Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

autohuur

Discussie gestart

sweatbox

Rijd je dadelijk in een grote dikke zuiperd die flink op je budget inhakt. Gelukkig zijn de prijzen vd benzine nog goedkoop in vergelijking met nl.

Met een beetje Amerikaan betaalt je per kilometer al snel hetzelfde als in Nederland. Benzine kost de helft en het verbruik is al snel het dubbele van een Europeaan of Japanner. Het is ook niet voor niks dat die steeds populairder worden in de States.
#16 - 08-08-2005, 18:50 uur

usfreak



Nix ervan geen Japper voor mij als ik in de states ben.

Geef mij maar een dikke Ford Thunderbird 5.0 liter
(daar heb ik in '94 3000miles mee gereden elke dag tanken a $20,-)
#17 - 08-08-2005, 19:02 uur

visuar

$20 voor een volle tank? Nou, dat kost mij hier toch al snel 50 euri. En dan mag ik blij zijn als ik de 500 km haal (nou rij ik ook wel vrij pittig, hahaha)
#18 - 08-08-2005, 19:05 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

sweatbox

Usfreak heeft het over meer dan tien jaar geleden.

De prijzen liggen in de VS nu een stuk hoger. Door de zwakke dollar is bij ons de benzine naar verhouding niet hard gestegen als in de VS. Olie wordt immers verhandelt in dollars. Een gallon kostte in mei $2,50 (in California), vaak meer. Dit komt nu neer op bijna EUR 0,60 per liter met de huidige koers.

SUV, pick-up trucks en die sports dingen (Mustang, Thunderbird)zijn vaak nog Amerikaans. De rest (in California, over de andere staten kan ik niet spreken) is toch echt vaak Japans of Europees. Merken als Volkswagen, Toyota (= Lexus = Scion) en Nissan (= Infiniti) timmeren toch erg hard aan de weg.

Een full-size is meestal een taxi, een politiewagen of van senioren. Een full-size zou ik dus niet huren. De nieuwe Thunderbird vind ik speelgoed.
Het liefst rij ik daar in een SUV, ruim, comfortabel en overzichtelijk.

#19 - 08-08-2005, 20:34 uur

Jez

Mwa, vorig jaar hadden we een fullsice gehuurd en toen kregen we een Chrysler 300C, en later een Dodge Magnum mee. Vond ik toch niet slecht, voor een fullsize.........
Met mijn 32 lentes wil ik mezelf toch ook niet bij de senioren rekenen  ???

Ik vind juist een SUV een ouwel....nbak; daar rijden mijn Amerikaanse ooms en tantes van rond de 70 in................

Zo zie je maar: smaken verschillen!

Vorig jaar betaalden we trouwens nog gemiddeld $25,- voor een volle tank (60 liter). Dat zou dan volgens jouw rekensommetje rond de $30,- liggen. Vin'k nog niet verkeerd!
#20 - 08-08-2005, 20:53 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

usfreak

$ 30,-   Dat tank ik nu per week?! (zonder Airco  ;) ) en ook geen vette V8  Maar een simpele 2.0L aut.
#21 - 08-08-2005, 20:56 uur

Jez

Ja, en hoe groot is je tank en hoeveel km rij je daarmee?

Ik tank voor €35,- per 2 weken, maar rijdt dan ook maar 175 km per week.............
#22 - 08-08-2005, 21:14 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

sweatbox

Vorig jaar betaalden we trouwens nog gemiddeld $25,- voor een volle tank (60 liter). Dat zou dan volgens jouw rekensommetje rond de $30,- liggen. Vin'k nog niet verkeerd!

1 gallon = 3.7 liter
$25.= voor 60 liter is $1.54/gallon
60 liter is 16.2 gallon
Een volle tank @ $2.50/gallon kost nu dus $40.=
Dus 60% duurder geworden.

Ach, SUV betekent niet voor niks Suburban Utility Vehicle...
#23 - 08-08-2005, 22:42 uur

Jez

Okee, rekenen is niet mijn sterkste punt (overigens, een gallon is 3,8 liter  ;D )..........
Maar met een 60 liter tank tank ik nooit 60 liter bij. Niet verstandig om 'm tot de laatste drup leeg te rijden  ;)
Dus voor ca. 50 liter betaalden we vorig jaar ca. $25,- (kan ook eens $27 zijn geweest) en nu ca. $33,- Is ongeveer de helft van hier; ik lach nog steeds bij de benzinepomp!

(Heb ik nu officieel het laatste woord? Dat heb ik zo graag  ;D ;D ;D ;D ;D )
#24 - 08-08-2005, 23:00 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

sweatbox

Is ongeveer de helft van hier; ik lach nog steeds bij de benzinepomp!

(Heb ik nu officieel het laatste woord? Dat heb ik zo graag  ;D ;D ;D ;D ;D )

Je mag het laatste woord hebben, zeker omdat we het eens zijn.....

Citaat
Benzine kost de helft en het verbruik is al snel het dubbele van een Europeaan of Japanner.
#25 - 09-08-2005, 08:01 uur

usfreak


Toch denk ik niet dat die Jappers veel minder verbruiken dan een Amerikaan.
De meest verkochte Jappers zijn de Toyota Camry en de Honda Accoord! Dit zijn geen kleintjes!!
Daar ligt ook een aardige motor in en zijn qua gewicht zwaarder dan de europeese modellen!
Want vergeet niet deze 'jappers'  worden gebouwd in Detroit.
 ;D
#26 - 09-08-2005, 08:47 uur

Frank S

Ach, SUV betekent niet voor niks Suburban Utility Vehicle...

Is dat zo? Laat ik nu al die tijd gedacht hebben dat het Sports Utility Vehicle betekent...
#27 - 09-08-2005, 09:39 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Loek

Ach, SUV betekent niet voor niks Suburban Utility Vehicle...

Is dat zo? Laat ik nu al die tijd gedacht hebben dat het Sports Utility Vehicle betekent...

Het ligt eraan wie je vraagt  ;D ;D ;D ;D

Hier heb je nog een aantal alternatieven voor SUV:
Safe Utility Vehicle
Satan Under Veil
Satanic Urban Vehicle
Saudi Utility Vehicle
Screwed Up Values
Senseless Urban Vehicle
Seriously Useful Vehicle
Shameful Unregulated Vehicle
Sheep United For Victory
Simply Useless Vehicle
Smart Utility Vehicle
Soccermom's Ugly Van
Some Useful Virtues
Son Of Ugh Vitch
Spinal Utility Vehicle
Stupendously Useless Vehicle
Stupid Unsafe Vehicle
Stylish Urban Vehicle
Sucky Underperforming Vehicle
Supercharged Unstopable Vehicle

Maar als je de Department of Transport (DOT) vraagt is het inderdaad een Sports Utility Vehicle.


#28 - 09-08-2005, 17:00 uur
« Laatst bewerkt op: 09-08-2005, 17:01 uur door Loek »

saskia

Wij hebben geen auto bij Alamo gehuurd,
maar bij Hertz.. is ook een goede toch?
En is het waar dat een economy car word afgeraden?

.... kan toch best? ???
#29 - 09-08-2005, 17:10 uur

Ebelix

Nee, kan niet. Je hebt geen ruimte en het is niet comfortabel genoeg om lange afstanden te rijden. Ga minimaal voor een midsize en dan hopen dat je een upgrade krijgt naar een full size.

Het is een geweldige vakantie maar je moet niet besparen op de autohuur. Die 2 a 3 honderd euro extra op de hele vakantie is het geld niet. Neem altijd een full inclusive of gold pakket. Dan ben ten alle tijde goed verzekerd.
#30 - 09-08-2005, 17:16 uur
« Laatst bewerkt op: 09-08-2005, 17:18 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15