Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

auto of camper???

Discussie gestart

lilian81

In mei 2006 willen wij een rondreis maken in west-usa.
We twijfelen nog een beetje of we met een camper of auto gaan.      (hoewel de voorkeur toch een beetje bij de camper ligt)
Kan iemand die er wat meer ervaring mee heeft wat voor en nadelen op een rijtje zetten??

groetjes,

Lilian
#1 - 12-10-2005, 11:04 uur

Ebelix

Lilian,

Ik zal een poging wagen om de verschillen op een rijtje te zetten.

Voordelen auto ten opzichte van camper

- goedkoper in bezine verbruik
- sneller
- flexibeler
- beter over hoge bergpassen en steile hellingen
- wint een dag reizen. (met een camper kan je de eerste dag niet veel doen omdat je de camper moet ophalen, instructies ontvangen en boodschappen doen.)

Voordelen camper ten opzichte van auto

- "eigen" huis bij je
- kan makkelijker eten zelf bereiden.

een groot nadeel van de camper is dat je steden moeilijk uit de voeten komt. Ook als je meerdere dagen op dezelfde plaats blijft en toch plaatsen op 50 mile wil bezoeken moet je alles afbreken om iets te gaan bekijken.

Mijn voorkeur gaat uit naar de auto met overnachtingen in hotels/motels waar je een klein keukentje bij je kamer hebt.
#2 - 12-10-2005, 13:28 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Hans B

Hallo Lilian en Ebelix,
evenals in de rubriek auto waar je (Lilian) ook deze vraag hebt gesteld, ben ik het eens met de voors en tegens die Ebelix noemt, maar ik bij ook bij mijn vorige quote; Niets geeft je het gevoel van de vrijheid eens in een camper door het onbeschrijfelijk mooie Amerikaanse land te reizen.
En je hebt ook campers die kleiner zijn dan de mijne, een 22 of 24 ft. camper (royale bestelbus) die heel handelbaar is.
Hans
#3 - 12-10-2005, 19:04 uur
« Laatst bewerkt op: 12-10-2005, 19:05 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Verelle

maar ik bij ook bij mijn vorige quote; Niets geeft je het gevoel van de vrijheid eens in een camper door het onbeschrijfelijk mooie Amerikaanse land te reizen.
Ik ben het helemaal eens met Hans eens.
Ik denk dat het afhangt of je meer geintresseert ben in de natuur, want er gaat niets boven je motorhome voor de avond parkeren in een NP. Een kampvuurtje maken en eten maken op de BBQ. En dan kijken wat voor soort dieren er nog actief zijn bij zonsondergang. Fantastisch al er herten vlak langs je motorhome lopen en je kan ze van heel dichtbij bespieden. Het is zo gaaf als er ineens 's morgens een moose of cayote voorbij wandeld. Dit kan allemaal niet als je in een hotel zit. Daar zit je toch iets verder van de natuur af naar mijn mening.
#4 - 29-11-2005, 13:54 uur
In april terug naar Amerika

Mississippi

Hallo Lilian,

Ik sluit ook bij bovenstaande aan. Wij hebben (trouwens ook de kinderen) zeer positieve ervaringen met een motorhome/camper. We hebben rondreizen door parken in Canada en een andere keer door Zuid-West USA gemaakt. Heerlijk 's avonds bij het kampvuur nog wat drinken en 's morgens lopen de herten (in Canada ook beren) rond je camper. Het voordeel is dat je niets hoeft in te pakken als je ergens vertrekt. Wel de stekkers en water afkoppelen natuurlijk  ;)

In grote steden is het natuurlijk wel lastiger met parkeren e.d. Er zijn verder ook wat beperkingen omdat je alleen over "paved roads" mag rijden. Daarom houden we ook wel eens vakantie met een 4WD.


Monument Valley 2003
#5 - 29-11-2005, 14:41 uur

Chiefram

Wow... Als ik dan die foto erbij ziet staan, dan 'snak' ik naar een vakantie met een camper! Dit wil ik toch ook een keertje hebben meegemaakt in mijn leven. Lijkt me super gaaf!

Hahaha... Ik zie je al met een camper of motorhome over 4WD tracks rijden, hahaha... Zou een grappig gezicht zijn, denk ik! LOL!
#6 - 29-11-2005, 14:59 uur

Verelle

Er zijn verder ook wat beperkingen omdat je alleen over "paved roads" mag rijden.
Helaas moet ik bekennen dat wij ons niet altijd aan de "paved roads" rijden houden, menigmaal zijn wij met een gehuurde motorhome over dirtroads gegaan omdat het simpel weg een kortere route is of omdat het ons naar een mooier stekkie brengt. Zo hebben we in Canyonlands de motorhome over een stuk dirtroad gereden om dat daar nou net het mooiste plekje was om te camperen precies op een riggel met een fantastisch mooi uitzicht.
Laat het El Monte maar niet weten, want dit is strict verboden en geheel op eigen risico ;D
#7 - 29-11-2005, 19:11 uur
In april terug naar Amerika

Loek

Het is zo gaaf als er ineens 's morgens een moose of cayote voorbij wandeld. Dit kan allemaal niet als je in een hotel zit. Daar zit je toch iets verder van de natuur af naar mijn mening.

Toen ik vanochtend naar mijn werk reed liep er een Coyote over de oprit, en evenlater net voordat ik de wijk uitreed zag ik een groepje "antilope" langs de weg staan grazen.  Allemaal leuke natuur onder de rook van een "grote" stad.

#8 - 29-11-2005, 22:55 uur

Jez

Wow, wat woon je daar toch heerlijk, Loek! Ik kom niet verder dan het veldmuisje dat mijn kat buiten ving, of de huisjesslak op de achterdeur  :-\  ;)

P.S. Was je nog naar Georgia geweest?
#9 - 29-11-2005, 23:04 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Loek

Ja, en ik had nog een miniverslagje willen plaatsen, maar ik heb wat technische problemen met het plaasten van berichten die meer dan drie regels bevatten.
#10 - 29-11-2005, 23:42 uur
« Laatst bewerkt op: 29-11-2005, 23:46 uur door Loek »

wendyjol

maar ik bij ook bij mijn vorige quote; Niets geeft je het gevoel van de vrijheid eens in een camper door het onbeschrijfelijk mooie Amerikaanse land te reizen.
Ik ben het helemaal eens met Hans eens.
Ik denk dat het afhangt of je meer geintresseert ben in de natuur, want er gaat niets boven je motorhome voor de avond parkeren in een NP. Een kampvuurtje maken en eten maken op de BBQ. En dan kijken wat voor soort dieren er nog actief zijn bij zonsondergang. Fantastisch al er herten vlak langs je motorhome lopen en je kan ze van heel dichtbij bespieden. Het is zo gaaf als er ineens 's morgens een moose of cayote voorbij wandeld. Dit kan allemaal niet als je in een hotel zit. Daar zit je toch iets verder van de natuur af naar mijn mening.

Hier ben ik het helemaal mee eens, maar...... dit kan ook met de auto

Wij hebben een aantal overnachtingen in cabins op campings gedaan en ook in cabins in de NP's. Ook wij genoten van de natuur, de BBQ (die standaard naast de cabins aanwezig is).
Dus om te genieten van natuur, dieren en BBQ kun je ook met de auto reizen hoor!!!
#11 - 30-11-2005, 13:18 uur

Verelle

Wij hebben een aantal overnachtingen in cabins op campings gedaan en ook in cabins in de NP's.

Natuurlijk kan je met een auto en een hotel/cabin van de natuur genieten, maar naar mijn mening heb je gewoon iets minder vrijheid. In heel veel NP heb je helemaal geen cabins/hotels en vaak zul je moeten reserveren. En als er geen cabins zijn zul je toch weer buiten het Nationale Park onderdak moeten zoeken. Wij hebben altijd buiten het seizoen gereisd en hebben nog nooit een campsite hoeven te reserveren, maar dat zal dit jaar misschien ook wel anders zijn. Wij zorgen altijd dat we voor het weekend ergens aankomen en 's morgens vroeg, net als iedereen weer weggaat dus we hebben altijd een stekkie. Eenmaal moesten we weg wegens een reservering, dit was in Yosemite NP. Dit was het allerlaatste weekend van het seizoen dat de camping open was.

Er zijn absoluut nadelen aan een motorhome, als je een aantal dagen ergens wilt staan en je wilt iets in de buurt bekijken, dan zal je inderdaad je boeltje bij elkaar moeten pakken. Daarom hebben wij altijd fietsen mee. En ik verwacht dat we dit komende jaar de fiets veel vaker gaan gebruiken.(wat zullen we fit zijn als we terugkomen 8)) Wij kijken ook nog naar de optie trailer en auto, maar op een of ander manier spreekt de motorhome ons gewoon meer aan.
#12 - 01-12-2005, 10:44 uur
In april terug naar Amerika

Chiefram

Toen wij in Illinois woonden, zagen wij ook regelmatig groepjes herten in de tuin. Een paar weken geleden (we wonen er nu niet meer) stond ik ineens oog in oog op drie meter van een grijze vos. In twee dagen hadden we 3 vossen in de tuin. Over de Raccoons enzo maar te zwijgen...

Waar we nu wonen (net als Loek in de schitterende staat Colorado) schijn je 's avonds de Coyotes te horen die in de bergen schijnen te zitten. We hebben ze nog niet gehoord, maar de buurman vertelde ons dit. Ook zijn er beren en ratelslangen hier. Ik moet de eerste nog zien! LOL!
#13 - 01-12-2005, 21:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15