Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

autostoeltjes in een camper??

Discussie gestart

Frank

Hallo,

Ik ben nog niet zolang lid van dit forum dus misschien heb ik alles niet goed bekeken
maar ik kan niet een direct antwoord vinden op de volgende vraag:

Zijn autostoeltjes verplicht in een camper voor kinderen. En zo ja, tot welke leeftijd/lengte zou dit dan
verplicht zijn.

Sorry als dit onderwerp al eens is aangesneden maar zoals vermeld kon ik niet een
direct antwoord terug vinden.

Alvast bedankt
#1 - 27-02-2008, 11:53 uur

Loek

Hier is een topic over dat onderwerp, en ook hier.  De regels met betrekking tot welke leeftijd kinderen in een goedgekeurd zitje moeten zitten verschillen some per staat.  Vaak is het gebonden aan lengte en gewicht.  Kleine kinderen in een kinderzitje, grotere kinderen in een "booster seat".  Ga naar de DMV site van de staat die je bezoekt om de preciese informatie te vinden.  Dit zijn bijvoorbeeld de regels voor California:

CHILD RESTRAINT SYSTEM AND SAFETY SEATS

Any child under the age of six weighing less than 60 pounds must be secured in a federally approved child passenger restraint system and ride in the back seat of a vehicle.

A child under the age of six weighing less than 60 pounds may ride in the front seat of a vehicle when:

    * There is no rear seat or the rear seats are either side-facing jump seats or rear-facing seats.
    * The child passenger restraint system cannot be installed properly in the rear seat.
    * All rear seats are already occupied by children under the age of 12 years.
    * A medical reason requires the child to ride in the front seat.

A child may not ride in the front seat of an airbag-equipped vehicle if the child:

    * Is under one year of age.
    * Weighs less than 20 pounds.
    * Is riding in a rear-facing child passenger restraint system.

Children ages six and older but less than 16 and children under age six who weigh more than 60 pounds, must be properly secured in an appropriate child passenger restraint system or safety belt which meets federal safety standards.
#2 - 27-02-2008, 16:58 uur
« Laatst bewerkt op: 27-02-2008, 17:03 uur door Loek »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15