Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

een heeeeeeel lange rondreis van 9 weken

Discussie gestart

anja247

ik hoop om hier heel veel kommentaar, tips, enz te krijgen voor mijn plannen want ik heb het vermoeden dat het een beetje ambitieus is, allemaal.

de reis is gepland van 14 augustus tot 16 oktober en ik moet nog de vliegtickets boeken (zoek naar de meest voordelige optie, nu). ik had eigenlijk al willen boeken, maar moest wachten op mijn vriendin in australie die met mij meegaat op deze mega-tocht want het was voor haar nog niet zeker of het kon. nu is het voor haar bijna 100% zeker :)
de interne vluchten, daar wachten we waarschijnlijk nog even mee, met het boeken. ik vermoed dat het niet zo een probleem zal zijn om deze wat later te boeken, of zelfs als we al daar zijn. een aantal vrienden hebben heel veel flying miles gespaard en willen ze overdragen aan ons. ik weet nog niet hoe dat zal gaan...

ik heb geen idee in welk forum ik het moet zetten. de reis beging in LA en eindigt in LA... bijna overal hebben we vrienden waar we zullen overnachten (lange verhaal, deze vriendenkring is al meer dan 10 jaar oud, online begonnen en doorgezet naar RL!) en deze vrienden zullen met ons op stap gaan naar de toeristische en niet zo toeristische trekpleisters, parken, enz.

ik dacht om stukken te vliegen want alles met de auto is gewoon olympisch! het worden one way rentals (geen idee nog van wat de kosten zullen zijn): van LA naar seattle, waarschijnlijk in nova scotia, als de openbaar vervoer geen optie is, van maine naar new york en van savannah helemaal door naar LA. hoe om dit het meest voordelig te boeken... ik heb nog geen enkel idee! ik denk dat dit de meest grote uitgave wordt voor ons, de autohuur & verzekering, plus benzine (ik duim voor een lage dollarkoers!)


Hier de trip, het is in het engels geschreven:




arrive in the usa @ LA august 14th, 2010. stay with friends.

part 1: LA to SF:
Leave LA 16 aug along the coast, via train or car. Overnight twice along the way. 18 aug arrive SF. in sf, stay with friends.

part 2: SF to Eugene to Seattle
Arrive SF august 18, leave aug 20, early - the drive to eugene should be 8hr. according to google maps. arrive aug 20. visit with friends august 21, leave for seattle on aug 22. visit seattle aug 22, 23, 24, stay with friends

part 3: utah visit
fly out from seattle late 24th/early 25th (drive = 16hr, fly = 1.5hr) to salt lake city, stay with friends up to august 30.

part 4: chicago & brenda
fly out from salt lake city to chicago on august 30. stay with friends till sept 5, visit another friend closeby overnight (rent a car for the trip? bus? train?).

part 5: grand rapids, to toronto
a group friends will drive us from chicago to visit grand rapids on sept 5. sept 6 and will either send us off on the train to toronto OR, a convoy will drive us to tronno.

part 6: toronto visit
arrive sept 6 by train, visit friends, visit niagara falls, leave for halifax by sept 9 (fly out)

part 7: nova scotia visit
arrive sept 9, visit friends  up to sept 12 (rent car for the drive to the ferry at yarmouth?)

part 8: nova scotia to maine and onwards to new york
sept 12 drive to yarmouth, take ferry to maine & arrive there on september 13 (arrange for car rental at bar harbor beforehand)
drive towards new york via maine and vermont, overnight in motels(?) along the way. arrive at new york on sept 16 (17 at the latest!)
visit friends in new york till sept 19 and leave with another friend for washington dc.

part 9: washington dc and onwards to florida
leave new york with a friend on sept 19, visit some more friends in washington and leave for florida on sept 21 (fly)

part 10: florida and savannah
arrive in florida sept 21, a friend will pick us up at the airport and drive us to savannah, we will stay there with group of friends till sept 26

part 11: new orleans
drive from savannah to new orleans from sept 26 to sept 28 along the coastal road. visit friends in new orleans till october 2. leave for texas

part 12: texas, (new) mexico
drive to denton on oct 2, visit. leave for austin texas on oct 3/4 & visit there too. leave for new mexico on oct 5, meet up with another friend who might take us to mexico for a day trip - leaving open oct 6 & 7 for such a visit. if that's not possible (very rushed!), we'll meander through new mexico towards arizona. we will overnight in motels most of the time.

part 13: arizona & via las vegas back to LA
oct 8 through 13 drive through arizona, visit grand canyon, visit las vegas on oct 14, on oct 15 drive back to LA. i will fly back home oct 16 (saturday) or 17 (sunday).
#1 - 16-01-2010, 23:06 uur

hdeweert

Dat word een heel avontuur. Het huren van een auto heeft niets met de dollar koers te maken.
Je huurt hem in europa en betaalt hem in europa dat is het goedkoopste. Huuren in Amerika is een stuk duurder i.v.m. de verzekering.
Harm
#2 - 16-01-2010, 23:32 uur

anja247

oh ok, is dat via een verhuurbedrijf (website), of via een reisburo?
ik ben nogal geschrokken van de one-way drop off charges. wat een handvol geld is dat, als ik dit drie of viermaal doe kost het een vermogen!

als ik hier niet onderuit kan komen, moet ik gaan nadenken of ik de route niet helemaal anders wil indelen.
#3 - 17-01-2010, 00:11 uur

Old Faithful

In een aantal gevallen kun je de drop off fee voorkomen. Bijvoorbeeld tussen LA-SF en Seattle. Bij grote afstanden is National aantrekkelijk omdat die een eenheids drop off fee van $ 250 (+taxes) kennen, ongeacht de afstand. Kijk voor voorbeelden eens op
http://www.usareisen.de/mietwagen/index_so.htm
 Kijk wel bij de diverse verhuurmaatschappijen, want de regels zijn overal verschillend.

Veel plezier bij de voorbereiding van wat ongetwijfeld een geweldige reis wordt.
#4 - 17-01-2010, 00:45 uur
Groet,

Old Faithful

Old Faithful

Dubbel gepost  embarressed.
#5 - 17-01-2010, 00:55 uur
« Laatst bewerkt op: 17-01-2010, 00:57 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Hans B

Hallo Anja,
zover ik je reisdoel doorlees wil je al je vrienden in Amerika bezoeken.
Dat gaat je met vliegtuig, trein, auto, drop-off, etc.. een godsvermogen kosten.
Als je dat geld hebt moet je het niet laten.
Maar ik zou m'n doelen wat gaan bijstellen.
Bijvoorbeeld deze keer het westen, de volgende keer het oost of zoiets.
#6 - 17-01-2010, 11:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

anja247

Tja, dat begin ik door te krijgen. ik had niet op de hoge drop-off bedragen gerekend  :(
Dat gaat je met vliegtuig, trein, auto, drop-off, etc.. een godsvermogen kosten.

onderdak is bijna overal geregeld, dus dat moet niet veel kosten. ik heb ruim geld voor deze reis maar wil natuurlijk geen geld weggooien. dus ga ik nu kijken of we de route een stuk korter kunnen maken en in chicago wat langer blijven (we kunnen een aantal binnenlandse retour vluchten uit chicago gratis krijgen via opgespaarde reis-miles van vrienden).

hebben jullie voor ons nog goede tips over het huren van een auto?
#7 - 19-01-2010, 14:56 uur

bedeve

ik vind het leuk dat je hier frank en vrij meldt een ruim budget te hebben maar geen geld over de balk wilt gooien.
Een ergernis  bij mij over dit forum is dat er leden vanuit hun eigen poenerigheid anderen actief verwijzen naar oplossingen waarbij er geld over de balk gegooid wordt.

Over interne vluchten meld je te rekenen op miles van vrienden.
Vrij Overdraagbaar?
Zo niet ;kijk naar www.hotwire.com

Over auto'huur.
kijk eens op eautohuur.nl

Veel voorpret
#8 - 20-01-2010, 22:55 uur

Loek

ik vind het leuk dat je hier frank en vrij meldt een ruim budget te hebben maar geen geld over de balk wilt gooien.
Een ergernis  bij mij over dit forum is dat er leden vanuit hun eigen poenerigheid anderen actief verwijzen naar oplossingen waarbij er geld over de balk gegooid wordt.


Ben ik het niet mee eens.  Ik wil graag alle opties de revue zien passeren, en bepaal zelf wel of dat binnen mijn budget valt.  Ik zie dat absoluut niet als "poenerigheid"; het lijkt me meer een calvinistische opstelling van jou.
#9 - 21-01-2010, 17:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15