telkens met de koffer te slepen als je bij een hotel aankom.
maar het nadeel is ook dat je niet overal met de camper kan komen.

Nog een voordeel is als je met de camper op een campground kom kan je zoals een kampvuur maken en gezellig om het vuur zitten met b.v marsmello's
dat hoef je niet in een hotel te proberen.

weet niet of je roker ben maar in Amerika mag je nergens in het hotel roken.
ook niet in de camper maar dat is maar een paar stappen en je ben buiten.

Ik vind met een camper ben je vrijer om te gaan en staan waar je wil b.v als je moe word om verder te rijden pak je de eerste de beste campground en je kan slapen
je heb altijd je wc bij de hand wat ook wel fijn is.

Dit zijn mijn bevindingen we zijn nu net een paar weken terug maar de volgende keer huur ik er wel een personen wagen bij om erachter te hangen vooral voor in de grote stad.
#33 - 31-10-2015, 09:58 uur

Cees A

maar de volgende keer huur ik er wel een personen wagen bij om erachter te hangen vooral voor in de grote stad.

Interessant ...............
Heb je al uitgezocht welke autoverhuurder auto's verhuurt met zo'n triangel-koppeling vooraan de auto ?
En zijn huurcampers uitgerust met trekhaak ?
Lijken mij 2 belangrijke vereisten voor zo'n trip.

Volgens mij zou je beter eens kunnen gaan kijken naar een fifth wheel combinatie.
Een pick-up truck met een grote caravan-achtige oplegger erachter.
Aangekomen op de campground koppel je de oplegger af en rijdt met de pick-up truck verder.
Ik heb diverse keren gelezen over mensen die dit hebben gedaan.
Kost een paar centen, maar dat zal een camper met auto erachter ook zo zijn (als dat al te krijgen is)
#34 - 31-10-2015, 10:13 uur

Marianne

Ik vind met een camper ben je vrijer om te gaan en staan waar je wil b.v als je moe word om verder te rijden pak je de eerste de beste campground en je kan slapen
Dat argument van vrijheid begrijp ik nooit; je kunt als je met de auto bent toch ook stoppen waneer je wilt? Ik denk dat er op veel plaatsen meer motels te vinden zijn dan campings.

Marianne
#35 - 31-10-2015, 20:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15