Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

besodemieterd bij Alamo LA

Discussie gestart

em590

Laat ik eerst beginnen met het feit dat we een fantastische reis hebben gemaakt door West-Amerika. Het was geweldig en vreselijk mooi! Hier in Nederland hadden wij via een reisbureau de tickets, auto en 4 nachten hotel geboekt.
We hadden, volgens ons, in de duurste klasse van Alamo, een auto gehuurd; Chevrolet Blazer. Voucher bij aankomst afgegeven en ook besloten om een GPS systeem voor 49 usd per week erbij te huren. Alleen had hij geen Chevrolet Blazer maar wel een Jeep Commander. Er is NIET gesproken over een upgrade en aangezien wij in Nederland voor de duurste klasse hadden gekozen namen wij aan dat dit in dezelfde prijsklasse viel. Nu komt de afrekening van de creditcard waaruit blijkt dat men 40 usd  pd rekent voor deze auto. Het ging allemaal heel snel en ik had er, achteraf gezien, geen goed gevoel over. Om een lang verhaal kort te make'; bij ons werden ook kruisjes gezet waar we moesten tekenen alleen lijkt de handtekening op de achterzijde, waarin wij akkoord zouden gaan met upgrade, niet helemaal op de handtekening van ons.....
Kortom; we zijn besodemieterd en we zijn heel erg naief geweest. Het ergste vind ik nog dat je schijnbaar niemand meer kan vertrouwen en als je niet zo bereisd bent zoals wij.....loop je dus een risico....Volgens het reisburo komt het allemaal in orde, dat hoop ik dan maar....Groet, Emmy
#1 - 01-09-2007, 12:17 uur

Harry

Het lijkt steeds erger te worden bij Alamo, op een ander forum is er ook al het nodige over geschreven. Wij huren na zeer slechte ervaring met Alamo drie jaar geleden nu altijd bij Avis, en dat is een verademing vergeleken met Alamo, ik raad iedereen aan om goed het contract te lezen voor je ondertekent, het gebeurd toch met enige regelmaat dat er dingen op aangekruist worden waar je niet om vraagt. Alamo rekent er kennelijk op dat de vermoeide toerist die al een hele dag onderweg is en graag naar het hotel wil makkelijk te beinvloeden is en vervolgens upgrades en verzekeringen aanbied die helemaal niet nodig zijn. Op deze manier is het kleine prijsvoordeel wat Alamo biedt t.o.v. de grote verhuurders Hertz en Avis natuurlijk helemaal weg.

Harry
#2 - 01-09-2007, 12:58 uur

frankko

Wat een stelletje sneaky gasten. Wij gaan volgende week zaterdag ook en halen onze auto op bij Alamo LAX aan Aviation BLVD te Inglewood. Heb jij de auto
daar ook afgehaald? Wat ik niet snap is in NL krijg je altijd netjes een bonnetje als je iets koopt of huurt  maar is dit in de US niet het geval of zo?  Als ik iets huur en dat kost me 40 dollar p/d dan is het toch niet meer dan normaal dat je daar een afrekening van krijgt.
#3 - 01-09-2007, 13:15 uur

Ine

Jaren geleden hadden wij ook problemen met Alamo. Het personeel daar (en ook bij andere bedrijven) werkt duidelijk op commissie en probeert iedereen van alles aan te smeren...Bij terugbrengen zagen wij op het bonnetje dat NIL moest zijn een bedrag staan. Bleek ook iets vaag wat wij niet besteld hadden. Meteen voor vertrek nog met customerservice gebeld en na veel praten is het eraf gehaald.
Van hen het advies gekregen en dat ook vaak tegen kennissen gezegd, klachten over zaken op het contract kan je nog binnen 24 uur meestal laten corrigeren. Dus in het hotel na aankomst het conract rustig doorlezen, vertrouw je het niet meteen bellen.
Overigens proberen ze ook vaak verzekeringen of upgrades aan te praten. Hebben ze die autocategarie niet die je gereserveerd hebt, moeten ze je een andere auto zonder bijbetaling meegeven. Laat dit desnoods op het contract aantekenen.
Trap niet in die verhalen dat de auto die jij gereserveerd hebt te klein of oncomfortabel is voor de reis die jij wilt maken e.d., gewoon verkooppraatjes...
Nee blijven zeggen.

#4 - 01-09-2007, 13:24 uur

MiamiHeat

Belazerd of niet...............uiteindelijk teken jezelf het contact en dien je dus heel duidelijk te kijken naar het bedrag onder de streep want dat moet, in geval van een voucher, altijd nul zijn.

Natuurlijk proberen ze je vanalles aan te smeren en doen ze dat op een hele subtiele manier maar als het puntje bij paaltje komt wil ik hebben wat er op mijn voucher staat en kunnen ze dat niet bieden dan moeten ze gratis een upgrade doen. Moet ook vermelden dat dit deze tactieken per vestiging verschillen want in Miami, Washington en San Francisco hebben we nooit problemen gehad.....wellicht volgend jaar als we naar LA gaan maar we weten nog niet waar we gaan huren.

Ook wij zijn er jaren gelden ingetrapt en bleek ik voor een een of andere verzekering een hantekening gezet te hebben...............vanaf dat moment lees ik werkelijk alles goed door................dit ook vaak tot ongenoegen van de Alamo medewerker want die willen zsm de volgende klant helpen......maar 5 minuten extra tijd om te lezen waaronder je een hantekening zet is voor mij belangrijker dan een drukke rij die achter mij staat te wachten.




#5 - 01-09-2007, 13:49 uur
« Laatst bewerkt op: 01-09-2007, 13:52 uur door The Grove »

PetraVS

Dat allemaal verzekeringen en een grotere auto proberen aan te smeren is niets specifieks Amerikaans.  Hetzelfde gebeurt ons bij het ophalen van onze huurauto's in Nederland (meestal van Kemwell, geen Amerikaans bedrijf).  Inderdaad op je strepen staan en eisen, dat je krijgt, waar je voor betaald hebt.
#6 - 01-09-2007, 19:11 uur

sweatbox

Ik vind dit op zijn zachts gezegd een bedenkelijke werkwijze. Nee hoort gewoon nee te zijn en niet stiekem toch ja op het formulier. Het zou voor mij ook een reden om een verhuurmaatschappij de volgende keer links te laten liggen.

Ik heb deze ervaring trouwens niet bij Alamo op LAX.
#7 - 01-09-2007, 19:21 uur
« Laatst bewerkt op: 01-09-2007, 19:24 uur door sweatbox »

Rob

Wij moesten bij ALAMO in San Francisco 93$(wat op zich al een zeer hoog bedrag is) betalen voor een volle tank terwijl onze voucher vermelde dat de eeste tank inbegrepen was.Maar volgens hen kwam het resevatienummer niet overeen met de tekst. Wij hebben zeker een half uur staan discuteren maar het hielp niet Bijbetalen of geen auto.We moesten het maar regelen met de reisagent. Ze zijn zeer vriendelijk tot je allerhande verzekeringen weigerd. Ze probeerden zelfs een ant smeren voor kapotte banden.
VOOR MIJ GEEN ALAMO MEER

Rob
#8 - 02-09-2007, 17:46 uur

ned in MO

Mijn vader zei altijd: LEZEN WAT ER STAAT, ook al ben je moe.
Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat dit vaste prik is, anders wordt dit vast wel uitgelicht bij dateline of 20/20 of zo.
#9 - 04-09-2007, 03:38 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Mr-Leo

Bij Avis werden wij helemaal niet lastiggevallen met vragen over upgrades of verzekeringen. Gewoon de sleutels gekregen en you all ready got al the insurances so you're all set!
#10 - 04-09-2007, 09:08 uur

Encinitas

Heb uitsluitend goede ervaringen met Alamo.
Ja, ze vragen of je een upgrade, of extra insurance wil, maar als je duidelijk "nee" zegt, stoppen ze direct.

Redenen voor ALAMO:
Alamo is voor mij nog altijd de goedkoopste geweest.
Daarbij kun je tegenwoordig zelf je auto uitzoeken in je catagorie ( LAX).
Ik had tussen Seattlte en LAX geen drop-off charges.

Had dit jaar wel een onduidelijkeheid over de tankvulling.
Had voor mijn 2e huurperiode (usareisen.de) geen tankvulling included.
Ik zag op de papieren die ik bij het afhalen kreeg wel iets staan van "fuel service option" ca. $60.
Ik was van mening dat ik deze service niet had genomen en heb dus volgetankt voor het inleveren van de auto.

Daar bleek dat ik op de eind-afrekening wel deze $60 had staan.

Ben direct naar binnen gegaan (cust. service) en verhaal uitgelegd.
Binnen 2 minuten was ik weer buiten: geen probleem, bedrag direct gecrediteerd.
De persoon zei dat met deze organisatie (usarereisen.de) een afspraak was dat altijd gerekend wordt met de fuel service.

Ik heb dat op hun website (usareisen.de) nagekeken en dat blijkt zo te zijn. Bij mijn pakket was de volle tank niet included, maar wel de fuel service included.
Ze gaan er dus vanuit dat je leeg inlevert en ter plekke de volle tank afrekent bij Alamo.

Nogmaals, ik gebruik uitsluitend en naar volle tevredenheid Alamo,

Groetjes,
Paul
#11 - 04-09-2007, 10:46 uur

Bakvet

Alamo maakt het de klant ook zo 'makkelijk' door te zeggen dat je hem met een lege tank mag inleveren, nadat je hem eerst betaald heb. Lekker veilig idee trouwens om met een bijna lege tank rond te gaan rijden in LA.

Edit: toen ik zojuist keek was je op Amerikaanse website van Alamo niet langer verplicht om met de optie 'pay fuel up front' te reserveren.
#12 - 04-09-2007, 20:00 uur
« Laatst bewerkt op: 04-10-2007, 22:51 uur door Bakvet »

Chiefram

Sommige reakties die ik lees lijken aan te geven dat je alles goed moet lezen wat je tekent. Dat is ook zo, maar ik ben het toch echt met de mensen eens die (met name door Alamo) zijn belazerd!!! Dit heeft helemaal niets te maken met goed lezen en weten wat je tekent, omdat ze zo geraffineerd gemeen zijn dat ze je iets aansmeren waarvoor je NIET hebt getekend. Ik heb het zelf aan den lijve onder vonden en heb al aardig wat gemene truukjes door die de verhuurders (met name Alamo en Enterprise gebruiken).

Ik weet waar ik over praat, omdat ik namelijk 3 keer per maand wel ergens in Amerika een auto huur en Alamo stond bij mijn vroeger op een hoge plaats, maar ik huur er liever nooit meer. Ik ben overgestapt op een vaste verhuurder, namelijk Budget en heb hier zeer goede eravringen mee.

Een van de ergste ervaringen met Alamo is dat ik heb gezegd alle verzekeringen te willen cancelen. Ik heb namelijk een huurautoverzekering van de zaak, waar ik in Amerika ook huur, ik ben voor alles verzekerd. Ik lees altijd wat ik teken en heb duidelijk mijn krabbeltjes gezet bij Alamo waar ik aan geef alle verzekeringen te cancelen. Kontrakt is getekend, verdwijnt een in grote bak en ik krijg keurig netjes en nieuwe uitdraai mee van het kontrakt (deze zonder handtekeningen), welke voor je wordt opgevouwen en in een enveloppe wordt gedaan.

Bij de eindafrekening blijkt ineens dat ik alle verzekeringen heb afgesloten!!! Ik keek in mijn (kopie) kontrakt en inderdaad, daar stonden ineens hele andere bedragen (de verzekringen) dan wat ik getekend heb. Ik terug naar de balie (twee dagen later) en wat bleek, de getekende kontrakten konden ze niet meer vinden en niets was meer te achterhalen. Ik stond met een niet getekend kontrakt in mijn handen waaruit blijkt dat ik WEL verzekeringen heb afgesloten. Het kon wel eens 6 weken duren tot ze een kopie van het getekende kontrakt boven water konden krijgen. Ik heb gevraagd deze op te vragen en naar mijn huis te sturen. Ja, dat dacht je... dat komt nooit meer aan natuurlijk en de zaak is in de doofpot.

Ik heb dit soort truukjes wel meer meegemaakt met Alamo, maar ook bij Enterprise. Ik heb altijd mijn auto's van te voren betaald, dus mijn eindafrekening is is eigenlijk altijd $0 dollar. Ook de klasse huurauto welke ik geboekt heb staat dus vast. Meestal een SUV middenklasse, zoals een Chevrolet Trailblazer of gelijkwaardig. Ter plekke (als je de auto komt afhalen) is het wel eens een paar keer voorgekomen dat ik voor $10 dollar per dag een upgrade kan krijgen naar een Trailblazer!!! Dat is notabene de klasse waarin ik geboekt heb. Ik ga hier dus NIET mee akkoord en wil hebben waarvoor ik betaald heb.

Dan krijg je de papieren mee en mag je zelf de auto kiezen die buiten bij de SUV's staan. Wat denk je: De Trailblazers staan er gewoon tussen!!! Het is gewoon weer een truukje om een extra $10 dollar per dag af te troggelen. Als je dit niet weet, dan betaal je gewoon bewust te veel.

Ook wordt er vaak gevraagd (als je een auto in een bepaalde klasse hebt gehuurd) of een merk en type "X' ook goed voor je is. Er wordt dan NIET over een upgrade gesproken, maar ze doen het overkomen alsof dit de klasse is waarin je hebt gehuurd of of je dit wel een geschikte auto vindt. Vaak zeg je 'ja', want het zal je een worst wezen wat je me krijgt. Dan blijk je dus voor een upgrade te tekenen!!! Ik vraag ALTIJD bij dit soort 'vriendelijke verzoeken' of het voor de prijs is die ik al betaald heb. Dan zeggen ze altijd 'nee'... dus komt de aap uit de mouw.

Helaas moet je zo opletten wat je doet, want ze weten dondersgoed hoe ze je kunnen bespelen. Als je niet zoveel auto's huurt als ik per jaar, dan is de kans erg groot dat je ongemerkt belazerd wordt. Zelf ik trap er dus wel eens in, ook al let ik 100% goed op wat ik teken en wat er gezegd wordt.

Met name Alamo heeft het bij mij als betrouwbare verhuurder totaal afgedaan.


#13 - 05-09-2007, 05:01 uur

Bakvet

Alamo en zusterbedrijf National zijn een paar maanden geleden verkocht aan Enterprise. Ik had stille hoop dat daarmee een eind zou komen aan deze praktijken. Als je dit zo leest, lijkt het dat er niet snel iets zal veranderen.
#14 - 05-09-2007, 08:30 uur

MiamiHeat

Hmmm volgend jaar maar eens gaan kijken bij Budget, Avis of Hertz
#15 - 05-09-2007, 18:34 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15