Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Auto voor de hele reis of deels?

Discussie gestart

houtsmaaa

Jeetje wat een vragen komen er in je op als je "even" op vakantie wilt gaan naar de US.. Ik zit even met het volgende, We gaan een auto huren maar omdat we de 1e  2 dagen in sF zitten en de laatste 2 of 3 misschien dacht ik misschien het autoverhuur in te korten.. Maar.. dan zit je dus bij aankomst zonder vervoer,.. hoe is het vervoer vanaf het vliegveld naar SF centrum? En.. voor de laatste dagen zit je dus vast aan 1 hotel/motel vanwege je koffers. En je hebt weer vervoer nodig terug naar het vliegveld op het einde van je vakantie. Er zitten dus nogal wat nadelen aan maar het scheeld ook een aardige duit. Toch zou ik het jammer vinden dat ik door sF loop (3dagen) en dat de auto stil staat, voor dat geld kan ik ook overnachten..  Of is het toch wel handig om in SF och wel een auto ter beschikking te hebben?
Ik neig naar de auto voor de complete vakantie te boeken omwille van de nadelen eerder genoemd en omdat je dan vervoer van het vliegveld heen/terug hebt. Maar ja... geen ervaring hiermee,  WIE WEL?  Of goeie tips natuurlijk..

GEWELDIG forum trouwens  :afro:

Johannes
#1 - 10-02-2010, 21:07 uur

hdeweert

reken eens uit hoeveel 2 a 3 dagen autohuur je gaat kosten en wat een week je gaat kosten.
Dat ligt niet ver uiit elkaar dus heb je voor weinig tog een auto ter beschikking.
succes
Harm
#2 - 10-02-2010, 21:52 uur

Hans B

Reken in de stad bij een hotel ook de parkeerkosten.

Onze kids kwamen afgelopen zomer achter ons aan vliegen en landden op SFO.
Daar in de buurt hadden we onze camper geparkeerd.
Je kunt van het vliegveld heel goed met openbaar vervoer naar downtown.
Je blijft natuurlijk wel met de koffers slepen.
Echt nodig heb je de auto in SF niet, openbaar vervoer is goed.
#3 - 10-02-2010, 22:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Loek

Het is niet alleen wat je uitspaart aan autohuurkosten, maar ook wat je eventueel uitspaart aan parkeerkosten.  In het centrum SF is het niet ongewoon dat hotels zo'n $20/dag rekenen voor het parkeren van een auto.  Gewoon even de totale kosten vergelijken en dan beslissen of je het gemak/ongemak de moeite waard vindt.  Persoonlijk vind ik een auto in SF een blok aan het been, het openbaar vervoer werkt daar best goed.
#4 - 10-02-2010, 22:12 uur

Jez

Neem voor een volledige berekening ook even de openbaar vervoerskosten mee (van het vliegveld naar downtown).
#5 - 10-02-2010, 22:41 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Frasi

Het openbaar vervoer in San Francisco en naar SFO is uitstekend. Vanaf SFO kan je met BART (regiotrein/metro) voor een appel en een ei naar de stad.
Een (huur)auto in de stad is niet handig: SF is een erg on-Amerikaanse stad met veel kleinere straten en weinig & dure parkeerruimte.
Zeker als je je reis in SF start kan je prima zonder auto. De meeste verhuurders hebben ook locaties in de stad dus je  kan zelfs je huurauto in de stad oppikken (wel even de locatie afstemmen op de ligging van je hotel).
#6 - 10-02-2010, 22:59 uur

houtsmaaa

Tja... Heb nog even gekeken maar het hotel heeft gratis parkeerruimte dus dat scheelt wel maar als ik een hotel wil boeken bij een alamo locatie ben ik voor die hotels veel meer kwijt.. Onze vlucht terug gaat midden in de nacht dus heb ik eigenlijk niet zoveel zin om slepend met koffers over straat te moeten... Moet je trouwens veel eerder op het vliegveld zijn?

Groet Johannes
#7 - 11-02-2010, 08:31 uur

Hans B

Hoeveel koffers denk je mee te slepen?
Op het ogenblik is het 1 koffer per persoon.
Je zou kunnen overwegen om na je vlucht te overnachten nabij het vliegveld (er is veelal een shuttlebus), de volgende dag auto halen en uit SF te vertrekken.
Bij terugkomst dan pas uitgebreid de stad bezoeken, of andersom natuurlijk kan ook.
Scheelt je toch 1x gesleep.
#8 - 11-02-2010, 09:07 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

spavisje

Even ter info.  Wij hadden onze auto ingeleverd in SF en daar nog 3 dagen zonder auto doorgebracht.  Openbaar vervoer was heel goed en je auto kwijt geraken is er minder evident.  Toen we midden in de nacht naar de luchthaven moesten heeft het hotel voor een taxibusje gezorgd en dat was niet eens zo duur.  We waren met zijn 4 en hadden toch redelijk wat baggage bij.
#9 - 11-02-2010, 11:59 uur

trisch39

Wij verblijven de eerste dagen in New York, en halen pas de vijfde dag de auto op in Manhattan.
Spaart toch  parkeerkosten uit en huur, in een grote stad autorijden lijkt ons helemaal niks.
We moeten wel een taxi regelen van JFK naar het hotel, kost 50 dollar.

Wij zijn ook in SF geweest en hebben eigenlijk alles lopend gedaan, beste manier om de stad te verkennen.
Ook daar lijkt mij autorijden geen pretje, als je de stad niet kent, nogal heuvelachtig ook ;)

groetjes Patricia
#10 - 14-02-2010, 18:58 uur

Jez

We moeten wel een taxi regelen van JFK naar het hotel, kost 50 dollar.
Als je niet teveel bagage hebt, kun je ook de metro pakken voor $5,-.

Citaat
Wij zijn ook in SF geweest en hebben eigenlijk alles lopend gedaan, beste manier om de stad te verkennen.
Ook daar lijkt mij autorijden geen pretje, als je de stad niet kent, nogal heuvelachtig ook ;)
Valt wel mee, is juist heel makkelijk. Het is natuurlijk wel erg gaaf om zelf over Crooked Street naar beneden te rijden. Alleen parkeren is nogal prijzig. Wij parkeerden trouwens gratis op Fishermans Warf: als je bij 1 van de restaurantjes daar gaat eten, mag je 3 uur gratis parkeren. Aangezien er geen zeehonden te zien waren bij Pier 39 en we hier al 2x eerder waren, was dat voor ons genoeg tijd.
#11 - 14-02-2010, 19:10 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15