Hallo,
Ik heb een tijdje in een reisboekhandel gewerkt en ben wat je een reisgids-junkie zou kunnen noemen. Dus gewoon verslaafd aan reisgidsen. Wat ik in mijn tijd in de reisboekhandel geleerd heb is, dat dé beste reisgids niet bestaat. Wat voor jou persoonlijk de beste reisgids is, is van een hoop verschillende factoren afhankelijk: Ga je een groepsreis maken of een individuele reis, heb je alle overnachtingsplekken al vooruit geboekt of kijk je pas ter plekke waar je verblijft, hou je van cultuur of van natuur etc. etc.
Ik vroeg klanten daarom altijd eerst, wat voor soort reis ze gingen maken en waar hun interesses liggen, alvorens een advies te verstrekken. Ik zal daarom hier ook geen persoonlijk advies geven, want mijn keuze reisgids hoeft niet jouw keuze te zijn. Persoonlijk vind ik bij voorbeeld de door jouw reisorganisatie verstrekte Marco Polo veel te summier, maar zoals je hier boven kunt zien is het daar niet iedereen met mij eens.
Alle tot nu toe door andere genoemde reisgidsen zijn op zich goed, maar elke reisgids heeft zijn sterke en ook zijn minder sterke punten. Een reisgids, die werkelijk alle informatie bevat, is volgens mij nog niet uitgevonden. Ik zou je dan ook adviseren, om gewoon eerst naar de bibliotheek te gaan en een paar reisgidsen te lenen. Dan kun je ze thuis eerst rustig bekijken en vervolgens beslissen, welke je zo goed bevalt, dat je hem wilt kopen. Schrijf de titel en auteur van die gids op en kijk nog eerst op internet, of er misschien al een nieuwere editie is dan diegene, die je hebt geleend. Dan kun je in de boekhandel ook gelijk controleren, of ze daar ook de nieuwste editie verkopen of of ze je nog een oude editie willen aansmeren (ik spreek uit ervaring).
Ten slotte toch nog even een specifieke aanbeveling: Als je van natuur houdt en veel nationale parken wilt bezoeken, kijk dan ook naar de gids van National Geographic 'National Parks of the United States'. Dit boek geeft je leuke kaartjes en informatieve beschrijvingen van alle nationale parken in de VS. Er is ook een uitgave 'Southwest', die alleen de nationale parken in het zuidwesten van de VS bevat.
Als je nog specifieke vragen betreffend reisgidsen hebt, mag je die natuurlijk altijd stellen.
Groetjes,
Franziska