Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wie kan advies geven obv van eigen ervaringen??

Discussie gestart

perrysburg

Hallo Forumlezers,

We hebben een aanbieding op zak om voor een periode van 2 jaar in Perrysburg (OH) te gaan wonen en werken (ja da's wat minder ... ha ha ha ha ha ).
Ik zeg heel uitdrukkelijk "we" want zo'n een beslissing neem je met je hele gezin; in ons geval man, vrouw en onze zoon.
Mijn vrouw en ikzelf hebben van het eerste moment positief gestaan tov dit avontuur; onze zoon daarentegen is nooit echt enthousiast geweest.

Daar zit 'm dus nu ook het probleem. Hij is 17 jaar en heeft de afgelopen jaren de nodige problemen gehad op school.
Hij is absoluut niet gemotiveerd om naar school te gaan en te studeren. Agv daarvan hij is van HAVO via VMBO TL naar een opleiding voor administratief medewerker "afgedaald". Er is duidelijk sprake van een negatieve spiraal.
Eigenlijk wil hij liever vandaag dan morgen stoppen met school.............

Hij ziet het dan ook helemaal niet zitten om naar Perrysburg te verhuizen:
* naar welke school moet ik dan?
* mijn Engels is zo slecht
* ik ben al mijn vrienden kwijt
* ................

Hoewel wij ook wel de nodige beren op weg zien (school / niveau ==> waar instromen?) zijn we er wel van overtuigd dat deze kans hem z'n ogen zal openen. Anderzijds zien we wel positieve kanten aan het verhaal: hij maakt op relatief jonge leeftijd kennis met een geheel andere cultuur / omgeving / taal kortom heel belangrijke ingrediënten die belangrijk zijn voor zijn ontwikkeling.

Alleen de hamvraag is: met welke argumenten kun je hem over de streep halen?
Wie kan ons een tip geven??

#1 - 24-01-2010, 19:27 uur

Jez

Wat een lastige issue!
Ik denk dat je eerst zult moeten bepalen wie de beslissende stem heeft. Als dat je zoon is, zal hij altijd problemen zien om te gaan en kom je er nooit uit. Ik snap dat je de beslissing als gezin wilt nemen, maar je vrouw en jij zijn de volwassenen in dit verhaal, hoewel je 17-jarige dat anders zal zien. Als jij ervan overtuigd bent dat dit ook het beste voor jullie zoon is, zou ik de beslissing voor hem nemen. Dat wordt dan alleen waarschijnlijk geen leuke tijd (tot jullie gaan) en de kans dat hij dan helemaal met de pet naar zijn huidige opleiding gooit is groot (want wat heeft het nog voor zin, hij moet toch verhuizen.......)

Succes!
#2 - 27-01-2010, 12:39 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15