Ik heb dus in 2004 een naar akkefietje gehad met Avis. Zij hadden mij beloofd dat alles in orde was, maar eenmaal thuis, bleek er toch een behoorlijk bedrag van mijn cc afgehaald te zijn. Ik heb een cc van abnamro en moest voor een klacht over de deze onterechte inhouding van Avis bij Interpay zijn om een klacht in te dienen. Heb ik braaf gedaan, maar nog voordat Interpay de klacht in behandeling kon nemen had Avis de bedragen alweer teruggestort. De bank kon nix doen, alles liep via Interpay.
Daarna heb ik nogal wat gedoe gehad met de bank om die bedragen weer op mijn cc-rekening te krijgen en na een week of 2 zeuren en bellen, kwam de bank er ineens achter dat ik ook hiervoor bij Interpay moest zijn. Interpay stort in dit soort gevallen namelijk niet het bedrag op de rekening die aan de cc gekoppeld is, maar houdt het als het ware vast, zodat je toekomstige cc-uitgaven ermee verrekend kunnen worden. Pas als je zelf aangeeft dat je het geld op je rekening wilt krijgen, storten ze dit.
Bank kon blijkbaar vrij weinig, alles moest via Interpay. Misschien dat dat bij de Rabo ook wel zo zal werken?