Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Autoreis van New York naar Los Angeles

Discussie gestart

diahar

Wij willen in mei 2011 in ongeveer 5 weken vanuit New York met een minivan o.a. via Louisiana doorreizen naar Los Angeles. Graag willen wij tips voor een mooie route. 
#1 - 20-10-2010, 17:13 uur

Jez

Da's wel een heel lang stuk waarop je alle kanten uit kunt...... Kijk eens op de website http://www.byways.org/ voor mooie routes. (Ook in boekvorm te verkrijgen, van National Geographic).
Verder is het handig om te weten waar je van houdt, wat je in elk geval wilt zien en wat je zelf al in gedachten had.
#2 - 20-10-2010, 20:54 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

jhbechthum

Dat is ruim 2 dagen! onafgebroken op de Interstate.
Zoals al aangegeven, waar houdt je van?
Tussen New York en Louisiana kom je langs het Great Smoky Mountains National Park (www.nps.gov/grsm), op de grens tussen North Carolina en Tennessee: geweldig mooie natuur, maar zonde om 'alleen maar' doorheen te rijden en niet te verblijven.

Overigens, Jez bedankt voor de link met America's Byways.

Johan
#3 - 21-10-2010, 11:44 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

diahar

Bedankt Jez en Jhbechthum voor de links. Komende tijd gaan we ons wat verder verdiepen op onze wensen t.a.v. de route.
#4 - 25-10-2010, 00:10 uur

Jez

Mocht je er iets aan hebben, dit is hoe ik altijd een route uitstippel:

Ik begin altijd met een grove route, langs de plaatsen die ik perse wil zien. Die route deel ik in in stukken van ca. 250 miles per dag (dat is wat wij gemiddeld rijden, neem gerust je eigen gemiddelde) en dan zie ik of ik tijd over of tekort heb en kan ik verder aanpassen. Dan ga ik kijken welke routes en bezienswaardigheden onderweg de moeite waard lijken. En welke er enigszins in de buurt liggen, waarna ik de route verder aanpas. Ik hou altijd die regel van ca. 250 miles aan en plan 1-2 rustdagen in. Voor plaatsen waarvan ik weet dat we er langer zullen blijven, plan ik uiteraard minder miles/meer tijd. Of ik plan er een rustdag omheen. Verder gaan wij altijd op de bonnefooi, zodat onze planning niet statisch is omdat bijv, hotels al vastliggen.
#5 - 25-10-2010, 00:31 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Freddytex

Ik heb de volgende reis in 2008 gemaakt Maar houd er wel rekening mede dat het een reis is  waarin je veel in de auto zit .http://mapq.st/h/8-p7Xq
Het was voor mij ook wel de moeite om te doen.Ik heb ook de zuidelijke rouite reeds gedaan . Ik zal ook hiervan een link plaatsen
#6 - 25-10-2010, 21:13 uur
« Laatst bewerkt op: 25-10-2010, 21:37 uur door Freddytex »

Freddytex

Deze reis van LA tot NY is reeds van 1997 en toen was ik ook veel jonger zodat ik deze reis veel lichter opnam alhoewel de afstand nog groter was dan via het zuiden.
Je moet zelf uitzoeken waar je wenst te verblijven want er zijn echt veel mogelijkheden om te bezoeken
http://mapq.st/h/8-eG1a
#7 - 25-10-2010, 21:34 uur

diahar

Freddytex, onwijs bedankt voor de route voorbeelden. Hier kunnen we zeker verder mee
#8 - 27-10-2010, 23:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15