Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

auto of camper

Discussie gestart

zuilen

Tja, welke rubriek ik nu moet kiezen?? Deze maar eens proberen. Wij gaan deze zomer met onze 2 kids (14 en 16) drie weken het Zuidwesten doen. Het 'gewone' rondje zeg maar. We willen in ieder geval SF, GC, Las Vegas en een paar parken bezoeken. Rustig aan. Misschien in SF wat langer en daar aan de kust uitrusten en wat strandplezier. Waar ik niet goed uitkomen en hoop jullie hulp bij te krijgen is het volgende: Is een camper of een auto voor dit doel handiger? Voor-en nadelen? Kosten? H(m)otel kosten?

Hoop dat jullie me kunnen helpen,

dank Helga
#1 - 19-01-2007, 12:27 uur

Jez

Hoi Helga,

Over de voor- en nadelen van de camper en de auto hebben we het hier en hier ook al gehad. Lees het eens door, en trek je eigen conclusies.
#2 - 20-01-2007, 12:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Marianne

Hoi Helga,

Als jullie van plan zijn veel in steden te overnachten kan dat een overweging zijn om een auto te nemen want met een camper door bijvoorbeeld SF rijden lijkt mij wat minder. Bovendien zul je niet echt centraal kunnen overnachten. In Las Vegas heb je wel een goede camping, maar het is het natuurlijk ook erg leuk om aan de strip te overnachten.

Als je graag naar Death Valley wilt, moet je er rekening mee houden dat dat in juli en augustus met een camper niet mag. Je zult dan niet vanaf Yosemite via Death Valley naar Las Vegas kunnen rijden.

Wat de kosten betreft: met z'n vieren kun je altijd in 1 kamer overnachten. De prijzen lopen erg uiteen, wij zitten meestal rond de 100 dollar per nacht, maar het kan ook wel goedkoper (en ook duurder).
Zelf maken wij ook wel gebruik van cabins op campings (meestal KOA campings). Erg leuk voor de kinderen, je hebt lekker de ruimte, en wij hebben ook wel zelf gekookt.
Als je meestal zelf je eten wilt koken is een camper natuurlijk ideaal, die is van alle gemakken voorzien.

Wat je ook doet, wacht niet te lang met boeken. Ik begrijp dat campers duurder worden, hoe later je boekt. Voor de parken moet je tijdig reserveren, of het nu een campground is of een lodge/cabin.
Ik ben benieuwd wat het wordt, hebben jullie al een route in gedachten?

Marianne

#3 - 24-01-2007, 23:25 uur

dimi_usa

Hallo Helga,
Moeilijke vraag: het hangt af hoeveel je wil besteden en wat je wil doen, want met een camper is het echt wel duur. Het nadeel van een camper dat je niet alle nationale parken binnen mag. Met de auto heb je ook wat meer vrijheid en er zijn genoeg motels te vinden. Zorg er wel voor dat je je overnachting in de nationale parken ruim op voorhand boekt.
Met de camper kan je dan wel weer kamperen in de nationale parken (wat al een ervaring op zich is), tenzij je een tentje mee brengt natuurlijk. Meestal zijn de 'lodge' voorzieningen in de nationale parken vrij duur en druk. Je kan natuurlijk altijd motels opzoeken buiten de parken, ideaal is wel binnen een nationaal park logeren, want sommige zijn enorm uitgestrekt.


#4 - 25-01-2007, 11:39 uur

Johan

Of je een camperreis of autoreis gaat maken kun je alleen maar bepalen op persoonlijke voorkeur. Het ligt toch echt aan jouw idee hoe vakantie te houden! Een camperreis hoeft zeker niet duurder te zijn dan een autoreis want ook dat ligt aan je voorkeuren. Zoals Jez al aangeeft in haar posting zul je zelf je conclusies moeten trekken. Mijn persoonlijke voorkeur zou de camper zijn maar das op basis hoe ik graag vakantie wil houden.

Wat betreft de kosten: doe je een autoreis met de low budget motels, kleinere huurauto en slaap je met z'n viertjes op 1 kamer dan zal het beslist goedkoper zijn. Een camper gebruiken maar elke dag uit eten en op de duurdere campgrounds slapen is zeker niet goedkoop maar kook je lekker in de camper, kies je de leuke plekjes uit dan kan het allemaal wel eens meevallen qua kosten t.o.v. autovakanties. Dus ook hier weer ligt aan jullie persoonlijke voorkeuren.
#5 - 25-01-2007, 20:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15