Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

camping equipment

Discussie gestart

Marianne

Hoi Ceetje, onze huidige kampeeruitrusting is gebaseerd op kamperen in Spanje en Frankrijk. Dat houdt in dat de slaapzakken bjvoorbeeld niet warm genoeg zijn voor kamperen op grote hoogte. We hebben een 2-persoonstent dus er moet nog een tent bij. En uitgebreid koken...we hebben het wel over een maandlang koken, vlees snijden met een spatel lijkt me wat lastig en eten doen we ook op vakantie het liefst met mes en vork. Natuurlijk kan ik goedkope stoelen kopen maar ik ben nogal zwaar, dus een goede stoel is een vereiste. We vinden kamperen erg leuk, maar het hoeft niet te basic. Wat ons betreft zijn die spullen echt het minimum voor een comfortabele vakantie. Maar goed, misschien kan het inderdaad iets goedkoper. Feit is dat ik een aardige offerte heb voor tickets en vier weken camper voor ca 6000 euro. Een huurauto is 1000 euro goedkoper, komt op ca. 5000 euro. Dus dat is een afweging die we moeten maken. Verdien je die 1000 euro terug met een camper (het benzineverbruik even buiten beschouwing gelaten)? Dat is de vraag...


Mes en vork lijkt me inderdaad wel handig, maar die kun je toch gewoon meenemen? Net als een houten lepel en dat soort dingen. Als je een klein pannensetje hebt kun je dat ook meenemen.
Wat de slaapzakken betreft: wij hebben alleen in september in Bryce en in juni in Yellowstone echt warme slaapzakken nodig gehad, meestal is een laken voldoende. Ik weet niet wanneer jullie gaan en waarheen, maar het zou best kunnen dat je voldoende hebt aan je eigen slaapzakken. Ga je in juni als de dagen lang zijn, dan lijkt een lamp mij niet nodig, een zaklantaarn om 's nachts de beren te kunnen ontwijken is dan voldoende. 1smile

Als je niet al te basic wilt kamperen moet je er niet aan beginnen denk ik, neem dan een camper. Want de meeste campings in de parken zijn behoorlijk primitief; ik ga er maar even van uit dat je nationale parken gaat bezoeken.
Die 6000 lijkt mij een erg goede prijs, zitten daar alle bijkomende kosten voor de camper al in?

Marianne
#16 - 31-10-2006, 13:36 uur

Hans B

Hallo Ivar,
het is in andere posts op dit forum ook al eens getracht uit te leggen, maar mijns inziens het blijft een gevoel.
Ofschoon ik moet zeggen dat de luxe van een camper de laatste jaren mij meer plezier heeft gedaan dan het primitieve (excuus le mot, niet negatief bedoeld) van een tent.
Ik vind het een m(pr)achtig gevoel om het eens anders te doen dan we alle jaren daarvoor in Europa gewend waren.
Daar gingen we wel met tent op de camping en later met een vouwwagen.
We zijn ook een enkele maal in een hotel geweest, maar dat vonden we niks.
De vrijheid van het gaan met de camper geeft je een extra dimentie aan je vakantie.
Mijn idee, je moet toch eens in een camper op vakantie geweest zijn, zoals je misschien ook eens op een cruise geweest moet zijn.
Natuurlijk kost het (veel) extra geld en dat is dan maar wat je er voorover hebt.
Hans
#17 - 31-10-2006, 14:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Verelle

Het voordeel van een camper is dat je je boeltje altijd bij je hebt, je kan zo de koelkast in duiken of effies een tukkie doen als je moe bent. En je hoeft niet steeds een tent op te zetten als je naar de volgende plek gaat. Wij hebben zelf 5 x een motorhome gehuurd en daarmee de West kant van de States verkend. Maar dat was niet genoeg voor ons. Aan het begin van 2006 hebben wij een jaar vrij gemaakt om heel Amerika op deze manier rond te reizen. Het geeft je een enorm gevoel van vrijheid. We hebben op plekken gestaan waar we normaal gesproken anders nooit zouden zijn geweest. Je bent niet gebonden aan kampings en kan bijna overal parkeren voor de nacht waar jij wilt. Boondocken noemen ze dat. Natuurlijk zijn er ook nadelen aan verbonden, maar voor mij is dit de meest ideale manier van reizen in the USA.
#18 - 09-11-2006, 15:28 uur
In april terug naar Amerika

IvarD

Hoi Verelle, ik lees overal dat afgeraden wordt om zo maar ergens te gaan staan. Kun je iets meer vertellen over jouw ervaringen in het gebied tussen LA-Las Vegas-Slat Lake City- San Francisco-LA?

Groeten,
Ivar
Almere
#19 - 09-11-2006, 16:30 uur

Verelle

In California hebben we diverse malen bij Wal Mart, Costco, Sam's Club of een "mall" gestaan. Bijvoorkeur een Wal Mart want die zijn vaak 24 uur open en hebben vaak beveiliging. De grotere steden vermijden we een beetje omdat onze MH te groot is om mee door de stad te crossen. Wat we in het verleden wel hebben gedaan is de MH in een buitenwijk van de stad te parkeren en dan de bus nemen naar het centrum. Dit hebben we gedaan in New York ( geparkeerd in New Jersey), Cleveland, Portland (Oregon).

In Las Vegas hebben we twee dagen op de KOA campground bij Circus Circus gestaan, maar we vonden $ 50 per nacht wel een beetje duur voor slechts een stukkie asfalt. Daarna zijn we naar de Stardust parkinglot verkast en hebben daar twee dagen gestaan, er rijdt daar continue bewaking rond. Geen enkel probleem gehad. We zijn ook nog een nacht bij een ander hotel aan het einde van de strip gestaan, Mandelay Bay. Ook daar geen problemen.

We zijn in Monterey, CA om half een 's nachts door de politie gesommeerd om te verkassen omdat we op een plek stonden waar we niet mochten overnachten. En bij een aantal Wal Marts mochten we ook niet overnachten, city ordinance. Dan moet je dus een stukkie verder rijden naar een KMart of een andere groot winke keten.

Wat we altijd proberen te doen is om op een zeer goed verlichte plek te gaan staan en een plek waar 's avonds laat nog plenty mensen rond lopen. We hebben ook wel eens bij een bioscoop gestaan.

Los Angeles hebben we een nacht aangedaan en toen hebben we op een KOA campground gestaan in Annaheim geloof ik. In San Francisco hebben een nacht in een state park gestaan, ik geloof zelfs dat het gratis was. Echt in het centrum van de stad zijn we niet met de MH geweest.

Wij hebben nog nooit problemen gehad met boondocken en we hebben het echt wel vaak gedaan. Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die wel een vervelende ervaring hebben gehad. Laat in iedergeval geen kostbare zaken in het zicht. Een enkele keer zagen we iets verdachts of dachten dat het verdacht was en dan amen we altijd een foto van de auto en de bestuurder, maar dit bleek altijd loos alarm.

Als je nog meer wilt weten moet het mij even laten weten. Kan ook via een PB.

#20 - 11-11-2006, 21:39 uur
In april terug naar Amerika

ned in MO

-   1 x 3-persoonstent                 USD 100,-   kan voor 65
-   2 gewone slaapzakken                                 USD   45,-  per stuk 15
-   4 fleece-slaapzakken               USD   40,- geen idee
-   2 persoonsmatras               USD   50,-  al voor 12 queen size
-   matraspomp                  USD   20,-  18 kan op accu auto
-   kooktoestel                  USD 100,-    2 pits gas voor 29
-   koelbox                  USD   40,-  koelbox 25
-   pannenset                  USD   30,- pannen set 10
-   Coleman gaslamp               USD   20,- een op batterijen 10
-   Stoelen (4x)                  USD   80,- ok
-   Kitchen Tool SET               USD   40,-   15 dollar(los kopen
-   Coleman Dining SET (bordjes, bestek)                                                 USD   30,- pastic borden bestel bekers voor wegwerp 20 en geen afwas

Is omgerekend al gauw zo'n 450 euro bij elkaar. En misschien vergeet ik dan nog wat. Als jullie wat weten, voeg het dan maar toe...

Kan veel goedkoper hoor

Meeste gevonden op walmart.com

Pannen , bestek, lamp, zelf meenemen?

Vergeet niet een set stevige haringen en een hamertekopen in ned of in de states
#21 - 11-12-2006, 17:41 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15