Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Autohuur

Discussie gestart

E-line

Ik weet dat er hier al vanalles over verteld is, maar ik heb nog nooit in m'n leven een auto gehuurd in de USA, dus ik heb iets meer info nodig.

Ik vertrek 24 mei naar San Francisco voor een rondreis door het westen. We willen een auto huren van 27 mei tot 11 juni.

Nu heb ik gelezen dat de goedkoopste manieren via eautohuur.nl is of usareisen.de

Wat voor auto zouden jullie aanraden?
We zijn met z'n 2e + bagage, willen niet super besparen op autohuur, maar kicken ook weer niet op de grootste auto die erbij zit, als er maar
voldoende ruimte is.
Mijn vriend is 25, maar ik ben 23. Hij zou het niet erg vinden om zelf alles te rijden, zou dit slimmer zijn? (ik weet niet hoeveel erbij komt met extra bestuurder onder de 25)

En hoe zit het met verzekeringen?? Als ik op beide websites kijk, de prijs die ik dan krijg, zitten daar alle verzekeringen al in??

Sorry voor al deze vragen, maar het zou super zijn om er antwoord op te krijgen!

Alvast bedankt!!  :)
#1 - 14-04-2009, 09:50 uur

hdeweert

Hallo
Of eautohuur.nl is of usareisen.de de goedkoopste aanbieders zijn weet ik niet. de prijs is afhankelijk van de grote van de auto
het verhuurbedrijf de verzekering etc. de meeste eautohuur.nl is en usareisen.de zijn net als vele andere bedrijven tussen persoon.
Zij verhuren auto.s van de div. Amerikaanse verhuurbedrijven. Bij alle via een Europese tussen persoon is de verzekering inbegrepen.
Bij de goedkoopste aanbieding betreft het meestal een kleine auto met een minimum aan verzekering en bij het goedkoopste
verhuurbedrijf. De grote van je auto zul je zelf moeten bepalen. Hoe groter hoe meer ruimte en comfort.
Verder zijn de voorwaarden waaronder je huurt altijd beschikbaar, lees die dus goed door voordat je iets besluit iets te huren.
Harm
#2 - 14-04-2009, 11:28 uur

koosv

tegenwoordig is er een toeslag voor bestuurders jonger dan 25 jaar, deze is vrij fors ca 25 usd  p/dag of 100 usd /week, dus als ik
jullie was zou ik dat niet doen. je hoeft niet persé met z'n tweëen te riijden. autorijden is daar vrij makkelijk: automaat, esp meestal (elektr.stabilisatie controle), cruise
control, bredere wegen, bredere parkeerplaatsen etc. maar dat is in new york  wel anders (hell breaks loose).

zoals reeds opgemerkt door hdeweert: niet via tussenpersonen huren, maar direct bij de NL site.

als je de auto in een andere stad inlevert, dan komen er zg drop-off kosten bij, maar niet binnen californië en er zijn nog wat
uitzonderingen, lees de voorwaarden!

alamo is voor grotere typen auto's doorgaans duurder dan hertz
als je lid bent van de anwb krijg je 10% korting bij hertz
maar er zijn ook kortingen (vouchercodes, coupon codes) die op het internet zijn te vinden...

ik zou niet kleiner dan de klasse compact huren. voorzover ik me herinner kan je bij hertz binnen dezelfde klasse zelf een auto uitzoeken (op de grotere lokaties zoals bij airports), maar baliemedewerkers houden er niet altijd van. meestal vraag ik meteen of ik kan kiezen uit verschillende merken.

als je de auto ophaalt: blijf bij de huur zoals je die precies hebt afgesloten, laat je geen extra verzekeringen aanpraten. vooral bij
alamo zitten een aantal premiejagers, als je het niet eens bent teken dan met "under protest"

Koos
#3 - 14-04-2009, 16:54 uur

Ruud2004

Zoals al aangegeven, neem vooral een wat grotere/ruimere auto. Je rijdt daar vaak behoorlijke afstanden en het zoeft zo heerlijk weg. Voor de benzineprijs cq het verbruik hoef je het niet te laten. Autorijden in de VS is geweldig ! Op alle fronten een verademing met Nederland.
#4 - 14-04-2009, 20:25 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Bakvet

Alamo heeft deze zomer een speciaal tarief voor 'onder de 25'.

Neem als voorbeeld een Full Size, die kost normaal EUR 183 en voor onder de 25 kost hij EUR 240, zeg maar 8 euro extra per dag. Het is wel makkelijk als je af en toe van bestuurder kan wisselen, het heeft alleen z'n prijs. Aan de andere kant moet je ook zo denken: als bestuurder zit je voortdurend op het verkeer of op de weg te letten, je mist erg veel van het panorama, dat in de VS meestal erg mooi is. Door een beetje af te wissellen achter het stuur, verdeel je de last wat eerlijker.
#5 - 14-04-2009, 23:24 uur
« Laatst bewerkt op: 15-04-2009, 08:49 uur door Bakvet »

lelici

Ik heb een auto voor 3 weken gehuurd bij usareisen.de en zou het direct weer doen. Je overlegt de toegezonden voucher aan de balie, en alles wordt geregeld. Ik zou wel de Super-inclusive nemen, dan weet je zeker dat je goed zit. Navigatie is optioneel, maar zeker aan te raden.
PS; ik had een Midsize genomen, omdat we maar met z'n tweeen waren, en kreeg een gratis upgrade naar een Fullsize...wow, wat een ruimte.
#6 - 14-04-2009, 23:48 uur

E-line

Ik hoor inderdaad goeie dingen over usareisen.de
Maar ik weet al weinig over autohuur en wat het beste is om inclusief te hebben en dan wordt het al helemaal lastig
als het in het Duits is (ik spreek vloeiend engels, maar duits..  :o)

Ik heb ook op Dollar.com gekeken en die prijzen zagen er ook goed uit.
Waar ik voor wil gaan:

Mid-Size - dodge charger wat 425 dollar voor 16 dagen.

Is did een goede prijs en weten jullie of hier al alle verzekeringen etc. inzitten? Ik kan hier namelijk niks over vinden op de website.

Alvast heel erg bedankt!!

#7 - 26-04-2009, 19:45 uur

hdeweert

Je hebt een Amerikaanse site te pakken. Aangezien de Amerikaanse huurder van een auto anders verzekerd is
dan de Europeaan is het aan te bevelen om bij een Europees  je auto te huren dan ben je in ieder geval minimaal verzekerd.
Huur je rechtstreeks in Amerika dan ben je niet goed verzekerd.
Harm
#8 - 26-04-2009, 19:59 uur

E-line

Bedankt Harm! Ik heb zojuist geboekt bij usereisen.de
Mid size SUV met het Super-Spar-PLUS-Preise pakket. Ik weet niet of iemand wel eens geboekt heeft / verstand van heeft.

Je hebt ook een pakket met verzekering van inzittende en bagage, dit heb ik expres niet gekozen omdat dat al verzekerd is door de reisverzekering die we hebben.. klopt dit? Zoniet dan zou ik het zo snel mogelijk willen weten zodat ik dat nog kan veranderen!!

Bedankt :)
#9 - 26-04-2009, 23:50 uur

hdeweert

Verzekeren is altijd moeilijk. Als je zelf een verzekering voor iets hebt hoef je die natuurlijk niet dubbel te nemen. Wel moet je van de eigen
verzekering de voorwaarden goed bekijken. In sommige verzekeringen staat dat zij een wereld dekking hebben maar als je goed verder leest
houd de dekking bij de grenzen van de EU op is Amerika dus niet verzekerd.

Harm
#10 - 27-04-2009, 07:59 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15